14 Haziran 2021 Pazartesi

PARMAKTAN MAKAS












Uzun zaman önce, çocukluğunda babasıyla birlikte başlattığı bir oyundu bu. Üzgün, sıkılmış, gerilmiş olduğu zamanlarda babası ona "Ver bi yanak bakalım" deyince o da yanağını uzatır, babası iki parmağının arasına pembe gergin yanağını yerleştirip, sanki ordan bir parça koparmış gibi yaparak, "Tamam aldım içindeki sıkıntıyı" der ve ikisi birden gülerlerdi. 

Bu hareketi babasından başkasına yaptırmak istemezdi. Çünkü hiç kimsenin parmakları babasınınki kadar tüy hafifliğinde değildi. Hele aileden birileri vardı ki, onlarla her karşılaştığında hemen elleriyle yanaklarını kapatırdı. Bazen boş bulunduğunda bir el yanağına hızla yaklaşıp uzaklaşırken, önce gözlerinden ateş çıkartan bir acıyı, ardından bu acının müthiş bir öfkeye dönüştüğünü ve bunu yapan insanların etlerini lime lime etmek için dayanılmaz bir isteğin pompalandığını hayretle farkederdi. 

Kızgınlıkla haykırır ve ardından "Benim yanağımı sıkmayınnn!!!" diye bağırırdı. Annesi bir iki kez kaş göz işaretiyle onu ikaz edecek olsa da, canının acısıyla gözlerini devirerek bakar ve bu mücadele sona ererdi.

Sahi insanlar neden bir başkasının yanağını et koparır gibi acıtırlardı?!.. "Ah bak bunun yanağı tam benim şu iki parmağımın arası için yaratılmış"  , "Ay ay ne iştah açıcı elma gibi yanaklar bunlar, kopartayım biraz.."  diye mi düşünüyorlar acaba?.. 

Biri onlara, başkalarının yanaklarından makas alacaklarına, kendi yanaklarına sıkı bir tokat attırmaları gerektiğini mutlak surette söylemeli. İşte ben burada söylüyorum, ey makas sevdalıları (!) Hadi biz büyükler neyse derdimizi anlatabiliyoruz, en azından bağırıp kızabiliyoruz ama ya şu bebekler, minik çocuklar. Bir kadın toplantısında birinin bebeği, küçük çocuğu geldiğinde, orda mutlaka bir ya da iki kadın makas için parmaklarına antrenman yapmaya başlarlar. O parmaklar çalışmaktan öyle sıkı hale gelir ki, sanırsın mengene !. Bir kavga olsa bu tipler saç başla uğraşmayıp bir makas alsalar yanaktan, karşı taraf anında dumur olur.


Baba beni duyuyor musun ordan?! Hadi uzattım yanağımı.

.











{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-






not: kullanılan foto buradan alıntıdır.​





12 yorum:

  1. Çok nahif, güzel bir yazı olmuş. Çok doğru, miniklerin yanaklarını rahat bıraksınlar artık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu Emanet, o insanların çocukların yanaklarına yaptıkları işkenceden sonra ağladıklarını görek beni deli ediyor. Sadist bir yan var kesinlikle eminim o insanlarda. :)

      Sil
  2. Benim de rahmetli dedem torunlarına, torunlarının çocuklarına yapardı böyle ve çok severdik hepimiz, özel bir yeri vardı bizim için, o birde makas alacağı parmağını öper öyle hafifçe alırdı makasını 🙏 Birde tabi o can acıtanlar yok mu :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,
      Ah dedeler ve nineler ne eylerse güzel eyler cidden.. Rahmet olsun hepsinin ruhuna. Ama şu acıtma hissiyle hareket edenlere dur diyorum artık ben. :)

      Sil
  3. Web siteleri arasında farklı kategoriler nezdinde düzenlenen web ödülleri etkinliğine siz de katılabilirsiniz. Bu sayede toplist üzerinde web sitenizle ilgili organik tanıtımlar yoluyla web sayfanıza ziyaretçi sağlarsınız ayrıca promosyon değerlendirmeleriyle ve çeşitli sosyal etkinliklerle marka değerinizi oluşturarak blogların etkinliğini kazandığı mecralarda yerinizi sağlamlaştırırsınız. Şimdi blogunuzla başvurmak isterseniz detayları inceleyebileceğiniz linke göz atabilirsiniz.

    Mail: iletisim@webodulleri.tk
    Web: http://www.webodulleri.tk

    YanıtlaSil
  4. Müziği tıklayarak okudum bu kez ki genelde sonraya bırakırdım, çok hoştu. Okurken bir anlatıcı ses ekledim, çünkü kanalı dinliyorum ve her geldiğimde soracağım diyor ama sonra sormuyorum:) Sesde ve anlatımda bir profesyonellik seziyorum, tiyatrocu tadı alıyorum... yanılıyor muyum yoksa:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buraneros,
      Ah kanalı dinlemenize sevindim. Tiayatrocu değilim ama 5 sene İst/Kadıköy'de çeşitli yerlerde şiir dinletileri düzenledim ve şiir seslendirdim ve 2 sene solfej ve şan eğitimi aldım. Halen de devam ediyorum ara ara vokal çalışmalarına. Sanırım onların etkisi dinlediğiniz :) Çok teşekkür ederim bu konuda yorum yaptığınız için. :) @>----

      Sil
  5. Valla doğru Momentos, makas alacağım diye can acıtanlara ne kızıyorum çünkü çocukken bana da çok yaparlardı hem de burnumu alırlardı o kocaman kıskaç ellerine. sıka sıka zaten burnum da uzadı:) gençken çok dert ederdim buna ama artık öyle bir yaşa geldik ki amann yaa! diyorum.
    ama artık şu pandemiyle herkes en az bir metre uzaklıkta birbirinden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pelinpembesi, sanıyorum her çocuk bundan nasibini almıştır :) Pandeminin iyi yönü de uzak durmak oldu iyi ki :))

      Sil
  6. Makastan makasa fark varmış demek. Ben makasın zarif yapılanını bilirdim. Yanağı kopartırcasına makas almak ne demek ya:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha, var böyle tipler maalesef.. parmakları yanağa doğru ilerlerken, yüzlerindeki ifadeden belli ediyorlar kendilerini. :)

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H