19 Aralık 2020 Cumartesi

FARKINDALIK ETKİNLİĞİ (1)*

 

 
 
 

 
 
 
 
 
Akşam, bloglardaki yazılara göz gezdirirken, blogda kullanmak üzere dinleyip eleme yaptığım şarkılar arasında bir caz parçası farkettim. Epey hoştu. Caz formatının Türkçe sözler için uygun olmadığını duymuştum bu konuda yetkin biri tarafından ama işte basbayağı olmuştu. Şarkıcı o kadar rahat söylüyordu ki şarkıyı, koltuğa yan yatıp uzanmış da söylüyor sanırdın. 
 
Müziğin benim hayatımdaki yeri ilk sırada malum. O yüzden bu farkındalık hoşuma gitti. Eğer yukardaki videoya tıkladıysan, şu anda dinliyorsundur. Nasıl, beğendin mi? Sendeki etkisi nasıl? Ne dediğini duydun mu? 
 
"Yine de hayat, verilen en güzel hediye
 Ardına bakma, anını yaşa sen gönlünce!"

Bundan alâ farkındalık olur mu?


 
 








{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-

 

 

 

not: kullanılan gif Yandexten alıntıdır.

(*) Kahve Zamanı ile ortak başlatılan bir etkinliktir. Amacı yaşamda yanımızdan geçip giden güzellikleri yakalamak, görmek ve farkındalığı arttırmak üzere başlatılmış olup, yeni yılın ilk gününde sona erip kendini imha edecektir.

 

 

 

 

27 yorum:

  1. Merhabalar ..Efendim Etkinliğimizin ilk yayını bloğumda.. Benim ki biraz bilgi paylaşımı tadında oldu..Bir sonraki yayınım etkinliğimizin ana temasına uygun olacaktır..
    sevgilerimle..:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve Zamanı, hoşgeldin canım.. inan ben de bakınıp duruyordum nerdesin diye :)) Hemen okudum, yorum da yazdım. :)

      Peki hakkaten nasıl buldun jaz parçasını? merak ediyorum.

      Sil
    2. Yorum yapıp kaçmıştım..Kahvemle tekrar geldim ama hani nerede video:)

      Sil
    3. Aaaa şaka yapıyosun herhalde :)) cepten giriyorsan videoyu göremezsin, benim tüm yayınlarımda illaki şarkı videoları var, sen onları hiç görmüyor muydun yani?

      Sil
    4. Yayın yazarken pc den..okur ve yorum yaparken cepten..eee nası dinliyeceğim şimdi onu ben..

      Sil
    5. O zaman youtube' a Jülide Özçelik Hayat yaz tatlım..

      Sil
    6. selam..geç kaldım ama özür dilerim..şu an dinliyorum

      Sil
    7. çoookkkk iyi bayıldım..!!!!!

      Sil
    8. offff uzun süredir caz dinlemiyordum çok iyi oldu bu yahu, kahvemle birlikte tam süper oldu..çok teşekkürler..

      Sil
    9. İyi sevindim :)) hadi o zaman bugünkü farkettiğin şeyi yaz..

      Sil
  2. Ardına bakma, anını yaşa sen gönlünce!

    Beynimizin saçma sapan sekmeler açıp zihnimizi bulandırmasına, canımızı sıkmasına izin vermeden şu an ne yapıyorsak ona odaklanmalıyız gerçekten! Mesela ben şu an şarkıyı dinliyor ve sevdiğim bir arkadaşımın harika bloguna yorum bırakıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım KuyruksuzKedim :)))

      Dünyayı güzellik ve şarkılar kurtaracak.. o yüzden dilimizde hep şarkı olsun. (biliyor musun dünden beri Hayati ve Hayat aklımda :)))) )

      Sil
  3. Fena değil, beğendim. Ama ses biraz fazla tiz kalmış, şöyle çentikli bir ses daha mı iyi olurdu sanki:))))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Narda haklısın, aslında Sevinç Tevs ya da Ayten Alpman gibi bir sesten bahsettiğinin farkındayım.. bak sana bir link yollayayım. Çok eski ama lezzetli bir kayıt. :))
      https://www.youtube.com/watch?v=YdCdBFC16Ts&ab_channel=FerhatAktan

      Sil
  4. Ben de tam yayıyını okurken Kayahan'dan Bir Aşk Hikayesi dinliyordum. Güzel bir şarkı ben hemen kaydettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bolâhenkli, ah sen de müziksiz yapamayanlardansın değil mi? :)) eski şarkılar bambaşka gerçekten. Teşekkürler :)

      Sil
  5. Caz hiç tarzım değildir. Ama bunu beğendim. Sınırların gevşek olması insanı zenginleştiriyor. Bakalım caza bir daha şans vereyim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Camgüzeli, bugün sevmezsin, yarın herşey değişebilir.. insanız, sonuçta herşey bizim için. :) Harikasın bu anlamda, senin seveceğin tarzda caz şarkıları dinletmeli.
      Melody Gardot çok keyiflidir, yumuşak bir sesi vardır. Beğenirsen daha öneririm.
      https://www.youtube.com/watch?v=mhED7X7RbDU&list=RDGMEMTmC-2iNKH_l8gQ1LHo9FeQ&index=9&ab_channel=Os.Bend.

      Sil
  6. Caz müziği çok severim ve ben şahsen caz müziğe insan sesinin hiçbir türünü yakıştıramıyorum niyeyse. Enstrümanlar zaten size tüm hikayeyi anlatırken insan sesi sanki fazlalıkmış gibi hissettiriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Levent, haklısın sadece enstrümanlar yeterli oluyor. Ama bazı sanatçıların sesleri ve notaların arasına dokunuşları başka oluyor. İzin verirsen bir örnek göstermek isterim.
      https://www.youtube.com/watch?v=_XDL1jvHFsc&ab_channel=RafaToledoPrats
      İzledikten sonra fikrini yazarsan çok sevinirim. Teşekkürler yorumun için :)

      Sil
    2. Dinledim ve başarılı yapım gerçekten de. İncelikle bestelendiği aşikar, fakat ben caz müziğin farklı noktalarına odaklandığım için sanırım insan seslerine karşı bir antipatim olmalı. Ben de paylaşayım bir tane sevdiğim parçayı:
      https://www.youtube.com/watch?v=vmDDOFXSgAs

      Sil
    3. Ah ben de çok severim bu parçayı. :) Teşekkürler geri bildirim için. Haklısındır, ısrar etmem, çünkü o kadar muhteşem eser var ki insan sesi olmadan bestelenmiş ve icra edilmiş.. müthiş bir duygu yüklerler insana.
      Tekrar öneri eser için teşekkürler.

      Sil
  7. Arada sırada dinlerim. Bir ara Hugh Laurie'nin youtube performanslarına çok uğruyordum.
    Bu parça da hoşuma gitti. Paylaştığın için çok teşekkürler. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zülal, sayende ben de baktım hemen, iyiydi. Sağol, birbirimiz sayesinde bir çok şey öğreniyoruz ne güzel :)
      Ben teşekkür ederim <3

      Sil
  8. “O mahiler ki derya içredir deryayı bilmezler!”

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahit hoşgeldiniz,

      Yazdığınız dizeyi,

      "Cihân ârâ cihân içindedir ârâyı bilmezler
      O mâhîler ki deryâ içredir deryâyı bilmezler" diyerek tamamlayalım. Farkındalık serisine bulunduğunuz katkıdan dolayı teşekkürler.

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H