22 Ocak 2023 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵





Barcelona Gipsy Balkan Orchestra (BGKO)

Bugünün konuğu 2012 yılında İspanya' nın Barselona kentinde kurulmuş bir orkestradır. Grup, Klezmer, Caz Manouche ve Roma müziği dahil olmak üzere bir çok etkilendiği tür müzik var. Doğu Avrupa bölgelerinin seslerini araştırıp, Güney Amerika, İspanya ve Orta Doğu bölgelerindeki müzikten de ilham almaktalar. 2015 yılında grup, daha önce Barcelona Gipsy Klezmer Orchestra olan adını, Barcelona Gipsy BalKan Orchestra olarak değiştirip, adın kısaltması olarak da BGKO' yı kullanmaya başladı.

Grubun kalıcı üyeleri İtalya, İspanya, Yunanistan, Fransa ve Sırbistan'dan olup, orkestrada kullanılan müzik aletleri perküsyon, akordiyon, gitar, klarnet, bas ve vokalden ibarettir. Ayrıca dönem dönem göçebe müzisyenleri de konuk ediyorlar. 

2015' te Avrupa'nın dört bir yanından çok sayıda önemli Balkan müzisyeni bir araya getiren Balkan Buluşmasına ev sahipliği yapan grup, 2015 yılı boyunca Granada, Malaga, Palau de Musica Catalana, İrlanda, Hollanda, Fransa, Avusturya, İsviçre, Sırbistan, Almanya ve İstanbul' da çaldı.

Yukardaki parçayı rahmetli anneme ithaf ediyorum. 
Youtube' da diğer albüm ve şarkılarını dinlemenizi de öneririm.

Keyifli dinlemeler,







{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-






10 yorum:

  1. Yorumcunun sesi ne kadar da güzeldi, keyifle dinledim. Orkestranın sesle uyumu da dikkate değer. Usulca insanın içine işleyiveriyorlar. Çok teşekkür ediyorum. Rahmetli anneciğinin ruhu şad olsun, iyi pazarlar diliyorum canım. Diğer parçalara da göz atacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmgündemi,
      Kadife gibi bir ses.. enstrümanların birlikte dansı da muhteşem. Beğenmene çok sevindim. Sözlerine ben de amin diyorum. :A :F
      Keyifli bir pazar olsun.

      Sil
  2. Ahh ben bunlara ölürüm... ne güzel bir seçim, şu güneşli güne ne de yakıştı ki az önce görsel ve sözsel bir şölene dair yazı için erken baskı'dan çıkmıştım, iyi geldi:)

    Annenin ruhuna değmiştir emin ol, ruhu şad olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buraneros,
      Çok keyifli bir grup ve çalışmaları çok hoşuma gider. Annem de Makedon olduğu için pek severdi bu şarkıları. :A
      Şimdi yazında bahsettiğin filmi izleyeceğim. :)
      Teşekkürler,

      Sil
  3. Sevdiğim bir grup yine. :)
    Gerçekten tüm çalışmaları dinlenmeli. :)
    Annenizin ruhuna değsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz Ekmekçi Kız,
      Enstrümanların birlikteliğinin sağladığı, ilginç bir hava var şarkılarında. :T :)
      Çok teşekkür ederim, amin :A

      Sil
  4. çok güzelmiş. hayde mi dedi :))aynı anlamda mı ki bizim haydeyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tosbağa günlüğü,
      Evet evet aynı anlamda :) Balkan bölgesinde Türkçe'den epey kelime var. :)

      Sil
  5. Çok sevdiğim bir grup çok sevdiğim ve aşina olduğum tınılar. Büyük ailemin tümü Makedonya göçmeni. Annemi azıcık sinirlendirdiğim zaman Makedonsko devoyçeeee diye gezerdim evin içinde ki gönlünü alayım. Ah çocukluk ne tatlı 🌾🌾🌾 anneniciğinizin mekânı cennet olsun. ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehvenişer,
      Ben de çocukluğumdan beri bu tınılarla büyüdüm. Hem ana, hem baba tarafından Makedon ve Kosovalıyız. :)
      Hayal ettim evin içinde şarkılar söyleyip gülüp koşan bir kız çocuğu olarak.. ne güzel <3 :)
      Çok teşekkürler bu gülümseten paylaşımın için. :A

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H