7 Haziran 2021 Pazartesi

BİR KELİME = HEMHÂL



Hemhâl olacağınız bir müzik de eşlik etmekte :)










Hemhâl : (sıfat, Farsça hem, Arapça hâl) Aynı durumda olan

"Bu hususta birçok İsviçreliyi kendimle hemhâl bulmuşumdur." 
- Yakup Kadri Karaosmanoğlu


Birleşik fiil olarak kullanımı da şu şekilde:

Hemhâl olmak : Bütünleşmek, birliktelik özelliği göstermek.

"Çiçeklerle hemhâl olmuş, güya yumuşayarak çadırlar gibi yamru yumru kalmış duvarlar." - Abdülhak Şinasi Hisar






{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-





not: kullanılan gif buradan alıntıdır.​






19 yorum:

  1. Ben bütünleşmek anlamında kullanıyordum. Kulağa hoş gelen bir kelime. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu Emanet, ben de aynen :) aynı durumda olmak da çok uzak gelmedi bana. Benim çok sık kullandığım kelimedir. :) <3 teşekkürler Duygu

      Sil
  2. Arada bildiğim kelime çıkınca sevinen ben (buna da bir kelime olmalı aslında!) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can Ceren :) böyle güzel bir kelimeyi bilmen de, bir o kadar güzel <3 (düşüneyim bir ne olabilir diye) :)

      Sil
  3. Bu kelimeyi çok seviyorum ben. Anlamı da çok güzel. Teşekkürler Momentos 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi Yıldız, ben de çok seviyorum.. Ben teşekkür ederim <3

      Sil
  4. Hemhal ve hemdert olmak sevdiğim iki kardeş kelime :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Camgüzeli, ne kadar bir kelime de siz öğrettiniz. Ben hiç duymadım bu kelimeyi. Teşekkürler <3

      Sil
  5. merry go round ve orman ile hemhal olmak iyi olrdu valla :)

    YanıtlaSil
  6. merry go round, atlı karınca, ile hemhal olmak isterdim, bir de ormana gidip ormanla :)

    YanıtlaSil
  7. offff müzik çok iyi geldi Momentosum <3
    Sinir-stres harbi yaşarken birazcık olsun nefes aldı zihnim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KuyruksuzKedim aman çabucak gitsin o sinirler senden.. gelsin geçsin, güzel müzikli rüzgarlar senden alsın götürsün <3

      Sil
  8. Ause Esua, söylenişi bana da keyif veriyor, iyi hissettiriyor :) Teşekkürler <3

    YanıtlaSil
  9. Ne kadar güzel Kelime anlamı da çok güzelmiş.. Yeni kelimeler öğrenmek çok güzel emeğine sağlık canım benim 🤗 sevgiler 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sessizkaldım, hoşgeldin :) Teşekkür ederim yorumuna canım. <3

      Sil
  10. Müzik seçimin yazılarınla hemhal oluyor her zaman...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha, ne güzel böyle bir cümleyi okumak burdan :) kalbim havalandı resmen @>----

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H