21 Haziran 2023 Çarşamba

BİR KELİME = TAZALLÜM







Tazallüm : (isim, eskimiş, Arapça) Sızlanma, yakınma.

"Bu mektup, manasız edebiyatlar ve tazallümlerden sonra şu satırlarla bitiyordu." - Reşat Nuri Güntekin



Birleşik fiil olarak kullanımı :

Tazallüm etmek : Sızlanmak, yakınmak.

"İlk iş olarak kardeşi sultana tazallüm edici bir mektup yazıp gizlice gönderdi." - Necip Fazıl Kısakürek




Kelimenin kökeni :

Arapça ẓlm kökünden gelen taẓallum “zulümle suçlama, zulüm atfetme” sözcüğünden alıntıdır. Bu sözcük Arapça ẓalama “zulmetti” fiilinin tafaˁˁul vezninde V. mastarıdır.





{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-





not: - kelime sevgili Sadece C' den alıntılanmıştır.
       - kullanılan gif, gifer.com dan alıntıdır.




20 yorum:

  1. Annem hâlâ tezallüm olduğunu iddia ediyor 🤣 Bulmaca kelimesiymiş.. Görsel çok uymuş 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece C.,
      TDK ile genel yayınlar arasında bir farklılık olabiliyor. Sanıyorum TDK, kelimeyi direkt olarak Arapça' dan almış sözlüğe. Ben de doğal olarak TDK' nu baz aldığımdan böyle oldu :D
      Görseli ben de sevdim :T :) :F

      Sil
  2. Epey zor yerden geldi kelime, ilk defa duyuyorum... Müzik de eğer daha önce burada karşılaşmadıysam, tanımadığım bir şahıstan... teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros,
      Ben de "mezalim" i biliyordum, bu kelime de amcazadesi :)
      Burda daha önce Cannavacciuolo' nun başka parçasını yayınlamıştım, ordan tanıdık gelmiştir. :)
      Benden de teşekkürler.

      Sil
  3. Bu kelimeyi bilmiyordum
    Teşekkür ederim Momentos 🙏😍🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Yıldız,
      Bugün bahtımıza bilmediğimiz kelime çıktı. :)
      Ben de teşekkür ederim canım. :F :)

      Sil
  4. Hiç bilmediğim kelimelerden, öğrendim:))) Ama bazen unutuyorum, devamlı tekrarlamam gerekiyor, yazılarınızı arada açıp baştan okumam gerekiyor:)
    Emeğinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili kitapkesfi,
      Elbette hepimizin bilmediği bir sürü kelime var. En azından yeni bir tanesi ile tanışıyor ve belki ilerde yeniden hatırlamak üzerebelleğin arka taraflarında bir yerde duruyor. :)
      Teşekkür ederim yorumunla katılımına. :F

      Sil
  5. Bu kelimeyi bilmiyordum. Bilgi ve paylaşım için teşekkür ediyorum Sezer Hanım. Mutlu günleriniz olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazlı'nın Gezi Dünyası,
      Evet bu hafta pek kullanmadığımız (C' nin yazdığı gibi bulmacalarda çıkan) bir kelime çalıştık.
      Ben de teşekkür ederim yorumunuza. :A :)
      Sağlık ve neşe dilerim. :F

      Sil
  6. Hiiiiiç duymadığım bir kelime! Söylemesi de zormuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KuyruksuzKedim,
      Bu kelime için bir ipucu; zalimden gelsin aklına. :) :F

      Sil
  7. Merhabalar.
    Tazallüm Arapça bir kelime olması hasebiyle kulağıma yabancı değil, ancak anlamını bilmediğim için bu zamana kadar hiç kullanmadım. Doğrudan bu kelimenin anlamı bana sorulmuş olsaydı, asla bilemezdim. Tazallümün ne manaya geldiğini burada öğrenmiş oldum. Emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

    "Oğlumun kayınvalidesi hastalıklarıyla ilgili sürekli tazallümleriyle başımızı ağrıtır." Doğru oldu mu bilmiyorum ama, denemek istedim.

    Sağlıcakla ve esen kalın. Her şey gönlünüzce olsun. Allah'a emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey merhaba,
      Evet kulağa tanıdık geliyor, sanırım zalim, zulüm kelimeleri ile benzerliğinden olsa gerek. Ben de bilmiyordum kelimeyi.
      Bence uygun bir cümle oldu, teşekkürler.
      Saygılar, selamlar...

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. Sevgili Dada,
      Evet bu daha yerinde oldu. :) :T

      Sil
  9. Bilmediğim yerden gelen değişik bir kelime oldu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Bir çoğumuz için öyle oldu :) :F

      Sil
  10. Tazallüm ilk defa duydum. Sayende öğrenmiş olduk Momentos

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Hepimiz öğrendik bu eski ama bizim için yeni kelimeyi :)

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H