16 Nisan 2021 Cuma

SARDUNYA (*)








(*) 13 nisandaki yayında (görmek için tıklayınız) Gülten Akın' ın işlendiği Şiir Atölyesine katıldığımı ve şairin seçtiğimiz bir şiiri üzerinde çalışıp yeniden yazmamızın istendiğini söylemiştim. O şiir henüz bittiğinden sıcağı sıcağına yayına almak istedim. Şiirin ismi ve ilk dizesi Gülten Akın' a aittir. Buyrunuz.

~~~~~~





Yasadır ansıtalım.
Sardunyanın direncini,
Toprağa boydan boya
arsızca yayılışını,
renklerini, kokusunu,
sokulganlığını.

Ne küskünlük bilir
ne de güzel söz ister.
Bir sabah bakarsın ki,
kırmızı elbisesiyle
göz kırpar sardunya.

En kolay yetişenidir çiçeklerin.
Elden ele, bahçeden saksıya
Boyundan beklenmeyen
müthiş bir rayiha,
Adını ezberletir sanki sardunya.
 
 
Momentos (S.Ö.)
 





{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-

 

 

 

not: kullanılan fotoğraf buradan alıntıdır.




20 yorum:

  1. Şiir ne yazık ki biraz olduğum bir tarz ama harika dizeler, kaleminize sağlık. Keyifli bir hafta sonunuz olsun:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl, bence uzak olduğunuz tarza bile okuyup yorum yapıyorsanız, ben sizi alkışlarım cidden. :)) teşekkür ederim yorumunuzla değer kattınız. İyi haftasonları. @>---

      Sil
  2. "Boyundan beklenmeyen
    müthiş bir rayiha,
    Adını ezberletir sanki sardunya."

    Özellikle bu dizeler çok güzel olmuş Momentoscum <3 Rahiyasu buralara kadar geldi sardunyanın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KuyruksuzKedim, çok severim sardunyayı, özellikle teneke kutuların içinde başka bir parlarlar. :) Teşekkür ederim canım <3

      Sil
  3. Kokusu bile değişik. Ki sineklerin sevmediği ve uzak durduğu bir çiçek. O yüzden sardunya iyidir.
    Sevdim şiiri.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyuşuk Hayalperest, çok karakteristik bir kokusu var. Sardunya candır :))
      Teşekkür ederim <3

      Sil
  4. Şiiri çok beğendim. Videodaki müzikle çok güzel bütünleşmiş. Harika bir iş çıkarmışsınız. Gülten Hanım'la birlikte üretkenliğinizi kutluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız, müziğe ben de bayıldım.. çiçeklerin dünyasında gezinir gibi bir melodi :) Çok teşekkürler yorumuna <3

      Sil
  5. İlk dize, "Yasadır anımsatalım" olmayacak mı?
    Sardunya deyince çiçekten önce aklıma gelen Ezginin Günlüğü'nün şarkısı oluyor. "Kapıyı çalınca bir gün sardunya, kal kal kal deme bana"
    Bir de ikinci dörtlükte son dizeyi "göz kırpar sardunya" olarak okuduğumda daha lirik bir hava yaratıyor bende:) Güzel olmuş, tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha, orijinal halinde böyle "ansıtmak". Anımsamak, ansımak aynı kökten kelimeler. Ayrıca Gülten Akın dil konusunda öncülerden, şiirinde insanları şaşırtabilecek kelimeler seçebiliyor.
      Evet sardunya ile ilgili ne güzel şarkılar var, Ezginin Günlüğü de en iyilerden. :)
      Çok oynadım satırlarla, denemeleri görseniz şaşarsınız ama tamam dediğiniz şekli de uygun bana ve şiire. Yapıyorum düzenlemeyi. :) Teşekkürler

      Sil
  6. Çok güzel olmuş kaleminize sağlık (: bir çiçek ancak bu kadar güzel ve yalın anlatılabilirdi (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük Dünya, iyi ki şiir var ve iyi ki yazabiliyoruz :)) ne mutlu <3 teşekkür ederim.

      Sil
  7. Tam benlik çiçekmiş bu o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynadaki Yansıman, a ne güzel.. hemen bir tane edinmelisin o zaman 🤗⚘

      Sil
  8. Küskünlük bilmeyen,güzel söz istemeyen bir çiçek. Ne güzel... Sardunya sanırım görmüştüm ama pek dikkatimi çekmedi doğrusu. Bundan sonra hep sardunya arayacağım :D

    Güzel bir betimleme,güzel bir çiçek ve şarkıyla bütünleşmiş güzel bir şiir. Elinize,yüreğinize sağlık 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi Dünyasında, gördüğünde mutlaka elinle sanki küçük bir çocuğun başını okşar gibi yaprakları üzerinde gezdir, nasıl müthiş bir koku yayılacak göreceksin. :) Yorumuna çok teşekkür ederim. :) <3

      Sil
  9. Türkiyede kolay yetisiyor ben burada bir saksı sardunyamı yaşatacagım diye canım çıkıyor. Şiir güzeldi ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya oranın tohumlarından kullandığın halde mi öyle? İlginçmiş.. beğenine sevindim canım.. teşekkürler <3

      Sil
  10. oooo sardunya alasım geldii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone, yakın otursaydık sana bir dal sardunya kırar ve saksıda getirirdim :))

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H