13 Ağustos 2023 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵




Eivør Pálsdóttir
21 Temmuz 1983

Faroe Adaları 'nda doğan Eivør, kendine özgü bir sese ve rock, caz, folk ve diğer müzik türlerine uzanan geniş bir ilgi alanına sahip şarkıcı-söz yazarıdır. Müzik kökleri Faroe baladlarına dayanmaktadır.
13 yaşında Faroe televizyonunda ilk performansını sergiledi ve aynı yıl ulusal bir şarkı yarışmasını kazandı. 1999'da, 15 yaşında rock grubu Clickhaze'e katıldı.

Bir yıl sonra, 2000 yılında ilk albümü Eivør Pálsdóttir'i çıkardı. Albüm sadece caz etkisine sahip gitar ve bas eşliğinde klasik Faroe baladları ile ünlü Faroe yazarlarının metinlerine dayanan şarkıların ve Eivør'un kendi yazdığı şarkıların bir karışımıdır. Şarkılarının çoğu Faroe, bazıları İzlandaca, Norveççe, Danca, İsveççe ve en yenileri İngilizcedir. 2001'de, grubu Clickhaze ile ulusal Faroe grup yarışmasını kazandı. Klasik vokalist olarak eğitilen Eivør, ayrıca Faroe senfoni orkestrası ile şarkı söylüyor ve Kristian Blak'ın 2004 operası Firra'da solo şarkı söyledi. Eivør'un 5. albümü Human Child Dónal Lunny tarafından üretilen Úlfhamssaga adlı parçadaki bestesi ve performansı nedeniyle ulusal tiyatro ödülü Gríma ile onurlandırıldı. 

Youtube' da bir çok eserine ulaşacağınız sanatçının "Segl" ve "Bridges" adlı albümlerini ve diğer çalışmalarını da incelemenizi öneririm.

Bir video daha eklemek istedim. Açıkhava'da, enfes bir manzarada çaldığı enstrüman ve doğaya bıraktığı sesiyle iyi bir çalışma olduğunu düşünüyorum. İzlerken kimbilir belki de Heidi ve Peter gelebilir aklınıza :)



Bugünün konuğu da kuzeyden geldi, hoş geldi!
Keyifli ve müzikli pazarlar dilerim.





{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-






14 yorum:

  1. İnsana mektup yazdıran şarkıcılar da var demek ki!:)

    Sevgili Momentos,

    Enfes bir sabah.... Günde yağmur izleri var; yağar ya da yağmaz lakin pencereden içeri giren deniz muhteşem. İnsanlar pazar sakinliğinde, sahil henüz boş. Ben kahvemin kokusunu hayal ederek ve ne var ne yok diye dolaşırken birden bugün pazar olduğunu hatırlıyorum. Gün için enfes bir programım da var. Lakin Momentos'u tıklıyorum. Sonra şarkıya geçmeden önce varlığından az önce sayende haberdar olduğum Eivor ile tanışıyorum ve Spotify'a dönüp buluyorum. O şimdilik durabilir! Momentos'da tıklıyorum şarkıyı... Ve gidiyorum.

    Çok teşekkürler Sevgili Momentos. Enfes bir tanışma oldu, tüm albümlerini dinlemek için şu an çekiliyorum. Önce kahve yapmalıyım kendime ama! Şahane bir gün başlangıcı, çatımdaki kuşlar pek geveze lakin iyi ki varlar.

    Sevgiler...

    Görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A hahah bu süper olmuş :)

      Sevgili Buraneros, tasvirlerine bayıldım. Eivør' u seninle, seni de Eivør' la tanıştırmaktan mutluyum.
      Bende kahvenin yerini tadında demlenmiş çay aldı çoktan :)

      Geveze kuşlara selam söyle benden :A
      Çok keyifli ve çok şık bir pazar diliyorum sana :F

      Sil
  2. Gerçekten hoş gelmiş, iyi ki gelmiş :) Müziğini dinlerken sanat bu işte diye düşündüm. Size de teşekkür ediyorum bu güzel sanatçı ve parçalarla bizi, beni, buluşturmuş olduğunuz için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili İlkay, :F
      Beğenmene sevindim. :) Ben de ilgine ve yorumuna çok teşekkür ederim <3

      Sil
  3. Bazı insanlar bu dünyadan değil gibi. İkisi de çok güzeldi.ilkini dinledikten sonra bu kadın rock söylüyor mu gerçekten dedim.ikinci şarkının sonu rock gibiydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Tosbağa Günlüğü,
      İkinci parça doğaçlamaya daha müsait olduğu için daha fazla beğeni ve ilgimi çekiyor açıkçası. Ve ilk cümlene kesinlikle katılıyorum :T
      "Bazı insanlar bu dünyadan değil" :)

      Sil
  4. Heidi ve Peter :) Ne güzel günlerdi. Hiç bilmiyordum kendisini. Sayende dinledim şarkısını Momentos :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Gerçekten güzel zamanlarmış :)
      Beğenmene sevindim o zaman :)

      Sil
  5. İnsanın etkilenmemesi mümkün değil; teşekkürler Sezer..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Güven,
      Tanımama aracı olduğun ben de teşekkür ederim. :F

      Sil
  6. Eivør'ın huzur veren bir sesi var, doğaçlama söylediği şarkıları ise harika. Çok teşekkür ederim Sevgili Momentos benim için de harika bir tanışma ve yeni haftaya hoş bir başlangıç oldu. 🌼🎶🌼

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah çok mutlu oldum beğeninize Sevgili İzler ve Yansımalar,
      Müzikle başlayan hafta tüm güzellikleriyle devam etsin :F :A :)

      Sil
  7. Merhaba Sevgili Momentos!
    Öncelikle şarkı gerçekten müthiş.
    Çok sevdim. Daha önce dinlememiştim.
    Ne güzel ki vesile oldunuz. :)
    Şimdi koşa koşa burada olmadığım süreç içerisinde kaçırdığım kelimelere bakmaya gidiyorum. Özlemişim kesinlikle! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin Sevgili Kendi Dünyasında :)
      Yoğun bir dönem geçirdiğini düşünüyorum, müzikler sana iyi gelsin, yorgunluğunu alsın :)
      Beğenmene sevindim. :F
      Sevgiler,

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H