13 Nisan 2021 Salı

"KİMSELERİN VAKTİ YOK..."










 
 
 
Geçtiğimiz haftasonu iki gün bir şiir atölyesine katıldım. Uzun zamandır bu tür etkinliklerden uzak kalmıştım ve ruhumu biraz beslemem gerektiğini hissettiğimden, ayrıca yılın yazarı seçilen Gülten Akın şiirlerini çok sevdiğimden hiç düşünmeden kaydımı yaptırdım.  
 
Değerli şair Haydar Ergülen' in öncülüğünde toplam 18 kişi, şiirin dingin ve zengin yolculuğunda bir araya geldik. Gençlerin şiirle derinlemesine ilgilenmesi ve çoğunluğun kadın olması çok keyifliydi. 

Bir çok şeyi kadınların düzelteceği ve onlarla ilgili umutlarını söyleyen Haydar Ergülen' e yürekten katılıyorum. Kimileri iyimser bir bakış diyebilir ancak her tür etkinlikte kadınların çoğunlukta olması, onların yavaş da olsa kendilerine müthiş bir yol açtığının göstergesi diye düşünüyorum. 

Gülten Akın' ın yaşamı, yazdıkları, şiirdeki yeri hakkında detay bilgileri burda vermeyeceğim, nasılsa internet deryasında onunla ilgili herşeye ulaşabilir isteyen. Sadece Türk dilbilimci, çevirmen, yazar Necmiye Alpay'ın, Gülten Akın ile ilgili yazısını okumak isteyenler için buraya linki  bırakıyorum.
 
Bu atölyede herkes seçtiği bir Gülten Akın şiirini seslendirdi. Bir sonraki gün ise ödevimiz şairin şiirinin ismi ve ilk dizesini kullanarak ve ondan aldığımız ilhamla yeni bir şiir yazmamız istendi.
 
Bu cidden zordu. Yazılmış bir şiire, bu sefer kendi bakışımızla yön vermek.  Sonuçlar epey tatmin ediciydi. Hatta bu yeniden yazılan şiirleri etkinlik sahiplerine iletip, belki sonraki ay yayınlanacak dergiye konulması bile düşünülmekte.

Her şey bir yana, Haydar Ergülen' le birlikte bir atölyede çalışmak, söyleşmek ve dinlemek kendim için mükemmel bir hediye oldu. Şiirin, yaratıcı, yapıcı, başkaldıran ancak bir o kadar da  alçak gönüllü, sakin ve müşfik olduğunu hatırlamak çok güzeldi.







{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-

 

 

 

 

not: kullanılan fotoğraf instagramdan alıntıdır. linke tıklayarak programları takip edebilirsiniz.

 

 

 

23 yorum:

  1. Ne güzel yapmışsınız. Şiirlerin insanı dinlendiren rahatlatan bir yanı var en azından benim için öyle (: Kesinlikle birçok şey kadınlar sayesinde hayata geçiyor Iyi ki varız. Ödev de çok iyi şu aralar düşüncelerimiz hep sabit gibi her derdimiz aynı gibi bunlardan kurtulup başka şeyleri düşünmek hatırlatılmış bir nevi (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük Dünya sanırım şu günlerde daha çok şiire yaslanmak gerek. Oyuncu, muzip, neşeli, hafif duygularla yürümek şimdilerde çok önemli. Teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. KuyruksuzKedim, Haydar Ergülen şiirleri üzerinde biraz daha oynamak isteyenler varsa 10 mayısa kadar süre vermişti. Ben de biraz daha çalışmak istedim üstünde. O yüzden yayınlamadım. Bitince eklerim ya da yeni yayın yaparım :))

      Sil
    2. Teşekkürler KuyruksuzKedim <3

      Sil
  3. Faydalı bir yazı oldu benim için, Gülten Akın hakkında bilgi sahibi oldum. Şiir etkinlikleri güzel, şiir konusunda yeterli bilgim olduğunu düşünmüyorum ama bir zamanlar düzenlenen bir şiir gecesine katılmıştım. Hayatımda iz bıraktı, müthiş bir şeydi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha, çok değerli bir kadın, değerli bir insan benim için. Onu bilfiil tanımış birinden dinlemek de ayrı bir keyifti. Keşke pandemi bitse ve İstanbul' da beş yıl yaptığım şiir dinletilerini İzmir' de de sürdürebilsem. Şiir gecesine katılmış olmanız müthiş gerçekten, teşekkürler şiir adına.

      Sil
  4. En sevdiğim dönem şairlerinden biri. 40 şiir ve 1 <3
    Senin gibi “ince şeyleri düşünen”ler için ne güzel bir etkinlik olmuş!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece C <3
      Ne kadar zarifsin.. cümlen beni çok etkiledi :)) inşallah canlı canlı şiir okurum sana da..

      Sil
  5. Ben de pandemi başlamadan önce üzerinden çok aşırı zaman geçmiş gibi geliyor şimdi 13 14 ay oldu Nilüfer Belediyesinin yaratıcı yazarlık atölyesine katılmıştım çok keyifliydi. Sizin de sevgili Belediyemin etkinliginden keyif almanıza sevindim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz, çok beğeniyorum belediyenizin etkinliklerini ve sık katılıyorum. :)) Bir gün bir etkinlikte denk gelmek ümidiyle :) Sevgiler,

      Sil
  6. Hayat ve şiir aynadaki yansımalarıdır, birbirlerinin... Her ikisinde de belli bir ahenk olmadığı zaman hayat çekilmez, şiir dinlenmez, oluyor. Sanki pamuk yatağımızdan dikenlere yuvarlanmak gibi acı veriyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beytullah Poyraz, şiirle ilgili yazdıklarınız beni çok mutlu etti. Şiir ve yaşam içiçe aslında... yoksa gün batımlarını izlerken kalplerimiz neden tarif edilemez duygularla dolsun ve mutlaka bir şeyler söylemeye çalışsın dillerimiz. Farkedenlerden olduğumuz için şükür diyorum. Çok teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  7. Yazınızı okuyunca, ne kadar özlediğimi bir kez daha hissettim 🙈
    Ne iyi etmişsiniz. Kalemini sevdiğim biri Haydar Ergulen, hiç dinlemedim ama eminim güzel anlatıyordur.
    İyi geceler, selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Satır Arası, linkini verdiğim sayfayı mutlaka takip edin, çok lezzetli sohbetler oluyor Nilüfer Kütüphanesinde. Özlediğinizin peşinden gidin, su damlaları gibi cümleler nasıl da ferahlatıyor ruhunuzu <3 Kalpten selamlar..

      Sil
  8. İlkaycığım evet çok haklısın, üstünden iki gün geçti ama hala şiirin yoğunluğu içindeyim. Yeniden hatırlamama vesile oldular. :) <3

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel yapmışsın, ne güzel yazmışsın Momentos 👏👏. Gülten Akın çok değerli bir şairemiz. Bildiğim kadarıyla tiyatro oyunları da yazdı. Böyle duygulu, çalışkan, üretken kadınların bıraktığı izleri takip etmek, onları türlü etkinliklerle anmak, yaşatmak çok güzel. Allah rahmet eylesin kendisine. Emeğine yüreğine sağlık🌺🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız, nasıl maharetli bir kadın, hayranım ona. Hem öğretmen, hem avukat, hem anne, hem şair, hem oyun yazarı ve daha bir çok dernek ve kurul üyesi. Pırıl pırıl bir insan. Ne yazsam az gibi geliyor böylesi müşfik biri için. Yorumuna çok teşekkür ederim. :) <3

      Sil
  10. Çok iyi yapmışsınız :) Şiir atölyesi... İlk defa duyuyorum doğrusu. Bilseydim bende kesinlikle katılırdım :) Şiirinizi de heyecanla bekliyorum. Paylaşım için teşekkürler 🌸🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi Dünyasında, mutlaka verdiğim linki instagram veya youtube'daki kanalını takibe al derim. Çok sıkı çalışıyorlar, bir kaç yayınlarına katıldım, cidden bu işi iyi biliyor ve yapıyorlar. En azından bundan sonrakilerde birlikte oluruz :)) Teşekkür ederim yorumuna. <3

      Sil
  11. gülten akın sevilmez mi. haydar ergülen evet ya alçakgönüllülerden, yoksa birçok şair yazar çok kibirli oluyor, etkinlik bursa da imiş, sen izmir de idin galiba de mi ya, yani demekki online katılmalı bir etkinlik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone, evet kibirlilik konusunda haklısın, bir arkadaşım Haydar Ergülen' in gençlik zamanlarının öyle olduğunu söyledi ancak benim katıldığım atölyede müthiş teşvik edici, alçakgönüllü ve sevecendi. Etkinliğin zoom evsahibi Bursa' dan ama herkes evinden katıldı, ne şahane di mi? (ben de İzmirdeyim doğru :)) )

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H