25 Nisan 2021 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎶



Ermenice bir şarkı. Şarkı ağır, belki her zaman dinlenmez ama sese kulak verin. Sesin billur bir cam parçası gibi güneşin ışıklarını geçirgenliğine bakın. Neredeyse sıfır enstrümansız tek başına bu sesin kendine kocaman bir orkestra yaratmasını izleyin. İçinizde, kenar köşede ne kadar yalnız, unutulmuş duygu varsa, hepsi yanınıza doluşacaklar.


 

 
 Bu da bir İstanbul türküsü. Caz tarzında düzenlenmiş, farklı bir form. Mircan Kaya' nın bir çok formda seslendirdiği eser var. Farklı bir tarz arayanlar için mükemmel bir örnek. 
 
Şarkıcıyı tanımama vesile olan sevgili blogger Buraneros' a teşekkürlerimle.








{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-


 

 

 

17 yorum:

  1. off ne güzel sestir, ben de çok beğenirim..
    iyi pazarlar momentos!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buketciğim ne güzel sevindim bu şarkıcıyı bilmene. İyi pazarlar olsun :) <3

      Sil
  2. Halkları birbirine düşman eden siyaset kurumuna karşı güzel bir cevap olmuş ilk parça. Mircan Kaya'nın değişik bir tarzı var. Genellikle parçaları ağır ama Yağmur Yağar Taş Üstüne Türkü düzenlemesini sevdim. İyi pazarlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha, dünya kardeş olurdu şu siyaset olmasaydı!
      Ben gırtlağına hayran oldum Mircan Kaya' nın, onu dinlerken gözümün önünde bir perde açılıyor ve farklı bir yerde hissediyorum kendimi. Çok teşekkür ederim yorumunuza :) Sevgiler, iyi pazarlar.

      Sil
  3. Güzel bir pazar günü diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynadaki Yansıman ben de sana ışıltılı aydınlık bir pazar dilerim :) <3

      Sil
  4. Bu tarz müzik dinlemesem de sesi güzelmiş,senin Merry Go Round'u bloğumda paylaştım ben de=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kedi Mırıltısı, dediğim gibi ağır olabilir ama bir enstrüman olarak sese dikkat çekmek istedim :)
      Ah o enfestir sen yazınca inan açtım dinliyorum ve yorumunu öyle cevaplıyorum. :)) gelip bakayım hangi yazında var diye.

      Sil
  5. İlkaycığım çok sağol. İnan müziği açtım ve bana ne hissettirdiyse satırlara onlar düştü. Youtube' da kendisinin kanalına da yazdım. :) Çok teşekkürler güzel bir hafta olsun :)

    YanıtlaSil
  6. ermenileri çok severim ya istanbulda, büyükadada :) iyi temiz uygar insanlar, çok çalışkanlar, para kazanmayı da iyi biliyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep, ben Moda' da otururken üst kat komşum film yönetmeni ve ressam Nişan Hançer' di. Öyle keyifli sohbetlerimiz, anlarımız oldu ki anlatamam. 1987 den öldüğü 1997 ye kadar her duygumuzu paylaştık. Rahmet olsun canına.

      Sil
  7. Farklı bir tarz ve ses gerçekten. İlk parçanın duygusunu çok güzel özetlemişsin. Teşekkürler sevgili Momentos :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayata Dair, çok teşekkür ederim <3 beğenmene sevindim :)

      Sil
  8. Rica ederim:) Bir de teşekkür elbette, bilinirliğinin artmasına vesile olduğunuz için. Bunlar özel ve anlaşılması biraz da zor sanatçılar; biraz emek, biraz da hayattan biriktirilmişlik istiyorlar. Tıpkı nefretle bakılan, öğrendikçe ve geliştikçe anlaşılıp sevilen klasik müzik ve caz gibi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buraneros, bilmukabele :) Yugoslav göçmeni bir ailede doğduğumdan ve annemin akordiyon çalıp, harika sesiyle şarkılar söylemesinden beri hem enstrümanlara, hem de insan sesine çok yakın ve hayranım. Üstelik insan sesinin nasıl zorlu bir çalışma gerektirdiğini yaşayıp gördüm. Gönül telin titriyorsa orda aşk, emek, derinlik vardır bana göre. O yüzden tekrar teşekkürlerimle tanışmamıza vesile olduğunuz için. :)

      Sil
  9. Madem akordiyon geçiyor yanıtın içinde, o halde size bir albüm:) Nette yoktur ama ben de nasılsa var diye düşünmüş, epey eski zamanda, çocukken aldığım albümü yanıma almış ve adını yazarken tam, nete bir bakim yine de dedim; varmış. Linkini şöylece bırakıyorum, şu günlere ve saatlere iyi gelebilir:) https://www.youtube.com/watch?v=rCc0Eq9IrFs

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buraneros ne harika ezgiler, evet isabetli bir tavsiye oldu tam şu saatte açtım ve günümün ilerleyişinde belirleyici oldu :)) Nasıl da besliyor her seferinde de şaşırıyorum. Teşekkürler @>---

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H