14 Nisan 2021 Çarşamba

BİR KELİME = KIVANMAK









 
 
Kıvanmak : Övünülecek bir olaydan dolayı sevinmek, iftihar etmek, memnun olmak.
 
 Kıvanma : (isim) Kıvanmak işi, övünme.
 
 "Ardında bıraktığı eserler öyle büyük ki, dilerim ebediyette bile ruhu kıvansın!" - Manxcat/KuyruksuzKedi

 
 
 
 
 


(Bu kelime blogger arkadaşımız Manxcat/KuyruksuzKedi tarafından önerilmiştir. Öneri ve örnek cümleye katkısından dolayı teşekkür ederim.)






{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-

 

 

 

not: kullanılan gif Yandexten alıntdır.

 

 

 

20 yorum:

  1. İnanın hiç duymadım... Kıvanç duymanın kökü sanırım buradan geliyor ama hiç kullanmadığım bir kelime. Yakında bunların hepsini kullanarak konuşmaya başlayabilirim ama anlayan çıkar mı bilmiyorum:-)) Huzurlu geceler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl, ben de duymamıştım. Tespitte haklısınız, kıvanç, kıvanç duymak, kıvançlı, kıvançlanmak kelimeleriyle aynı anlamları taşıyor.
      Emin olun bir gün tüm bu kelimeleri kullanırsanız ben burada olacağım merak etmeyin :)))) Güneşli bir gün diliyorum.

      Sil
  2. Kıvanç kelimesine benziyor sanki 👍🌺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız evet aynı anlamlarda :) Sözlüğümde var bu kelime ama inan olsun sadece Kıvanç Tatlıtuğ' un adını söylemekte kullanıyorum :))))

      Sil
  3. "Övünülecek bir olaydan dolayı sevinmek" bu anlamıyla kullanırken "Çok kıvandım." mı demeliyiz şimdi? Biraz anlamsız geldi. Belki de daha önce hiç duymadığım ve kelimeyi kullanmadığım içindir. Bu da günlük hayatta sıkça kullanılabilecek bir kelime ama :)
    Öneri için sevgili KuyruksuzKedi'ye ve paylaşım için de size çokça teşekkürler 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi Dünyasında, evet böyle de kullanmak mümkün. Bana da bu kelime kıvranmayı çağrıştırdı ilk etapta. Cümle içinde kullanırken harflerin üstüne tam basılmazsa sanki bir harf yutulmuş gibi olabilir ve karşı taraf "niye kıvrandın?" diye de sorabilir. Bazı kelimeler sanırım bu zorlukları yüzünden dilden soyutlanıyor. Olsun yine de yeni ya da eski kelimelerle tanıştıralım dilimizi, bakalım nasıl olacak :)) Çok teşekkür ederim yorumuna <3

      Sil
  4. Ben de Muazzez İlmiye Çığ'ın kitabında gördüm ilk kez. Kıvanç duymanın kökü sanırım bu kelime :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KuyruksuzKedim, değerli bir kadın tarihçi/yazarımız <3 Öncü olanlardan biridir yeni kelimeler, öztürkçe kelime kullanımında. :) Kökü kesinlikle kıvançtan geliyor. Öneri ve harika örnek cümle için teşekkürler canım :) <3

      Sil
    2. Seriye dahil ettiğin için ben teşekkür ederim Momentoscum <3

      Sil
    3. Canım KuyruksuzKedim, her daim yerin mevcut. Yenilerini beklerim/z <3

      Sil
  5. Aslında çok zengin bir dilimiz var ama ne yazık ki ne kullanmayı ne de anlamlarını bilmiyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük Dünya, % 100 katılıyorum bu cümleye. İnternetle birlikte özellikle genç kesimin hayatına ingilizce kelimeler girdi. Bundan sonrasında da her alana yayıldı. Şarkıcısından, ekonomistine, sigortacısından politikacısına kadar. Yeniden bir şeyleri hatırlamak, hatırlatmak yerinde olacaktır umuyorum. Teşekkür ederim yorumuna. :)

      Sil
  6. Onca Arapça, Farsça kelimenin üzerine ilaç gibi geldi. Size ve Mrs. Kediye teşekkür ederim. Sanırım Türkçe kökenli bir sözcük. Dil devriminde önerilmiş. Kıvanç tutmuş ama kıvanmak unutulmuş.
    Direnmek- direnç- direnç göstermek
    Sevmek - sevinç - sevgi gösterinde bulunmak
    Kıvanmak - kıvanç - kıvanç duymak
    Dilimizi zenginleştirmeniz beni ziyadesiyle kıvandırdı desem sanırım hatalı bir cümle olmaz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha, ah evet cidden haklısınız! Türkçe kökenli doğru ve ne güzel ki KuyruksuzKedim çok özel bir kitabı okurken keşfedip, bizimle paylaştı. Çok mutlu oldum böyle düşünmenize. Cümlede tam yerinde olmuş. O zaman hepinizin, kelime seçimlerinde destek ve önerilerinizi beklerim. :)

      Sil
  7. Kıvanç duymak geldi aklıma. Aklımda kalacak bir kelime. Bir de kullanırsam birkaç kez. Tamamdır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynadaki Yansıman, aynı kökten geliyor bu kelimeler. Dile yerleşmesi için, gerçekten de bir kaç kez duymak ve kullanmaktan geçiyor. Teşekkür ederim katılımına <3 :)

      Sil
  8. senin gibi bir blogcuyla kim kıvanmaz? :)

    kıvana kıvana bitiremedi kendini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone :))) cümle örneklerin takdire şayan gerçekten. :))

      Sil
  9. Kıvanç duymak çok kullanılırdı eskiden .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya, evet ben de hatırlıyorum çocukluğumdan, haklısın.

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H