2 Ekim 2022 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵



Bugünün müziğinin bestecisi John Barry (1933-2011)
İngiliz besteci, James Bond seri filmlerinin 11 inin müziklerini besteledi. Ve daha bir çok film müziği de onun imzasını taşıyor, ayrıca ödülleri de mevcut.

Ancak benim bugün dinleteceğim parça 1971 yılı televizyon dizisine ait. 
Adı "The Persuaders" olan dizi, Türkçeye Kaygısızlar olarak çevrilmişti. Başrolünde iki yakışıklı, güçlü, akıllı ve yetenekli adam olarak da Tony Curtis ve Roger Moore vardı. İzlemek isterseniz dizi internette var. (buraya müzikle birlikte dizinin sahnelerini içeren bir video linki bırakıyorum, tıktık.)

Bu müziği her dinlediğimde, kendimi paralel bir evrenin içindeymiş ve ben de algısı son derece yüksek biriymişim gibi hissediyorum. İşittiğiniz notalar ve o notaların envai çeşit müzik aletinde basılarak çıkan seslerin, havada kısa bir an süzüldüğünü ve sonrasında tüm seslerin tekrar bir araya gelişini izlediğinizi hayal edebilir misiniz? 

Ben çok daha fazlasını hayal ediyorum ama buraya yazınca saçma oldu. 😁
Sanırım sadece hissetmek yeterli!

Keyifli pazarlar,








{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-




27 yorum:

  1. Güzel müzikmiş, sevdim. Değişik bir havaya sokuyor insanı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygucuğum, beğenmene sevindim.
      Teşekkürler yorumuna. :F

      Sil
  2. Senfoni orkestralarının verdiği haz bambaşka:) Bir süredir Youtube da popüler şarkıların bu orkestralar tarafından düzenlenen versiyonlarını izliyorum ve inanılmaz keyif veriyor:) Mutlu pazarlar, saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,
      Çok haklısınız, ben de dinlemeye doğamıyorum bu tür çalışmaları.
      Müzikli pazarlar :)
      Sevgiler,

      Sil
  3. Bizim kuşak şanslı... duygu okumayı ve dokunmayı ne güzel ki biliyoruz Sevgili Dostum. İnan hiç saçma olmadı. Ben yaşadım, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros,
      Gerçekten ben de öyle olduğumuzu düşünüyorum.
      Ne mutlu bana, hissiyatı aktarabildiysem :)
      Sevgiler,

      Sil
  4. Eskilere götürüyor müzik. Bugün pazarı yakaladığımı hissettim, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Şimdi o tarihlere bakınca ne kadar geçmiş üstünden diye düşünüyorum ama müzikle sadece andayız, ne güzel :)
      Teşekkürler :F

      Sil
  5. Simyamist,
    Aynı hislerde olmak ne güzel. :)
    Çok teşekkür ederim :F

    YanıtlaSil
  6. Sonlarına doğru daha çok sevdim:))) Güzel gerçekten, gerçi biraz geç dinledim, sabah dinleseydim daha farklı olurdu diye düşündüm bir an:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapkesfi,
      Bu orkestrasyon harici verdiğim diğer linkten dinlemenizi öneririm o zaman.. o biraz daha hareketli.
      Teşekkür ederim yorumunuz için. :) :F

      Sil
  7. Ya bir de kelime fihristinize baktım, gerçekten çok güzel olmuş, elinize sağlık. Meş'um ya da Meşhum sözcüklerine yer vermediğinizi gördüm. Aklınızın bir köşesinde olsun:) İkisinin anlamlarının farklı olduğunu yeni öğrendim ben de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Kendi başıma yapmaya çalıştım ama beceremeyince Blog Dedektifi sağolsun, ayrı bir program hazırladı o sayfa için ve gerçekten çok iyi oldu.
      Harika bir öneri, hemen kayda aldım. :T
      Teşekkürler,

      Sil
  8. Ne hoş. İçimde sonbahar rüzgarları estirdi. Teşekkürler. Sevgiler…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Persephone,
      Ah ne harika.. çok mutlu oldum.
      Yorum için teşekkürler, :F

      Sil
  9. Müziği dinlerken ne demek istediğini anladım. İnsanı gerçekten çok farklı bir havaya sokuyor. Pazartesi sabahına bu müzikle başlamak için sırf dün beklettim bugün okudum bu yazıyı, değdi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      O zaman sihirli dokunuşlarla geçen bir hafta diliyorum sana :) :F

      Sil
  10. Kaygısızlar'ı her hafta izlerdik. O yıllar gençlik yıllarım, 16 filan sanırım..James Bond filmlerinden en çok açılış müziğini seviyorum, adam muhteşem bir besteci. Açılış müziğini hiç unutmadım ve sanırım ölene dek kulağımda çalacak. Tüm 11 müziği hatırlamıyorum ama Goldfinger'i çok severim. O da mı onun şu an hatırlamıyorum. Güzel bir senfoni orkestrası dünyanın en harika şeyidir o yüzden Tarkan, Ajda, Sezen vs. her zaman bana - kusura bakmasın kimse - çöp gibi gelirdi:)))arkada çalan çalgılar!!! Sünnet düğünü çalgıcıları gibiydi. Bir Sinatra, bir Barbra Streisand, bir Agnetha Faltskog, bir Michael Bubble'ın arkasında çalan orkestralar varken olmuyor. Hele o eski Glenn Miller'lar....muhteşem tek kelimeyle...ben belki de o yüzden müzikte çok aşırı seçiciyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben merhaba,
      Evet doğru tahmin "goldfinger" bestesi de John Barry' e ait :)
      Benim de çocukluğumdan beri kulaklarımdadır bu dizinin müziği.
      Orkestrasyon olayı daha da şiirselleştiriyor gerçekten, haklısınız.
      Teşekkür ederim güzel yorumunuza :F

      Sil
  11. Çok sihirli bir etki bıraktı üzerimde, çok sevdim hep dinlerim artık🥰

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düş Tasarımcısı,
      Beğenmene sevindim canım. Keyifli dinlemeler <3

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. Turgay Aksoy,
      Çok teşekkürler, beğenmenize mutlu oldum.

      Sil
  13. Parça çok güzelmiş bayıldım :)

    YanıtlaSil
  14. Aa kaygısızları ne severdim iyi ki hatırlattın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya,
      Eskileri yad etmek lazım izleyerek :)

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H