13 Ekim 2024 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵 RONAN HARDIMAN



Ronan Hardiman

19 Mayıs 1961'de Dublin'de doğup büyüyen Ronan, İrlanda Kraliyet Müzik Akademisi'nde klasik piyano eğitimi aldı. Pop ve Rock müziğe ilgi duydu ve yazma yeteneklerini, besteci olarak kariyerine odaklanmadan önce çeşitli gruplarda çalarak geliştirdi. İlk çalışmaları arasında televizyon dizisi Waterways, RTE (İrlanda Ulusal Televizyon Yayıncılığı) için TV Haber Teması, Coca Cola, Guinness ve Milli Piyango için hazırladığı TV reklamları yer almaktadır.

İrlanda'da ve yurtdışında yaptığı çalışmalarla tanınan Ronan, 60 ülkede 60 milyon kişi tarafından izlenen muhteşem "Lord of the Dance" filminin müziklerini bestelemesi için Michael Flatley tarafından görevlendirildi. "Lord Of The Dance" in soundtrack albümü 1 milyondan fazla kopya satarak dünya çapında altın statüsüne ulaştı. Ayrıca Michael Flatley'in muhteşem iki dans gösterisi olan Feet Of Flames ve Celtic Tiger'ın müziklerini besteledi.

Ronan, Universal Records ile solo sanatçı olarak sözleşme imzalayarak, "Solas" ve "Anthem" adlı iki başarılı albüm çıkardı. "Solas", kendi ülkesinde altın statüsüne ulaştı ve ABD Billboard New Age Top 20 Listelerinde ilk 10'a girdi. Fransa'da Top 10'a giren bir single'ı, ABD Billboard Top 20 World Music listelerinde ikinci solo albümü "Anthem"  yer aldı. Ronan'ın film ve TV çalışmaları arasında ödüllü uzun metrajlı film "My Friend Joe and Sky Movies" ve Bob Hoskins, Rhys Ifans ve Anna Friel'in başrollerini paylaştığı Syfy Televizyon dizisi Neverland'in müziklerini bestelemesi de yer alıyor. 

Sanıyorum bu ödüllü bestecinin en çok tanınan eseri, Lord Of The Dance' den eklediğim yukardaki videoda yer alan bestesidir. Kelt müziklerini sevenlerin de, YouTube kanalından albümlerini incelemesini tavsiye ederim.

Müziğin güne kattığı sakinlik ve huzur içinde kalmanız dileklerimle,






{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-





 

12 yorum:

  1. Günaydın Momentoscum :) Güne müzikle başlıyorum sayende, çoook teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın KuyruksuzKedim :)
      Her günümüz, ruh sağlığımız için müzikle başlasın :A
      Güzel bir hafta sonu dilerim.

      Sil
  2. Merhabalar.
    Türü, formu, makamı, biçimi ne olursa olsun, müzik gerçekten ruhun gıdasıdır. Pazar günü müziği seçiminize ve emeğinize teşekkür ederim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Bey hoş geldiniz,
      Dediklerinize katılıyorum ki, çok uzun süredir yaşanan olaylardan akıl ve ruhumuzu korumakta zorlanıyoruz. En iyi koruma yöntemi müzik diye düşünüyorum ben de.
      Keyifli, sağlıklı bir pazar günü diliyorum.
      Saygılar,

      Sil
  3. Bilmediğimdi, sayende tanıştım, teşekkürler:) Dinlenilesi bir şahsiyet ilk izlenimimce, sonuçta o bir irlandalı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros, senin bu besteyi bileceğini düşünmüştüm aslında. Bir haber programın jenerik müziğiydi ama hangisi hatırlayamıyorum şimdi. O yüzden çok bildik bir melodi.
      Ama yeni birini tanıttığım için de sevindim açıkçası :) :T

      Sil
  4. Hiç duymamışım ne müziğini ne kendisini. Sayende yeni müzikler keşfediyoruz Momentos'cuğum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili küçük Joe,
      Ben de özellikle yukardaki videoyu ekledim ki, tanıyanlar çıkabilir diye. :) Memnun oldum o zaman bu yeni tanıtım için :A :F

      Sil
  5. Buralara gelmeyeli çok olmuş :) Bil bakalım ben kimim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saylo hoş geldin, :)
      Bir fikrim var, o zaman soruya soruyla cevap vereyim. Bebek kaç yaşında oldu? desem sanırım tahminim doğru olur. :)

      Sil
  6. Ah, çocuklar küçükken Lord of the Dance'in DVD'si kaç kez izlenmişti kim bilir? :))
    Bu ekibin ve danslarının arkasından bizim folklör danslarından hareketle düzenlenen ve sonradan Anadolu Ateşi'ne evrilen Dansın Sultanları çıkmıştı. Ne tatlı bir hatırlatma oldu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ekmekçikız,
      Oldukça açıklayıcı yorumunuz için çok teşekkür ederim. Aynen dediğiniz gibi olmuştu, çok sevindim bu ayrıntıyı biliyor olmanıza :) Alkışlar size geliyor efenim :Y :Y

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H