13 Kasım 2022 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵





Bugünkü konuğumuz Sokratis Sinopoulos.

1974 yılında Atina' da doğan sanatçı, 8 yaşından 17 yaşına kadar, klasik gitar ve Batı Avrupanın musiki nazariyatını, aynı zamanda Bizans ve Yunan halk müziklerini, İ.Tsıamoulıs' ın çocuk korosunda öğrendi. 14 yaşında Atina' da Ross Daly' le tanıştı ve ondan kemençe dersleri almaya başladı. 1 yıl sonra Ross Daly' nin "Labyrinth" adındaki müzik topluluğuna girdi ve 6 yıl birlikte konserler verdi, plak yaptı. O zamandan beri, çeşitli müzisyenler ve gruplarla çeşitli müzikler çaldı, Yunan halk müziği, Rebetiko, Bizans, klasik Türk müziği, caz, tiyatro ve modern oyunlar için müzik yazdı.

Loreena McKennitt, Eleni Karaindrou, Katerina Papadopoulou ve Ara Dinkjian, Derya Türkan ile birlikte çaldı. 2011 de kendi grubunu (Sokratis Sinopoulos Quartet) kurdu. Derya Türkân ile dostluğu ilerlemiş ve onunla bir albüm çalışması da yapmıştır. 
Aşağıda o albümden özel bir çalışma olan "Nikris Kasap Havası" nı da ikinci parça olarak ekliyorum.





Eminim bu iki eser de, sizde güzel duygular uyandıracak ve kalbinize dokunacak. Tınılar bize çok yakın, ben dinlerken kemençenin, diğer enstrümanlarla bir araya geldiğinde -özellikle çello ile- bu kadar özel bir hava yaratacağını düşünmemiştim. Youtube'de daha bir çok eserine ulaşacaksınız. 

Keyifli dinlemeler,






{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-






16 yorum:

  1. Kasap Havası'nı daha önce dinlemiştim, ancak grubu bilmiyordum, David Bowie'nin oynadığı bir film adı olarak biliyordum sadece, iyi bir tanışma oldu. Bu vesile ile ben de aynı adlı, bizim sinemamızdan bir film önerebilirim ki ben çok severek izlemiştim, hatta hakkındaki yazı içinde şu ifadeleri de kullanmıştım: "Labirent, içimdeki ukalanın eleştirdiği noktalarına rağmen çok güzel bir sinema günü yaşattı bana. Bunun altını rahatlıkla çizebilirim. Üstelik öyle bir açılışı vardı ki filmin, öyle bir şok haliydi ki; inanmayacaksınız ama ağır çekim tekrarını bekledim, üstelik bu bütünüyle bilinçsiz, içgüdüsel bir tavırdı." diyerek kısa kesip yorumu pazar sohbetine çevirmeden de çekilebilirim:))

    Teşekkürler Sevgili Momentos:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın Sevgili Buraneros,
      Bu sanatçının 10 dakikalık bir videosu daha var. Istersen onu da göndereyim şimdi. Beni çok etkiledi. Yayında bahsettiğim çello ile birlikteliği olan video.
      https://youtu.be/Mf7VR6ashvY Labirent filminin tanıtımını 2011 de görmüş ama nedense uzak durmuştum. Akşam izlerim artık. Şimdi iki yaka arasında arabalı vapurdayım. 😊
      Enfes bir pazar diliyorum 🌷

      Sil
    2. İçimden bir waaowwww! çıkması kaçınılmazdı elbette, körfezde ve arabalı vapur içinde olmak, şu dünyanın en keyifli anlarından biri bence... bu hayal üzerine bir de videonun keyfi; mekan müzik birlikteliği muhteşem, bu sabah için ne desem bilemedim şimdi, teşekkürler Sevgili Dostum:) Benim pazarım da başlayacak bir kaç saat sonra ki bu gazla fena ballandıracağım mutlak:))

      Sil
    3. Bu yorumunu vapurdan inerken okuduğumda gülümsüyordum. Gerçekten vapur beni daima sağaltmıştır. Ama maalesef dönerken İstanbul/Taksim' deki patlamadan ve internetteki yavaşlık, haber alamama, yasaklardan dolayı keyfim kaçtı. :(

      Sil
    4. Ben de az önce sinemadan geldim, AVM'de oyalandım falan, trenle eve gelirken de hiç duymadım ve şimdi seni okuyunca haberdar oldum. Baktım gazetelere...

      Sil
    5. Seçim öncesi ne manidar :X

      Sil
  2. İki müzik de hoş ama ilkini daha çok sevdim, sakin ve huzur verici. Bilgilendirmeler için de teşekkürler Sezercim. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygucuğum, dediğin doğru, iki eserin birbirinden farkları var. :)
      Ben de teşekkür ederim dinlediğin için. :F

      Sil
  3. Sanatçının soy ismindeki Sinop dikkatimi çekti. Aile geçmişine baksak belki de Karadenizli çıkacak :) Ki mübadele olayı var o bölgede. Müziklerin her ikisi de çok güzeldi. İkincisinde resmen coşturdular :) Çok teşekkür ediyorum, iyi pazarlar diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmgündemi,
      Mümkündür, Genetik araştırmasında Malatyalı bir arkadaşımın genetiğinde % 80 İtalyan geni çıktı ortaya. :)
      Beğenmene sevindim canım. :F
      Bir de İstanbul' daki patlama olmayaydı. :/

      Sil
  4. Loreena McKennitt paylaşır mısın bol bol,çok severimmmm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Dada,
      Tabii ki, hatırlattığın için teşekkürler <3

      Sil
  5. İlk müzik çok daha güzel geldi bana:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      Daha sakinleştirici bir tarzı var, haklısın. :)

      Sil
  6. İlkini çok sevdim, şimdi ikincideyim. Sizden öğrendiğim müzikleri kız kardeşime kendi keşfim gibi satmam peki. :D Bu sabah Fatima Spar linki yolladım ona seversin dedim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Harikasın.. müzik herkesindir, paylaşalım ki güzellik yayılsın ruhlara <3 :)

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H