1 Kasım 2021 Pazartesi

BİR KELİME = MÜTEMMİM












Mütemmim : (Arapça) 1. (sıfat) Tamamlayan, bütünleyen, bitiren.

"Hâlbuki birçok kadınlar malumatlarını zarafetlerinin bir mütemmimi addederler." - Peyami Safa

2. (sıfat, matematik) Bütünler.

3. (isim, dil bilgisi) Tümleç.


Birleşik kelime olarak kullanımı da mevcuttur:

Mütemmim cüz : 1. (isim) Bütünü oluşturan tamamlayıcı parça.

2. (isim, mecaz) Ayrılmaz parça.



(Bu kelime, blogger Deeptone' un önerisi olarak yayına alınmıştır. Katkısından dolayı teşekkür ederim.)






{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-



not: kullanılan gif buradan alıntıdır.



17 yorum:

  1. Podcast köşesinde "bir şeyler ters gitti tekrar dene" diye bir yazı var ama kendisi yok:)

    Bu da fikrimi ilan etmek için tetikleyici bir unsur oldu. Elbette şu anki teknik durumla ilgili değildi fikrim:)

    Podcastler de konu başlığı atılarak bu sütunda yayınlanansa, bir türlü sesli yazı manasında, görünürlük açısından nasıl olur acaba ki çoğu zaman o köşeye -sıkı bir takipçi olarak- bakmayı ben dahi unutuyorum:) Sadece bir fikir, elimde bir veri olduğu için değil elbette. "Denemekten zarar gelir mi?" diyerek konuyu tartışmaya açıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buraneros,
      Evet yeni yayın koymak istedim bir sıkıntı oldu ama şimdi problem giderildi :)

      Hımm, bu iyi bir fikir, hatta çok iyi bir fikir olabilir. Yarından itibaren bunu deneyeyim. Yayın başlığı şöyle olsa nasıl olur? "Poadcastte bugün" :)

      Deneyelim, zarar gelemeyeceğine eminim sevgili fikir babası Buraneros :)))

      Sil
    2. Tamamdır o zaman :) Çalışmalara başladım ancak ya sistemde bir sıkıntı var ya da ben beceremedim. Yardım alacağım şimdi :))

      Sil
  2. Mütemmim cüz kullanımda olan birleşik kelime. Mütemmimin pek kullanımı kalmadı sanırım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Benim de evvel eski duyduğum bu birleşik halidir. Kullanmaya devam :)

      Sil
  3. Bilmediğim bir kelimeydi. Söylenişi karışık biraz, aklımda kalmaz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      İki m harfi üstüste zorluyor gibi söyleyişi ama hoş bir kelimedir. :)

      Sil
  4. İlkaycığım, Deep Yakup Kadri romanları okuduğundan epey bir kelime önderdi bana sağolsun. :)) Bakalım bitince yenilerini de söyler artık. Sende de varsa böyle kelimeler öner lütfen. :)
    Kelimeyi de, müziği de beğnemene sevindim :) <3

    YanıtlaSil
  5. İlk kez duydum bu kelimeyi. Söylenişi biraz zor gibi sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mrs Crumplebottom,
      Evet, iki sessiz harf yanyana olunca biraz zorlaştırıyor okunuşu. Teşekkürler yorumuna :)

      Sil
  6. mütemmim, söylenişi, hukuk dili gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Bana da kuranla ilgili bir şey hatırlatıyor :)

      Sil
  7. Merhabalar.
    Yer değişikliği nedeniyle bir müddet evde internet bağlantım olmayacağı için, ben de blog faaliyetime ara vermek zorunda kaldım. Şimdilik telefonun internetini kullanarak sayfanızı ziyaret ediyorum.
    Kelimeyi dudum, kulağıma yabancı değil. Ancak, anlamını yine sizin bu bloğunuzdan öğrendim.
    Mütemmim kelimesiyle ilgili herhangi bir araştırma yapamadığım için bu kelime hakkında pek fazla detaya girmeyeceğim. Emeğinize sağlık. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Altun,
      Umarım bir an önce internete kavuşursunuz. Yorumunuza teşekkür ederim.
      Saygılar,

      Sil
  8. Varlığını neredeyse yitirmiş bir kelime. Ama Arapça 'bitti' anlamına gelen kök kelimesi 'tamam' en canlı haliyle yaşıyor dilimizde. Ve tamamdan türetilmiş onlarca kelime.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Edip,
      Birleşik kelime olarak çok fazla duydum çocukken. O yüzden unutmam mümkün değil. Ama tek başına mütemmim duymadım.
      Verdiğiniz detaylar ve yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H