26 Kasım 2023 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵



Terry Jacks


Asıl adı Terrence Ross Jacks olan 29 Mart 1944 te Kanada/Manitoba' da doğdu. Şarkıcı, söz yazarı ve prodüktörlük yapan Jacks, 60'ların başında, ailesi ile Vancouver'a taşındı. Gitar çalmaya başladı ve 18 yaşında gitarist Guy Sobell ile The Chessmen adlı bir grup kurdu. Grup, 1964 ve 1966 yılları arasında Vancouver'da dört kez ilk 10 a girdi. Eylül 1965'te bir "Okula Dönüş" etkinliği için canlı performans sergiledi ve şarkıları radyolarda istek almaya başlayınca, kayıtları hit oldu. Daha sonra evlendiği Susan Pesklevits ile birlikte The Poppy Family'yi kurdu. Kanada'da ve ABD'deki Billboard listelerinde 2. olan şarkısı "Which Way You Goin' Billy?", Terry Jacks tarafından yazılıp, üretilmişti ve 1970 yılında bu prodüksiyon ona Altın Yaprak (Juno) ödülü kazandırdı.

Yukarda videosunu izlediğiniz "Seasons in the Sun" şarkısı aslında Beach Boys için tasarlanmıştı ve Jacks kayıt için yapımcı olarak görev yaptı. Ancak, grup albümü yayınlamamaya karar verdikten sonra, Jacks 1973'ün sonlarında kendi plak şirketi Goldfish Records'ta kaydetmeye karar verdi. O zamanlar Kanadalı bir sanatçının en çok satan uluslararası single'ı oldu ve sonunda dünya çapında 14 milyon  sattı. Sanatçıya iki Juno Ödülü kazandırdı ve tüm zamanların en çok satan Kanadalı single'larından biri oldu. 

Jacks, aynı zamanda başka sanatçıların da yapımcılığını üstlendi. 1970'lerin sonlarında, yavaş yavaş müzik dünyasından çekildi. 1980'lerde, Kanada'daki selüloz fabrikası kirliliği sorunlarına odaklanarak çevre hareketine dahil oldu. Çevre çalışmaları ona, Kanada'daki Birleşmiş Milletler Derneği ve Batı Kanada Yaban Hayatı Komitesi'nden olmak üzere birçok ödül kazandırdı. Çalışmaları için, 1997 yılında yaşam boyu başarı ödülü ve Eugene Rogers Çevre Ödülü'ne layık görüldü. 

2015 yılında, Jacks'in son 40 yıldaki en sevdiği 40 parçalık, 1970'ler ve 1980'lerdeki bazı kayıtlarını içeren çift CD'lik bir derleme olan "Starfish on the Beach" i yayınladı. CD de, fotoğrafları ve Jacks'in müzik kariyerine dair anılarını içeren 32 sayfalık bir kitapçık bulunmakta.

Galiba hafıza, zaman ilerleyince çocukluk sayılacak gençliğin ilk dönemlerinde işittiği şarkıları sahnenin önüne taşımaya başlıyor. Geçenlerde nasıl olduğunu tam hatırlayamadığım bir anda ağzımdan bu şarkının söz ve melodisi döküldü. Her zaman söyleyeceğim odur ki, o zamanın şarkıcıları, şarkıları bambaşkaydı. Bu zamanları bile renkleyip, besliyor.

O halde yaşasın müzik!

İyi pazarlar,




{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-






20 yorum:

  1. İyi pazarlar sevgili Sezer Hanım...
    Bu şarkıyı uzun zamandır dinlemiyordum. Nasıl güzel oldu sabah sabah...Enfes bir parçadır, çok severim. Ve size katılıyorum. O zamanların şarkı ve şarkıcıları gerçekten de bambaşkaydı.
    Bu pazar günümüze nostalji rüzgarı estirdiğiniz için yürekten teşekkür ediyorum size.
    Yaşasın müzik!
    Mutlu günler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi pazarlar Sevgili Nazlı Hanım, :F
      Ben de aynı şekilde dinlememiştim ama alt benlik dinlemeyi isteyince bir anda ortaya çıkıverdi. İnanın ben de çok mutlu oldum ve sizlerle paylaştım. :A
      Kalpten sevgiler ve müzikli pazarlar diliyorum. :) <3

      Sil
  2. Terry Jacks, If You Go Away'i de söylerdi, iki şarkıya da bayılırdım. Sabah sürprizi oldu, keyifle dinledim.
    Sonradan çevreci aktivist olduğunu bilmiyordum, şimdi gönlümdeki yeri ışıldadı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ekmekçikız,
      Şarkıcının özellikle bu iki şarkısı pek revaçtaydı. Dilime ilk bu şarkı geldiği için yayına aldım.
      Aktivist olduğunu öğrenince şaşırıp mutlu oldum. Bir şarkıyla, besteyle tanıdığımız insanların gerçek yaşam öykülerini de buraya taşıdığı için, bu pazar yayınlarını seviyorum.
      Keyifli ve müzikli pazarlar diliyorum, teşekkürler :F :)

      Sil
  3. bu şarkının sözleri çok fena etkileyici :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Türkçe çevirisini yayına alayım diye düşündüm ama dediğinde haklısın, o yüzden boş verdim :) :T

      Sil
  4. Şahane oldu, neredeyse unutmuştum kendisini... Ne çok tekrar yapardık ilk çıktığında plak oysa... Teşekkürler yani:) Bu arada plaklarımın arasında yok, kime gidip de kalmış meçhul:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros,
      Bana kendini hatırlattı bir vesileyle :) İyi oldu yeniden onu bilmek ve hayatını öğrenmek. :T
      Plaklarını alfabetik olarak sıraladın mı hiç? Merak ettim..

      Sil
    2. Alfabetik sıralamadım, LP'ler için çok hoş bir minik stand almıştım ona yerleştiriyordum, 45'likleri de otomobilde de -özellikle seyahatlerde- arabanın pikabında da kullanılabilsin diye kapaklı yine plaklar için yapılmış çanta benzeri bir şeye... Ben araba kullanacak yaşa geldiğimde de zaten kaset devri başlamıştı:)

      Sil
    3. Ah evet bahsettiğin o çantalardan bende de vardı ama benimkiler gerek müzik cd leri, gerek film cd leri içeriyordu. :)
      Bizden sonra kimse onlarla pek ilgilenmez, tarih oldular.

      Sil
  5. Günün sonunda yetiştim ve pek sevdim parçayı :) Teşekkürler Momentoscum 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KuyruksuzKedim,
      Ne güzel, çok sevindim beğenmene canım. :) <3

      Sil
  6. Hem yazıyor hem dinliyorum. Başka bir ana götürüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Dada,
      Çok etkili müziği de, sözleri de :T

      Sil
  7. Bir pazar sabahına Momentos Radyo'da yetişkinlere ve çocuklarla başlayıp gün biterken Sezer Özsen Blogda nefis bir müzikle güzel bir mola vermek...
    O yıllarda bizdeki şarkı sözleri ve müzikler de sanki daha kaliteli miydi?
    Bir sanatçını aynı zamanda bir doğa dostu olması, dünyayı güzelleştirme çabalarına ne güzel bir örnek.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Hocam, ne mutluluk benim için :)
      Radyo vazgeçilmezim ama müzik de can damarım. İkisini de severek sunuyorum ve dinleyenlerden yorumlar da hep daha iyisi için şevk veriyor. Çok teşekkür ederim bu yüzden. :A :)
      Bugünkü sanatçımız üretkenliğinin yanı sıra, aktivist oluşuyla da takdirleri topluyor. Yenilere örnek olsun umarım.
      Güzel bir hafta dileklerimle, sevgiler... :F

      Sil
  8. Bir ara sık sık dinlerdim....hatirlattin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Narda,
      Evet sıkça dinlediğimiz bir şarkıcıydı. Ne güzel bir kez daha hatırladık. :) :F

      Sil
  9. Gitarı kadar sesi de çok güçlü; teşekkürler,değerli bir tanıtım,paylaşım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güven Serin,
      Besteleri ve sesi dediğin gibi çok iyi. Zamanında yapıp, sonsuzluğa bıraktığı eserleri için teşekkürler :A Beğenmene sevindim.

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H