20 Kasım 2022 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵





Bu pazarın konuğu Brezilya' dan. 

Antônio Carlos Jobim (1927-1994)

Tom Jobim adıyla da anılan Brezilyalı besteci, yorumcu, piyanist ve gitarist, Rio de Janerio' da doğdu ve aldığı mimarlık eğitimine rağmen kariyerine bir müzisyen olarak devam etmeyi seçti.
 1958 yılında Rio de Janerio' da ortaya çıkan, Brezilya' ya has ezgiler taşıyan ve aslında Caz ile Samba melodilerinin bir harmanı olan Bossa Nova müziğini, tüm dünyaya tanıtan kişilerden biriydi o.

Tom Jobim, sadece Brezilya değil tüm dünya için gerçekten önemli bir müzisyendir ve 20. yüzyıl popüler müziğinin en önemli bestecileri arasında yer almaktadır. Tom Jobim motif ve melodileri, Gerry Mulligan, Chet Baker, Barney Kessel gibi 50' li yılların müzisyenlerini de etkilemiş ve halâ günümüzde Caz ve Pop müziğinde bu motif ve ezgilerin yansımaları duyulmaktadır.

Şarkılarını dinlediğinizde eminim tanıdık gelecek. İlk şarkıyı Frank Sinatra' nın sesinden dinlemişsinizdir mutlaka. Bossa Nova' nın ilk örneklerinden biri olan bir diğer beste Chega de Saudade, sanatçının 1958 yılındaki eserlerinden biri. Bu muhteşem şarkı, Bossa Nova' nın dünyaya hızlı bir şekilde yayılmasını sağlamış. Dinlemek için buraya tıklayabilirsiniz.

Ancak tek şarkıyla geçiştirebileceğim bir besteci değil kendisi. Aşağıya eklediğim şarkı eminim ki, gününüzü keyiflendirip, bedeninizi hareketlendireceğiniz ama bunu yaparken de hiç farkında olmayacağınız bir ortam yaratacak. O halde bırakın kendinizi bestecinin ve Bossa Nova' nın yumuşacık nağmelerine.



Keyifli, neşeli ve çok şık bir pazar dilerim.




{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-







12 yorum:

  1. Müziği bu kez tam gününde, pazar günü yakalayabildim :) İyi pazarlar Momentos...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun Şarkısı,
      Süpersiniz :) Bir de beğendiyseniz ne ala :F
      İyi pazarlar ve iyi haftalar diliyorum ben de.
      (yorumunuz spama düşmüş yine, şimdi bakınca gördüm :( )

      Sil
  2. Bu kez çok uzaklara Brezilya'ya gittik. Parçaların hepsi de çok güzeldi. Tık tık yapınca Tom Jobim'in canlı performansı çıktı. Onu canlı izlemek ayrı bir keyif verdi.
    Çok teşekkürler, iyi pazarlar diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmgündemi,
      Evet, sanki hep aynı yerlerde dolanıyor gibiydik bir kaç haftadır. :)
      Tom Jobim' in sesi ve besteleri çok keyifli. Şarkıları tanıdık, bildiğin şarkılardı değil mi Zülal? Başka ünlü şarkıcılar hep seslendirdi çünkü eserlerini, o yüzden soruyorum.
      Beğenmene çok sevindim. Benden de kocaman teşekkürler <3 :)

      Sil
  3. Kulaklarım da ruhum da bayram etti. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebemkuşağı,
      Ah çok mutlu oldum cidden <3 :)
      İyi haftalar diliyorum. :F

      Sil
  4. Çocukluğumda Bossa Nova çok çalınır ve dinlenirdi; düğünlerde, partilerde falan... neredeyse her şehirde yerel orkestaralar da vardı o zamanlar; dijital denen nesne yoktu ve saf müzikler dinlerdik, plaklardan bile. Akustik müzik candır:) Hatırlattığın için teşekkürler Sevgili Momentos:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros günaydın :)
      Ne hoş çizmişsin o günleri, "akustik müzik candır" diyerek bitirmişsin. Eline sağlık, aynen yaşadım. :)
      Benden de teşekkürler :F

      Sil
  5. Ya ne naif bir söyleyiş şekli var, bayıldım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Ah bu birbirine karışan iki kelime yok mu, beni de herkesi de şaşırtabiliyor arasıra. Ben senin bu cümlede "ince, duygulu, hassas" yani "nahif" demek istediğini anladım. :A :)
      Bu sanatçının bütün şarkıları çok keyifli. <3

      Sil
    2. Bu yanlış kullanım o kadar yaygın ki, TDK kendini buna uydursa sanırım daha kolay olacak:))

      Sil
    3. Kaystros Tyrha,
      Ah ne güzel söylediniz ya :) İngilizce yazılışından yola çıkılıyor genellikle sanırım, bence de bir düzenleme gerek buna. :) :T

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H