10 Temmuz 2022 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵





Ennio Morricone
(10 Kasım 1928 - 6 Temmuz 2020)

Besteci, Libera Ridolfi ve müzisyen Mario Morricone' un oğlu olarak Roma' da doğdu. Trompetçi olan babası ona ilk olarak müzik okumayı ve birkaç enstrüman çalmayı öğretti. Umberto Semproni' nin rehberliğinde trompet dersleri almak için Ulusla Saint Cecilia Akademisi' ne girdi. 
Morricone ilk bestelerini altı yaşındayken yazdı ve yeteneklerini geliştirmesi için teşvik edildi. 

Müziklerini yaptığı film ve televizyon dizilerinin sayısı 500'ü geçer. Bestecinin çalışmaları elektronika' dan rock' a, konçerto' dan avant-garde caz' a kadar çok geniş bir yelpazenin içinde yer alır. Bunların yalnızca %30'u Western tarzında olmasına rağmen, en çok bu işleriyle ün kazanmıştır. 

Morricone'nin kalabalık olmayan, rafine müzik tarzı bilhassa "İyi, Kötü ve Çirkin" ve "Once Upon a Time in the West" gibi klasik Spagetti Western' lerinde kendini gösterir. Daha yakın zamanlarda, "Misyon", "Dokunulmazlar" ve "Cinema Paradiso" gibi filmlere yaptığı müziklerle konuşulmuş ve iyi eleştiriler almıştır.

Bestecinin Oscar ödülü, Onursal Oscar ödülü yanısıra bir çok farklı zamanlarda yüzlerce ödül almış olduğunu da buraya not edelim. 

"İyi müzik ölmez" kuralını Morricone' da çok net görüyoruz. Herhangi bir müzik kanalına girip adını yazmanız, yaptığı müziklere göz atmanız yeterli olacaktır.

İyi pazarlar,








{ಠ,ಠ}
 |)_) 
-”-”-




 

18 yorum:

  1. Kendisi ile tanışıklığımız çok eskidir, henüz 6-7 yaşlarımdayken ben... Tabii ki hepimiz kovboyuz, filmse İyi Kötü Çirkin. Mahalledeki filmi izleyen abilerin özellikle ıslıkla çalınan bölümü dillerinde. Bir iletişim aracı da... Diyelim o akşam buluşmaya karar vermişler ve abilerden biri ortalıkta yok. Evinin kuytusunda bu müzik ıslıkla çalınır, biz hazırız sen nerdesin oğlum mesajıdır bu:) Daha daha büyünce tabii ki Morricono abiyi tanıdık, sevdik kendisini, ruhu şad olsun, çok ve unutulmaz filme can, hayatlarımıza da renk kattı ne güzel ki:)

    İyi bayramlar Sevgili Momentos:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi bayramlar Sevgili Buraneros :)

      Harika anılar, anlar, yaşanmışlıklar.. ne kadar güzel.
      Ben de çocukluğumdan beri her izlediğim filmde arka fonda çalan müziklere takılmış durumdaydım. Sokakta, okulda, evde, nerede olursam olayım her anımda bir fon müziği varmış gibiydim. Duruma ve olayın hissiyatına göre de değişirdi müzikler :))
      İlginç bir çocukluk bakışı. :D
      Morricone dahil tüm ölen bestecilerin-müzisyenlerin ruhu şad olsun🙏

      Sil
  2. İyi bayramlar diliyorum Sevgili Momentos. :)
    Seçim tam bayram nostaljisine uygun olmuş, yaşasın çocukluk anıları, sinemaları. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de iyi bayramlar olsun Sevili Ekmekçikız 😊🌹
      İyi müzik ve çocukluk anıları asla ölmez 😊🎵🦋
      Sevgiler,

      Sil
  3. once upon a time in the west eski kovboy filmlerinden izlediklerimden en sevdiğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Cinema Paradiso' da muhteşemdi. Hepsi birer harika :)

      Sil
  4. Filmografisine baktım şimdi uzayıııp gidiyor. Maşallah çok üretken bir sanatçıymış. Adını bilmiyordum ama İyi Kötü ve Çirkin başlı başına bir referans benim için. Once Upon a Time in the West filmin müziği harika ama yabancı geldi bana. Filmine baktım izlememişim bu vesileyle izlemiş olurum :) Ve bugün pazarmış :)) İyi bayramlar diliyorum canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmgündemi,
      Doğru söyledin, müthiş üretken bir sanatçı. Bazı filmleri izlerken çok etkilenmemizi ve filmin içine çekilmemizi sağlayan konu ve oyuncularsa, müziğin de payı inanılmazdır. Beni çok etkilediğini söyleyebilirim. Bu yayınla bir filmi izlemene aracı olmaktan gurur duydum :)) Zira sana yetişebilmem imkansız <3
      Teşekkür ederim canım, sana ve ailene de keyifli, neşeli bayramlar diliyorum. :)

      Sil
    2. Birkaç gün önce izledim filmi ve tadı hala damağımda. Filmin kendisi de güzel müzikleri de öyle. :)

      Sil
    3. Ben de bir eski filmler haftası yapacağım kendime. :)

      Sil
  5. Altı yaşında beste yazmak harika bir şey. Müzik için yaratılmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Dünyaya geliş amacı belli dediğin gibi ve doğru yönlendirilmiş olması da muhteşem. Hayran olmamak elde değil.

      Sil
  6. Ay çok hoşuma gitti, blog yazılarına yetişmeye çalışırken arkada çalarak beni motive ediyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      Çok etkileniyorum her seferinde dinlerken..
      Teşekkür ederim yorumuna canım. :)

      Sil
  7. Yaşı kemale ermiş bir neslin müziği... Uzun zaman olmuştu dinlemeyeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru tespit Sevgili Evren,.. ama sanki zamansız şarkılar bu bestecinin elinden çıkma besteler. Keyifle dinleyelim o halde :)

      Sil
  8. İyi, Kötü ve Çirkin ile yani ilkokuldayken tanışmıştım müziği ile tabii o zaman bestecisinin ismiyle ilgilenemeyecek kadar küçüktüm ama şimdi ne muhteşem bir usta olduğunu biliyorum. Ellerine sağlık olsun, mekanı cennet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      İyi ki bu insanlar doğmuşlar ve bizlere bir ömür yetecek kadar eserler bırakmışlar. İyi ki.. :) @>-----

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H