4 Eylül 2024 Çarşamba

BİR KELİME = KAZULET






Kazulet : (sıfat) Kocaman. 

(Kelime halk arasında iri yarı, uzun, sevimsiz, kocaman, cüsseli gibi anlamda kullanılmaktadır.)

"Mağaza lüks bir yat gibi cilalanmış ve parlaktı, ince halı üzerinde pek kazulet duran ayakkabılarımız yüzünden, çıkarken onu tekrar boydan boya katetmeye çekiniyorduk." - Louis Ferdinand Celine – Gecenin Sonuna Yolculuk


*******


Kelimenin Kökeni :

Halk arasında yaygın olarak kullanılan kazulet kelimesi, dilimize Arapçadan geçmiştir. Kazurat sözcüğünden türetilmiş olan bu kelimenin anlamı çirkindir. Genellikle davranışları kaba saba olan ve ağır hareket eden hantal insanlar için kullanılan bu sözcük, Türkçe dışında Bulgarca ve Arnavutça gibi Balkan dillerine de geçmiştir.







{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-





not: görsel, internetten alıntıdır.





10 yorum:

  1. Bu kez bildiğim yerden geldi Momentoscum :) Çok kullandığım bir kelime :)

    Bizim ailede herkes uzun olduğundan "Kazulet kazulet dikilme orda öyle! Yardım et!" cümlesi büyürken de çok duyduğum bir cümleydi :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KuyruksuzKedim, :)
      Harika bir örnek cümle de yazmışsın, teşekkürler canım. :T :Y

      Sil
  2. Recep İvedik de tam uymuş kelimeye. Bilmeyen yoktur galiba bu kelimeyi. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu Özkan,
      Kelimeye uygun gif ararken seçenekler içinde en uygunu geldi bana da :D Galiba dediğin gibi herkes bilir bu kelimeyi.

      Sil
  3. bak çok kullandığım bir kelimeye denk geldim , küfür içermeden hakaret etmekte epey fayda sağlıyor bence kendisi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzmanamatör,
      Hahahahah güzel bir noktaya değinmişsiniz :T Kelime, tek başına bir şeyleri hallediyor cidden :D

      Sil
  4. Duyunca hep gülümsemem gelir. Kazulet. Yalnız fransızcadan çeviriden hangi sözcük yerine kullanıldığını merak ettim. Fransızca karşılığı aklıma gelmedi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük Joe,
      Kelimenin içinde bir çok duygu barındırıyor gibi hissediyorum ben de :) Hatırlarsan yazarsın belki. :T

      Sil
  5. Merhabalar.
    Ses yapısı kulağıma yabancı gelmemekle birlikte, itiraf etmeliyim ki; bu sözcüğü ve anlamını bilmiyordum. Sayenizde öğrenmiş oldum. Çok teşekkür ederim. Benim yaşadığım yerlerde kullanılan bir kelime olsaydı, mümkün değil dikkatimden kaçmazdı.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey merhabalar,
      Kullanılmayınca bilinmiyor haklısınız. Yeni bir kelime olmasına sevindim. Yorumunuz için teşekkürler.
      Saygılar,

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H