14 Nisan 2024 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵




Krishna Levy
27 Mayıs 1964

Yeni Delhi, Hindistan' da doğan Fransız film müziği bestecisi Levy, 5 yaşında piyanoyu keşfeder ve  özel dersler alır. Bilim dalında iki lise diplomasını mansiyonla aldıktan sonra 18 yaşında Amerika Birleşik Devletleri'ne gider ve burada Berklee College of Music'te bir "Film Müzikleri Derecesi" ve ardından New York'ta "Kompozisyon Yüksek Lisansı" alır. Fransa'ya birkaç kez döner ve 1990'da Paris'e yerleşmeden önce Dante DESARTHE, Guillaume BREAUD ve Jean-Luc LEON için besteler yapmaya başlar. 

20'den fazla filmde çalışmış olmasına rağmen, Krishna LEVY çok sayıda kısa filmler için de beste yapmaya devam ettiği ve çalışma takvimi ona izin verdiği ölçüde bazı çağdaş müzik besteleri için de çalışmalar yaptığı yönünde bilgilere ulaştım. Paris'te yaşayıp çalışan sanatçının, François Ozon'un "8 Kadın" filmi ve Fas asıllı Fransız yönetmen Nabil Ayouch'un "Ali Zaoua - Sokakların Prensi" filminin müzikleriyle ödül kazanmış.

Bugün yayına seçtiğim bestesi, çok özel bir film olan, yönetmeni Zabou Breitman' ın çektiği 2009 yapımı "Je l'aimais" isimli filmden. Oyuncuları, konusu ve müzikleriyle severek izlediğim bir filmdi. Sanatçının diğer besteleri de oldukça iyi. 

Müzik, kalbimize giden yolları genişletir, sevecenleştirir, iyileştirir. 

İyi pazarlar,


 

{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-






12 yorum:

  1. harika bir müzik. biraz vals gibi mi bana mı öyle geliyor? bu besteciyi hiç duymamıştım daha önce. harikasın Momentos.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili küçük Joe,
      Beni müthiş etkileyen, hüzünlendiren bir eser bu. Sanırım filmini izlediğim için de hüzün katsayısı artıyor.
      Hafif vals notalarını barındırıyor içinde. Filmini tavsiye ederim ama dur, hüzünlenmek istemiyorsan bence boş ver :)
      Beğenmene kalpten mutlu oldum canım. :A <3

      Sil
  2. Son cümlen bu güzel paylaşımın bellekte kalacak en etkili cümlesi olmuş sevgili Sezer." Müzik, kalbimize giden yolları genişletir, sevecenleştirir, iyileştirir."
    Nefis müziği dinledikten sonra videonun üstündeki fotoğrafa bir kez daha baktım. Bu cümleyle ne kadar uyumlu, filozofça bir bakış ve muzipçe bir gülüş. Görmüş geçirmiş, hayattı geriden izleyen bir bilge gibi...
    Pazar günlerini farklı kılıyorsun. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Makbule Hocam,
      Kim bilir bestekar bu eseri yaparken içine hangi duyguları, yaşadığı anları kattı ki, bu kadar dokunaklı, hissiyatı yüksek bir müzik yarattı.
      Elimden geleni, kalbime dokunanları paylaştığım için belki sizlere de yansıyor. :) :A
      Çok teşekkür ederim değerli sözleriniz için. <3

      Sil
  3. Çok hoş bir pazar eşlikçisi, teşekkürler. Filmi de araştıracağım. Bana iki yeni bilgi - hem besteci hem film. xx

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Adsız,
      Beğenmenize mutlu oldum. Müziğin filme eşlikçiliği de harika bana göre.
      Çok teşekkür ederim yorumunuza. :F

      Sil
  4. Aaa, neden adsız çıkmışım öyle? Hay allah. Bu sefer rumuzum görünür umarım. Mindmills diyarından sevgiler :F

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mindmills,
      Bazen farklı yerlerden yorum kısmına girdiğimizde böyle sorun çıkabiliyor. Bu sefer tamamdır :T :)
      Kalpten sevgiler,

      Sil
  5. Filmi ben de merak ettim ve yeni tanıştığım bestecinin müziği harika. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim beğenmenize Sevgili Ekmekçikız :A :)

      Sil
  6. O ne muhteşem bir giriştir öyle, sonra peşine takıp aldı götürdü; bulutların üstü, altı, derya denizler, baharlar yazlar, kuşlarla vals falan filan işte:) Teşekkürler Sevgili Dostum, ayaklarım henüz yere bastı, soğutmadan sıcağı sıcağına yazim dedim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen yazdığın gibi Sevgili Dostum, çok etkileyici bir müzik. Yoğun bir etki bırakıyor insanın üstünde. :T
      Ben de teşekkür ederim :) :F

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H