20 Ekim 2024 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵 DEBBIE WISEMAN




Debbie Wiseman

(10 Mayıs 1963)

İngiliz film, televizyon ve konser bestecisi, aynı zamanda şef ve radyo-televizyon sunucusu olarak da tanınan Wiseman, Londra'nın kuzeybatısındaki Belsize Park'ta doğdu. İlk öğrenimlerinin ardından Guildhall School of Music and Drama'da piyano ve kompozisyon eğitimi aldı, James Gibb ile piyano ve Buxton Orr ile kompozisyon çalıştı. Kraliyet Müzik Koleji'nde misafir profesör olan besteci, 2008 yılında Kraliyet Filarmoni Orkestrası'nın 60. doğum günü kutlamaları kapsamında prömiyerini yaptığı Different Voices" ı besteledi ve eser artık sıkça seslendirilmekte.

Film endüstrisine yaptığı hizmetlerden dolayı 2004 Yeni Yıl Onur Ödülleri'nde Britanya İmparatorluğu Nişanı Üyesi olarak atandı, Trinity College of Music ve Guildhall School of Music and Drama'nın Onursal Bursları ile ödüllendirildi. 2015 yılında Sussex Üniversitesi'nde Müzik Doktoru derecesine kabul edildi. Film ve televizyon film müziği çalışmaları sayısız ödül alan Wiseman'ın "Wilde Stories" albümü Grammy Ödülü'ne aday gösterildi ve 2003 yılında Channel 4 için yapılan bir dizi animasyon filminde kullanıldı. Wiseman'ın, Kraliçe'nin 95. doğum gününü kutlamak için çıkardığı "The Music of Kings and Queens" albümü, Helen Mirren ve Damian Lewis'in anlatımıyla, Haziran 2021'de piyasaya sürüldüğünde Birleşik Krallık Klasik listelerinde 1 numaraya yükseldi.

Bugün bir kadın besteciyi keyifle ağırladık. YouTube sayfasında çalışmalarını takip edebilirsiniz.

Sakin ve huzurlu bir pazar dilerim.






{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-





12 yorum:

  1. Muhteşem bir tanışma daha... Kendimi buz üzerinde dans ederken gördüm, bunu hissettim müziği dinlerken, ayaklarımın yerden kesilmiş olduğunu bile yere inince fark ettim:

    Harikaydı dememe gerek yok sanırım Sevgili Dostum:) Çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Dostum, ne harika betimlemişsin müzikle bedenin birlikteliğini :Y Valla satırları okurken hayalin ötesine geçtim. Ben de teşekkür ederim. :A :)

      Sil
  2. Çok güzel bir müzik, ruhuma nasıl da iyi geldi... Teşekkürler 🌺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Evde Yazar,
      Yorumunuz da bana öyle iyi geldi ki, çok teşekkür ederim. :A
      Müziğin iyileştirici ve besleyici yanını tekrar tekrar hatırlamamıza çok faydalı bu cümleler. :F

      Sil
  3. Olağanüstü... Ege Denizi ve mitoloji denince ancak böyle büyüleyici bir müzik yakışırdı. Daha önce dinlememiştim. Teşekkürler, sevgiler Momentos :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Zeugma,
      Özellikle bu albümü bir masal tadında buldum. Mitolojinin de tatlı tatlı anlatıldığı çok keyifli bir çalışma olmuş ve evet Ege' yi iliğimize, kemiğimize kadar anlaşılır bir şekilde aktarması, alkışlanılası. :T
      Ben de teşekkür ederim yorumunuza. :F

      Sil

  4. Yorumun sonundaki tebessüm kahkaha gibi durdu yayınlanınca. Şöyle daha iyi: :F :Y

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeugma, olsun kahkaha atalım, bu yoğun kötülük ve sinsilik kokan ortama inat. :A :F

      Sil
  5. Artık hep güzel ve kaliteli şeyler duymak-dinlemek-görmek-yaşamak istiyorum. Ülke gündemi hatta dünya gündeminden uzak... Bu anlamda ne güzeldi bilgiler, ne güzeldi tanışma faslı ve ne güzeldi müzik.

    İstanbul'da yorulmuş bir ruha iyilik ettiniz efenim..teşekkürler ve sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mai :F
      Aynı fikirde ve müziğe tutunmuş haldeyim. Ruhumuzu, kalbimizi sarsın tüm iyi melodiler :A
      Şevk veriyor bana da bu cümleler, daha çok nota, daha çok bestekar bulmalıyım diyorum kendime. :)
      İzmir'den kalpten sevgiler gönderiyorum.

      Sil
  6. Bilmediğim bir müzisyen, melodileriyle bizi aşina olduğumuz Ege denizi kıyısında hissettiren bir beste... Ve teşekkürler bu pazar armağanı için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili EkmekçiKız :F
      Adeta bir kadının eli dokunmuş olduğu belli olan bir Ege melodisi, pazar gününe nasıl da iyi geldi. :A
      Kalpten teşekkürler yorumla desteğinize. :)

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H