4 Haziran 2023 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵




Timur Selçuk 
(1945-2020)

İstanbul doğumlu, piyanist, orkestratör, orkestra şefi ve besteci olan sanatçı, Türk sanat müziği bestecisi Münir Nurettin Selçuk ve tiyatro sanatçısı Şehime Erton'un oğludur. Beş yaşında piyano çalmaya başlamış, yedi yaşında ilk konserini vermiştir. Galatasaray Lisesi’nde eğitimine devam ederken, İstanbul Belediye Konservatuarı’nın piyano bölümünde de öğrenim gördü. Liseyi bitirdikten sonra Paris’e giderek Müzik Öğretmen Okulu’nun bestecilik ve orkestra yönetimi bölümlerini, aynı zamanda piyano, kompozisyon ve orkestra şefliğini de okuduktan sonra 1975'te Türkiye'ye döndü. 

"Ayrılanlar İçin", "Sen Nerdesin", "Beyaz Güvercin", "İspanyol Meyhanesi" gibi parçaları bu dönemin şarkılarıdır. Ümit Yaşar Oğuzcan, Orhan Veli, Attilâ İlhan ve Nâzım Hikmet'in şiirlerinden bestelediği şarkıları seslendirmiş, 1976'da İstanbul Oda Orkestrası'nı ve kendi öğrencilerini yetiştirdiği Çağdaş Müzik Merkezi'ni kurmuştur. Ankara Sanat Tiyatrosu'nda 10 yıl çalışmış, Bilgesu Erenus'un "Nereye Payidar" oyunu için besteler, Uğur Mumcu'nun Sakıncalı Piyade' sinin müziklerini ve ayrıca "804 İşçi", "Ferhat ile Şirin", "Şeyh Bedrettin Destanı", "Tak-Tik", "Küçük Adam Ne Oldu Sana", "Rumuz Goncagül" ve "Galilei-Galileo" adlı oyunların müziklerini yapmıştır. "Sarıpınar 1914", "Üç İstanbul", "Cahide", "Hakkari'de Bir Mevsim" gibi filmlerin müziklerini bestelemiştir. Babası Münir Nurettin Selçuk’tan, Jacques Brel ve Ruhi Su’ dan etkilenen Selçuk, onların tarzından yararlanarak popüler bir müzik türü geliştirdi. 1998 yılında Kültür Bakanlığınca verilen Devlet Sanatçısı unvanını almıştır. Timur Selçuk son büyük konserini Nükhet Duru ile birlikte 27 Ağustos 2014 tarihinde Harbiye Cemil Topuzlu Açıkhava Tiyatrosu'nda vermiştir.  

Müzikle ve müziği geliştirerek geçen dopdolu yaşamı, 6 Kasım 2020 tarihinde 75 yaşındayken sona erdi. Müzik dünyasına kattığı, onun sesinden dinleyip söylediğim tüm şarkılar için şükranlarımı sunuyorum. Huzur içinde uyusun. Yayının sonunda günümüze de çok uyan bir bestesini de ekliyorum.



Müzikle kalın,





{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-




16 yorum:

  1. Müzik dünyasına iz bırakmış, çok değerli bir sanatçımızdı. Bestelerini hep dahiyane bulmuşumdur. Mekanı cennet olsun. Rahmet diliyorum büyük sanatçımıza.
    Paylaşım için teşekkür ediyorum Sezer Hanım. Mutlu günleriniz olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nazlı Toaç,
      İyi bir eğitimin tam karşılığını vermiş biri bana göre. Çok sesli müzikle ilgili çalışmalarını da ilgiyle dinlerim. Rahmet olsun değerli sanatçımıza.
      Teşekkür ederim yorumunuzla katılımınıza. :A :F

      Sil
  2. Ben Ayrılanlar İçin'i de severim. Konu Timur Selçuk olunca, yerimde duramadım plaklara koştum ve 1977'de çıkardığı, biz -taze- liselilerin bayıldığı 1 Mayıs'ın da içinde olduğu albümü çekip yanıma aldım ki içinde Nereye Payidar da var. Ve şu an bu satırları yazarken İspanyol Meyhanesi'ni dinliyorum. Momentos, ne anılar resmi geçit yapıyor zihnimde anlatmam. Teşekkürler Sevgili Dostum, iyi ki Pazar Günü Müziği var:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros, ben de o şarkıyı ayrı severim, o yüzden radyo yayınına o şarkıyla başladım.
      Timur Selçuk'un youtube' daki sayfasında tiyatro oyunları için yaptığı bir kaç eser de var, çok iyi çalışmalar. İnsanın arkasında bıraktığı eserleri birilerinin dinlemesi, üstüne düşünüp bir kaç kelam etmesi ne hoş. İyi ki sanat var değil mi Dostum? :) :A

      Sil
  3. Ahh! Timur Selçuk!
    Şarkılarını ezbere bildiğim müthiş sanatçı!
    İyi ki o şarkılar var ve anılarımızı bize yeniden yaşatıyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ekmekçi Kız,
      Aynen katılıyorum, her yerde, her zaman dinleyebileceğimiz kayıtlar iyi ki var. Her nota bir başka duyguyu yaşatıyor. :A :)

      Sil
  4. Sanat adına ne çok şey var burada; değerli emekler; teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güven Serin,
      Dev eserlerle adını sanat dünyasına kazımış, gerçek bir emektar.
      Teşekkürler, :F

      Sil
  5. Gerçekten de bir efsane onlar; baba ve oğul...Bir kez daha teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güven Serin,
      Ne güzel baba ve oğlu andık. :A ruhları şad olsun.

      Sil
  6. Yıllar önce üniversitede öğrenciyken konserinde bulunmuş ve piyano eşliğinde "eşeği saldım çayıra" parçasını söylemişti. Bu parçayı da ilk kez duymuştum ama yıllar geçmesine rağmen aynı canlılığıyla gözlerimin önünde. Sizin ikinci parça nasıl güncelliğini koruyorsa bahsettiğim eser de son günlerde içimizdeki hislerin sözcüsü gibi. Bu arada youtube da adı geçen konserin ses kaydını bulup aynı heyecanı yaşamış oldum. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Siz yazınca hemen youtube'da arattım ve ben de ilk kez dinledim :) Müthişti. Dediğiniz gibi hislerin sözcüsü eserler ve yıllar geçse de etkisi hep aynı, eskimiyorlar düzen de değişmediği için.
      Teşekkür ederim ben de :F

      Sil
  7. Yıllar önce İzmir'de açık havada konserine katılmıştım. Çıt çıkmıyordu ortamda, herkes pür dikkat. Ne büyük saygıydı hiç unutamam, ve ben de çok beğenirim sesini, tarzını.
    Bu sene Süreyya Operası'nda Rumuz Goncagül'ü ve oyun için bestelediği şarkıları da dinleme şansım oldu. Ne güzel anımsattınız, ne güzel bir paylaşım olmuş, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde Yazar,
      İşinde çok ciddi birisiydi bana göre ve saygıyı sonuna kadar hak ediyordu. Ben de İstanbul CRR' de izlemiştim. Muhteşemdi.
      Dün, bugün, yarın ve daima hatırlanacaklar arasında.
      Teşekkür ederim yorumunuza. :A :F
      Sevgiler benden de, :)

      Sil
  8. Çok güzel şarkıları vardır, çok değerli bir usta:))) İlk şarkı çok tatlıymış:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      Besteleri, sanata verdiği değer, sanatkâr ailesiyle müthiş bir değerdi. Yorumuna teşekkür ederim. :F :)

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H