29 Ocak 2023 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵





Kahinlerin üzerine yazdıkları duvar
Ek yerinden çatlıyor.
Ölümün araçlarının üzerinde
Günışığı ışıl ışıl parlıyor.
Her insan paramparça olurken
Kâbuslar ve hayallerle,
Kimse zafer tacını takmayacak mı,
Sessizlik çığlıkları boğarken.
 
Kaderin demir kapılarının arasında
Zamanın tohumları
Saçılmış ve sulanmıştır
Bilenler ve bilinenlerin eylemleriyle;
Bilgi ölümcül bir arkadaştır
Kimse kural koymazken.
Görüyorum ki insan ırkının geleceği
Aptalların elinde.
 
Karmaşa benim mezar kitabem olacak
Çatlamış ve kırılmış bir yolda sürünürken
Başarırsak, hepimiz arkamıza yaslanabilir
ve gülebiliriz
Ama korkarım ben yarın ağlıyor olacağım
Evet korkarım ben yarın ağlıyor olacağım.

* * *

Yukardaki videoda dinlediğiniz şarkının Türkçe sözleri bu satırlar. Sözlerinin yanı sıra, notalarının da güçlü olduğu bir şarkı bu. Bugünkü konuğumuz, bu şarkının yaratıcıları olacak.

King Crimson 
1969 yılında gitarist Robert Fripp ve baterist Michael Giles tarafından kurulan İngiliz caz, new wave, hard rock, folk etkileşimli progresif rock topluluğudur.
Grubun üyeleri ve üye sayısı sıkça değişse de, King Crimson performanslarına ve albüm çalışmalarına devam etmektedir. Robert Fripp, grubun tarihi boyunca değişmeyen tek elemanıdır. Ancak kendisini grubun lideri ya da üst rütbeli elemanı olarak görmediğini açıklamıştır. 

10 Ekim 1969 da ilk albümleri "In The Court Of The Crimson King" yayınlandı. 
Benim görüşüm, bu albüm zamanının çok ötesinde bir çalışma olmuş. 
Albümde 5 şarkı var ve 5 i de birbirinden muhteşem çalışmalar. 
Youtube ya da başka müzik kanallarında bulup dinlemenizi öneririm.

Çok fırtınalar atlatan ama bugünlere kadar varlık gösteren nadir gruplardan.
Umarım keyifle dinlersiniz.

İyi pazarlar,






{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-







11 yorum:

  1. Durumu becerebilirsem kısaca anlatim Sevgili Dostum:

    Blogrolumda gördüğümde post'un dumanı üzerindeydi, henüz birinci dakika. O sırada eski yazılarıma göz atıyordum. Ehhh anılar işte, dolayısı ile zaman sıçramaları, bilirsin. Müziğe gitme bekle dedim, nasıl bir his oluştuysa beynimde... Sonra geldim ve işte bu dedim. Al sana enfes bir zaman yolculuğu... Bu satırları kaçıncı dinlemede yazıyorum bilebilecek durumda değilim ama keyiften öldüğüm bir gerçek! Güzel yılların çocukları olduğumuz için ne kadar şanslıyız değil mi Sevgili Momentos:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten şanslıyız Sevgili Dostum,
      Sanki bizim dönemde ilahi insanlar ve ilahi notalarla müthiş bir armoni içerisindeydik. Şanstan da öte bir nevi ödüllendirildik sanki. :)
      Sana güzel bir pazar sabahında bu yayınla eşlik etmekten mutlu oldum. Daim olsun. :)

      Sil
  2. Şarkının sözleri de müziği de beni hem düşündürdü. Hem de iyi geldi bu pazar için. Teşekkürler Momentos...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ebemkuşağı,
      İnan çok mutlu oldum sözlerine :F
      Geç kaldım ama umarım harika bir pazar olmuştur. :)
      Teşekkürler..

      Sil
  3. Bu şarkıyı hatırlıyorum. Melodisini taa derinlerde hissediyor insan. Sözleri de etkileyici...İyi ki varsınız. YouTube'dan da dinleyeceğim. Emeğinize sağlık olsun. Paylaşım için teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazlı Toaç,
      Bazı şarkılar, kalplerimizin kapısını çok kolay bulup içeri girebiliyor :)
      İyi ki siz de varsınız, çok teşekkürler yorumunuzla desteğinize.
      Sevgiler gönderiyorum. :F

      Sil
  4. Sevgili İlkay,
    Dediğine katılıyorum. Çok fazla müzik dinlediğimden ve kısıtlı vakitte eğer ilk notalardan içine giremiyorsam hemen eliyorum o şarkıyı. :)
    Yazıda bahsettiğim albümdeki şarkıların hepsi birbirinden güzel.. tavsiyemdir. :)
    Teşekkür ediyorum yorumunla katılmana.
    Güzel bir hafta diliyorum sana :A

    YanıtlaSil

  5. Ah işte, gençliğimizden bir unutulmaz daha! Çok teşekkürler, bu güzel anılar denizine dalma daveti için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekmekçikız,
      Gerçekten dediğiniz gibi unutulmazlar arasında bu muhteşem eser. :T Ben teşekkür ederim eşlik ettiğiniz için :) :F

      Sil
  6. Giriş o kadar etkileyiciydi ki sonrasındaki soft ses beni benden aldı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Beğenmene çok sevindim canım. :)

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H