18 Ocak 2021 Pazartesi

BİR KELİME - RABITA













Rabıta : (Arapça)  1- (isim) Bağlayan şey, bağ     
 
"Bu dünya öyle bir dünya ki zengin ile fakir arasında kardeşlik rabıtaları bile kalmıyor." - Reşat Nuri Güntekin 
 
2. (isim) İki şeyi birbirine bağlayan ip. 
 
3.  (isim) İlgi, ilişki.  
 
"Bu rabıtamı sizden gizlemek pek fazla azap veriyor."  Peyami Safa 
 
4. (isim) Birbirini tutma, tutarlık. 
 
5. (isim) Düzen, sıra. 
 
6. (isim) Birbirine geçmeli tahtadan bir döşeme türü.
 
7. (isim) Tarikatlarda müridin şeyhi aracılığıyla kalbini, Allah' a bağlaması.






{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-

 

 

not: fotoğraf ​M©MENT©S​' a aittir.​

 

 

 

 

12 yorum:

  1. Raptetmek, raptiye bu sözcükle ilişkili. Rabıta döşemelerini, birde rabıta örgütlerini biliyordum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros, ben de 5 ve 6 daki anlamlarını biliyordum. Sonra siz "raptetmek" diye yazınca aklıma birleşik fiil geldi. "zapturapt altına almak" Bunu da kullanırım arasıra. :)

      Sil
  2. Merhabalar.
    Rabıta, anlam bakımından ne kadar zengin bir kelimeymiş. İlk evlerimizden birinin ahşap yer döşemesine "rabıta" diyorlardı. Rabıtanın özünü, bağlayan olarak aldıktan sonra, nereye koyarsan orayı bağlıyor.
    Paylaşımınız için teşekkür ederim. Emeğinize sağlık. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Altun, haklısınız bağlayan bir kelime :)
      Teşekkür ederim yorumunuza.
      Selamlar,

      Sil
  3. Çok nadir bildiğim bir kelimeye denk gelince burada, seviniyorum :) Ama sonra başka başka anlamları da çıkıyor önüme, zenginleşiyorum.
    Çello ne kadar iliklerine dek hissettiğin bir müzik haleti, resmen müziğin halet-i ruhiyesi! Bu kadar "karanlık"tan sonra ama ben şu linki de eklerim buraya, denge olsun. Bu çocuklar çok tatlı yaaa ;) https://www.youtube.com/watch?v=qew2m1UdbXk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece C., kelimelerle zenginliğimiz artıyor, müziklerle besleniyoruz. Oh! Daha ne olsun :)) teşekkürler, severim o çocukları da, özellikle Hauser çok popüler oldu.

      Sil
  4. büssürü anlamı var yanii :) kelime oyunu yazmıcan mı yarıın :) feriha teyze de geldiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone, evet ama baktığında özdeki mana aynı. Bilmiyorum, eğer kelimeler bir şey ifade ederse belki yazarım. Yeni kelimeler ne acaba? Hem Feriha'ya hem kelimelere bakayım. :)

      Sil
    2. andromeda vermiştiii :)

      Sil
  5. Rabıta sözcüğünü bilmiyordum. Raptiye ile iliskili sanırım.

    YanıtlaSil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H