10 Nisan 2024 Çarşamba

BİR KELİME = MUHANNET







Muhannet : (sıfat, ağızlardan, Arapça) Alçak, namert olan (kimse).

      "En güzeli vakitlice ölümdür, muhannete muhtaç olmadan." - Ahmet Ümit


Muhannetlik : (isim) Muhannet olma durumu.


******


Kelime Kökeni :

Mumyalanmış, tahnit edilmiş.
(Bu açıklama, Osmanlıca sözlük olan luggat.com sayfasından alıntılanmıştır.)



Kelime, Sayın Recep Altun' un önerisiyle yayına alınmıştır. Katkı için teşekkür ederim.






{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-







not: görsel, gifer.com dan alıntıdır.




14 yorum:

  1. Bu kelimeyi bebeliğimden bilirim, babannemin ve annemin kullandığı bir deyiştir, muhannete muhtaç olma. İyi bayramlar Sevgili Momentos:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk defa duydum. 😊
      Harika bir bayram geçirmeni dilerim Sevgili Buraneros 🤗🪻

      Sil
  2. Merhabalar. Momentos.
    Sayfanızın "Bir Kelime" bölümünde "muhannet" kelimesine yer verdiğiniz için çok teşekkür ederim.

    Muhannet, zorda kalanın zorda kalmasının nedenini onun kişisel yetersizliklerine bağlayarak onu ezer, yardım ediyormuş gibi yaparak onu adım adım köleleştirip sürekli kendisine muhtaç etmeye çalışır.

    Muhannet, iyilik yapmadan önce bin dereden su getirir, muhtaca ölmeyeceği, ancak muhtaçlıktan da kurtulamayacağı kadar vermekle birlikte bu iyiliği etmeden önce başa kakar.

    Allah hiçbir kulunu (alçak, namert, kalleş, korkak,) muhannete muhtaç etmesin. Hiç kimsenin muhannete muhtaç olmadığı bayramlar yaşamasını dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey merhabalar,
      Kelimeye vakıf olduğunuz için açıklamasını da oldukça doyurucu ve anlaşılır biçimde aktarmışsınız, sağolun varolun.
      Benim hiç bilmediğim bir kelimeydi, yeni bir şey öğrenmiş oldum sayenizde.
      Aynen dileklerinize katılıyor ve çok keyifli bir bayram geçirmenizi diliyorum.
      Saygılarımla,

      Sil
  3. Kelimeyi türkülerden biliyorum ama karşıma birden çıkınca anlamını çıkaramamıştım. Paylaşım için teşekkürler canım. İyi bayramlar diliyorum 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Filmgündemi,
      Ben tamamen yabancıydım bu kelimeye ama dağarcığa kattım. :)
      Sana ve ailene çok güzel bir bayram diliyorum canım. <3
      Sevgiler,

      Sil
  4. Biliyordum. Çok teşekkürler sevgili Momentos. Mutlu bayramlar 🤗🥰🌺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Yıldızcığım,
      Kelimenin biliniyor olmasına memnun oldum. :T
      Tüm sevdiklerinle ağız tadında bir bayram diliyorum canım. <3

      Sil
  5. Ben bilmiyordum Momentos. Sayende öğrendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Cem,
      Ne güzel hepimiz birbirimizden bir şeyler öğreniyoruz. 🙏🤗🪻

      Sil
  6. Sevgili Sezer Hanım, siz çok yaşayın emi. Bir müzik, bir görsele bu kadar mı yaraşır...Müzik bitene kadar görseli izleyip durdum. Çookk komikti. :))
    Kelimeyi bilmiyordum. Hem öneren Recep Bey'e hem de sizin bu paylaşımınıza teşekkür ediyorum.
    Mutlu ve sağlıcakla kalın. ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nazlı Hanım, inanın bu sözleri okuyunca mutlu oluyorum çünkü hem görseli, hem de uygun müziği bulmak için ciddi mesai harcıyorum. :D Ama tüm uğraşıların sonucunda beklentilerimi karşılayan şeyleri mutlaka buluyorum. :A :T
      Aynen ben de kelimeyi hiç bilmiyordum.
      Yorumunuzla katılımınıza kalpten teşekkürler <3
      Sevgiler,

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H