20 Ağustos 2023 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵




Hayko Cepkin
(11 Mart 1978) 

 Yozgatlı bir ailede İstanbul' da dünyaya gelen şarkıcı-besteci-söz yazarı ve piyanist Hayko Cepkin, liseden mezun olduktan iki sene sonra Mimar Sinan Üniversitesinde şan, solfej ve piyano dersleri aldı. Çeşitli yerlerde piyano ve armoni dersleri gördükten sonra da 1997 yılında profesyonel müzik kariyerine başladı. İlk albümü "Sakin Olmam Lazım" ile iyi bir çıkış yapan Hayko, ikinci albümü "Tanışma Bitti" ile de hayran kitlesini arttırdı. 

İlk albümü olan "Sakin Olmam Lazım" ı albümleri arasında saymayan Hayko Cepkin, demo olarak nitelendirdiği albümünün konusunu kendi ile alakalı olarak açıklıyor. İkinci albümü "Tanışma Bitti" daha profesyonel bir yapıya sahip. Hayko Cepkin, "Tanışma Bitti"nin konusunu "korku" olarak belirledi ve insanların korkuları ile yüzleşmeleri gerektiğini işledi. Üçüncü albümü "Sandık" ın konusu ise, "ölüm" yani kaçınılmaz gerçek. Hayko Cepkin'in bir sonraki albümü ise "Aşk" konulu 13 Kasım 2012 çıkışlı. 2016'da çocukluğunda dinlediği şarkıları kendine has tarzıyla yorumladığı "Beni Büyüten Şarkılar Vol.1" isimli albümünü yayınladı.

Hayko Cepkin sanat camiasındaki bir çok sanatçı ile birlikte çalıştı, onlara destek verdi, düzenlemelerini ve vokallerini yaptı. Ayrıca katıldığı, destek verdiği bir çok organizasyonlarda görev aldı. Bunlardan bazıları Rock'n Coke, Rock Müzikaller ve Van için Rock bunlardan başlıcalarıdır. Film müzikleri besteleyip, rol de almıştır.

Şu ara oynadığı "Jekyll ve Hyde" müzikalinden haberiniz vardır belki sosyal medya sayesinde. Gidip izleyemeseniz bile en azından sosyal medyadaki hesabından bazı sahneleri görme şansını yakalayabilirsiniz. 

Tüm şarkıları içinde yukarda eklediğim videodaki eserini özellikle seçtim. Kedisi Cabbar 8 sene sonunda yitip gittiği için instagram sayfasında bir video hazırlayıp, bu manidar eseri de fona eklemiş. Hepimizin acıyı önce inkar edip, sonra da teslim olduğumuz zamanlar var. İşte öyle duygulara tekabül ediyor. 

Sözün özü, ben Hayko'nun sahne sanatından, sesinden, eserlerinden ve en önemlisi "insanlığından" razıyım!  İyi ki var, hayatımıza renk ve insanlık katıyor.

Müziğin iyileştirici gücü ile iyi pazarlar!..






{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-






14 yorum:

  1. Özellikle dinlediğim bir müzisyen değil, kendisi. Ortak çalışmalarda, konser kayıtlarında dinliyorum. Sesi çok güçlü ve tarzını kendine yakıştırıyor, özel bir kişilik.
    Pazar günü için güzel bir seçim ve evet müzik iyileştiriyor.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ekmekçikız,
      Özellikle sanatındaki çok yönlülüğünü takdir ediyorum. Yazıda da belirttiğim gibi son müzikal eserdeki performansını takdir ediyorum.
      Yorumunuzla katılımınıza çok teşekkür ederim. :F
      Keyifli pazarlar,

      Sil
  2. Ben de Sevgili Okul Arkadaşım gibiyim, kendim daha gençken varolsaydı muhtemelen özel bir ilgim olurdu, şimdi rastgelirsek ne âlâ. Kendisini ve müziğini takdir ediyorum, anlıyorum da. Lakin biz de aynı tarzda ne baba gruplar ve şarkıcılar dinlemiş bir nesiliz işte!:)) Tüm bunların ötesinde tarzı fark ettirmek ve güncel nesil açısından bence çok doğru bir seçim Sevgili Momentos, usta işi!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros,
      Haklısın, bizim zamanlarda da benzer sanatçılar vardı ki en aklıma gelen bariz örnek Alice Cooper' dır. Hayko' da biraz ondan esintiler görüyorum. Sahnede cesur olmak, yeniliklerle kendini var etmek ve şarkıları ne kadar da sert rockmış gibi görünse de sözlerine kulak verildiğinde ve müzik alt yapısındaki enstrümanlarla insanı sarsan, etkileyen bir tarzı olduğunu teslim ediyorum. :)
      Teşekkür ederim yayına desteğin ve yorumun için. :A :F

      Sil
  3. Bazı konusmalarından düzgün bir karakteri olduğunu çıkarmıştım, onun dışında müziğini pek aramam:) Bu arada benim anne tarafından hemşehriymişiz de. Selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Narda,
      Aynen dediğin gibi sözü özü bir Hayko' nun. :T Keşke yayına bu şarkının sözlerini de ekleseymişim, müziğin harmanında anlaşılmayabiliyor, oysa çok derin.
      Ne güzel sizin memleketten demek :)
      Sevgiler benden,

      Sil
  4. Tam manasıyla bir sanatçı; kendi sesi,kendi yorumu,kendi besteleri; müziğimize katmış olduğu zenginlikler ve paylaşımın adına teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güven Serin,
      Saydıklarının yanında sahne sanatlarında da bir o kadar iyi. :T
      Ben de teşekkür ederim katılımın için.

      Sil
  5. Çok dinlediğim bir sanatçı değil, sadece bazı şarkılarını biliyorum, denk gelirsem dinlerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Kitapkesfi,
      Öyleyse denk geldiğin bu yayına hoş geldin :)

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Sorma yaaa, ben de :( evin bireyleri oluyorlar bir süre sonra.

      Sil
  7. Çok dinlemem ama ilginç bir şekilde severim kendisini, fırsat bulursam Jekkly Hyde'a gitmek istiyorum bu kış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Harika, gidersen eğer fotoğrafları yayınlarsın belki blogda :) :A

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H