21 Nisan 2024 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵





Øystein Sevåg
 19 Mart 1957

 Norveçli besteci, piyanist ve prodüktör olan Sevåg, solo albümleri aracılığıyla birçok farklı müzik türünde (oda müziği ve orkestra müziği bestecisi, film ve televizyon müziği bestecisi) ve diğer sanatçıların projelerinde yapımcı ve müzisyen olarak çalıştı.

Oslo Üniversitesinde müzik etnoloğu bir baba ve karikatürist bir annenin oğludur. 5 yaşında iken piyano çalmaya başladı ve çocukluğunda piyano öğretmeni babasıydı. 11 yaşındayken, babasının Norveç'teki  gezilerinden birine katıldı ve eski kemancıları kaydetti, enstrümanlarını fotoğrafladı. 12 yaşında gitar ve bas çalmaya başladı ve 14 yaşında basçı olarak ilk ücretli konserlerini verdi. Rud Lisesi'nde ana enstrümanı flüt olan müzik programına katıldı. İlk flüt öğretmeni Halvard Johnsen'di. Burada, uzun yıllar boyunca birlikte çalışma yapacağı gitarist Lakki Patey ile tanıştı. Her ikisinin de müzik bestelediği, klavyede Sevåg ile Ischjazz grubunu kurdular. Grup, Ekim 1976'da NRK TV'de sahne aldı. 1977'den 1981'e kadar Sevåg, Oslo'daki Barratt Due Müzik Enstitüsü'nde ana enstrümanı flüt olarak, Bjørn Fongaard ve Johan Kvandal ile kompozisyon ve kontrpuan üzerine çalıştı.

1984 yazında Stokke'deki Oslo fiyordunun yanında bulunan Bogen Kunstnerverksteder'e taşınmadan önce, kuzey İtalya'nın dağlarındaki Triora'da bir süre yaşadı ve burada yaylı çalgılar dörtlüsü Triora'yı yazdı. Orada Bogen Lydstudio'yu kurdu ve mimari olarak 3 boyutlu ses deneyiminde bulundu. 1984-1987 yılları arasında Ny Musikk'in Besteci Grubu'nun bir üyesiydi ve yeni müzik aletleri denedi. 1986'da IBM'den bir ses heykeli için (heykeltıraş Olav Orud ile birlikte) bir görev aldıktan sonra Sevåg, ertesi yıl oda müziği yazmak için bilgisayar kullanmaya başladı. İlk eser, 1987'de Oslo'da Norveçli Nefesli Beşli tarafından seslendirilen The Lyrical Joke idi. "The Lyrical Joke" ve "Triora" eserleri 2000 yılında kaydedildi ve CD olarak yayınlandı. 1989'da, plak şirketi Siddhartha Records'u kurdu. İlk solo albümü "Close Your Eyes and See"yi çıkardı. Albüm kısa süre sonra Amerika Birleşik Devletleri'nde birçok büyük şehirdeki radyo istasyonları tarafından çalındı ve 1991'de Music West'te yayınlandı. Ertesi yıl Sevåg, üç yeni albüm için Windham Hill Records ile anlaştı ve ardından Amerika Birleşik Devletleri'nde ödüller ve övgüler kazandı. Norveç Besteciler Birliği üyesi olan Sevåg, 2018'den beri orkestra ve çeşitli oda toplulukları için birçok müzik yazdı, üflemeli çalgılar beşlisi, solo piyano için parçalar ve 5 flüt için bir eser ve "Avrupa Hatıraları" - Fagot ve Orkestra için Konçerto eserlerden bazılarıdır ve prömiyeri 21 Ocak 2021'de Bergen Filarmoni Orkestrası tarafından ayrıca Benedik Hofseth'e ithafen Saksafon ve Orkestra için Konçerto, 25 Mayıs 2022'de Kristiansand Senfoni Orkestrası ile prömiyer yapmıştır.

Sanatçının son albümü "Visual 2" 28 Mart 2024' te çıktı. Albümden bir parçayı buraya tıklayarak dinlemenizi öneririm. Eserin lezzeti kulaklarınızda kalıyor. Sevåg' ın dinlediğim tüm eserleri bir şölen yarattı adeta ve hangisini yayına alacağımı uzun süre bilemedim. O yüzden YouTube' daki sayfasını ziyaret etmeniz önerimdir.

Müzikle ve hoşlukla kalın,








{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-







16 yorum:

  1. Müthiş. Parça bana bir başka parçayı hatırlatıyor ama bir türlü bulamadım. Sanki bizimkilerden biri aşırmış, üzerine söz yazmış gibi hissediyorum. Ve şimdi sanatçının albümlerinin peşine düşüyorum. Teşekkürler Momentos:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros,
      Gerçekten müthiş eserleri var. Orkestrasyonlarına bayılıyorum. "Circle" isimli parçayı da dinlemeni öneriyorum. Off hepsi harika :)
      Beğenmene sevindim :A

      Sil
    2. Tam aynı şeyi yazacaktım Sevgili Buraneros. Tayfun vardır eskiden, saksafon çalıyordu falan. Sanki onun bir parçasına benziyor.

      Sil
    3. KuyruksuzKedim,
      Aşağıdaki yorumda en doğru cevabı verdi EkmekçiKız :T
      Jan Garbarek' in müthiş eserleri vardır. :)

      Sil
    4. Momentoscum bu parçanın girişi aşırı tanıdık, çok bilinen bir parçayla birebir aynı neredeyse. Dilimin ucunda ama çıkmıyor. Dönüp dönüp dinliyorum, bulacağım elbet :)

      Sil
    5. Tamam o zaman, bulursan mutlaka paylaş, bekliyorum :T :)

      Sil
  2. Parçayı dinlerken ben de Sevgili Okul Arkadaşım'ın yazdığına benzer bir hisse kapıldım, bir kaç parça dinleyip, bir süre uğraşıp sonunda kendimce bir çözüme ulaştım. Günün müzisyeni Øystein Sevåg, Norveçli, eh kuzey jazının babası olarak bilinen Jan Garbarek de öyle. :)
    Doğum tarihlerine bakınca Garbarek'in öncü olduğu düşünülebilir.
    Norvegian Mountains'deki soprano saksafon solosunun etkileyiciliği parça için ayrı bir artı.
    Bu kadar Garbarek demişken, şuraya bir parçasının linkini bırakayım, izninizle :)
    https://youtu.be/_fk2dfL1GKY?si=4XBkFPhlExZAdthu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili EkmekçiKız, bana göre doğru tespit. Jan Garbarek' i çok dinledim bir dönem ki, bu eklediğiniz linkteki şarkı favorimdi.
      Öte yandan Sevag' ın oda müziği ve orkestra için bestelediği çalışmaları da insanı uçuruyor adeta.
      Ne güzel müzikten konuşuyor olmak :) <3

      Sil
  3. Müzik çok hoş, huzur verici geldi. Müzisyenin hayatı da bayağı ilginçmiş. Paylaşım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim Duygucuğum :) Keyifli bir haftaya başlangıç olsun. :F

      Sil
  4. İlk defa dinledim ama sanki bildiğim tınılar.çok güzel..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tosbağa günlüğü,
      Beğenmenize çok mutlu oldum. :A :)

      Sil
  5. Oh kulağımızın pası silinsin :)
    Seviyorum böyle "jazzy" parçaları! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mert hoş geldiniz :)
      Eski yayınlarda seveceğiniz parçalar da bulacağınızı düşünüyorum.
      Sevindim parçayı beğenmenize :T :)

      Sil
  6. Bende severim bu tarz müzikleri. Dinleyince bir huzur geliyor insana. Güzel bir paylaşım ve öneri olmuş. Teşekkür ederim. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peliş merhaba,
      Yanıtlarken tekrar açtım ve tek tek enstrümanları dinledim, notalarla adeta uyumlanıyor insan <3
      Beğenmenize çok sevindim. Ben de teşekkür ederim yorumunuz için. :) :F

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H