3 Ocak 2021 Pazar

BİR KELİME = HÜLÂSA




 
 
 

 
 
 
 
 
Hülâsa : (Arapça) 1- Özet, fezleke (isim)
"Bir kadınlık tarihi hülasası yapacak değiliz." -  
Falih Rıfkı Atay
 
2- Öz (isim)
 Karaciğer hülasası.
 
3- Kısaca (zarf)
  "O vakit küt küt kalbim atmaya başlıyor, hülasa acayip bir vaziyet." - Yakup Kadri Karaosmanoğlu
 
4- Herhangi bir maddenin, alkol, eter vb. bir eritici ile ayrılmış veya başka bir yol ile elde edilmiş etkili özü (isim, kimya)
"Kınakına hülasası."











{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-

 

 

 

not: fotoğraf ​M©MENT©S​ a aittir.

 

 

 

 

12 yorum:

  1. Biliyorum sanıyordum ama bilmiyormuşum. Günlük dilde kullanmayınca demekk ki böyle karıştırılıyor. Kelime Oyunu programını hatırladım sizin bu kelime yazılarınızı okudukça. Onu da çok severek izliyoruz ailece. Teşekkürler bu faydalı bilgiler için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bonheur, ben de 2 ve 3 teki anlamlarını biliyordum. Dil kullanımında yerleşik olması, bir kelimenin sürekliliğini ortaya çıkarıyor. Kimbilir, belki burada hatırlattığım kelimelerden bazılarını canlandırırız. Çok teşekkür ederim katılımına. :) Sevgiler,

      Sil
  2. Merhabalar.
    Benim de sizin gibi sözcüklere karşı ayrı bir istidadım var. Sizin Hülasa kelimesini paylaştığınızı görünce hemen Osmanlıca-Türkçe lügatimi açtım ve hülasa kelimesinin ne anlama geldiğine baktım. Bu sözlükte hülasa kelimesi "Hulasa" yani ü harfi ile değil, u harfiyle geçiyor ve ü harfli Hülasayı bulamadım.
    Türkçe karşılığını da, Hulasa: Bir şeyin, bir sözün özü. olarak açıklamış.
    Sakın beni yanlış anlamayın; işin hülasası, "hülasa" da "hulasa" da anlam olarak aynı manayı karşılamaktadır.
    Bu tür paylaşımları severim. Teşekkür ederim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey, bu kelime TDK sözlükte Hülasa olarak yer almakta. Sanırım Arapça kökenli bir kelime olduğu için mi baktığınız sözlükte yer almadı bu şekliyle anlayamadım. Sonuç olarak aslında sizde aynı anlam köküne ulaşmışsınız "ÖZ"
      Ben de seviyorum arapça, osmanlıca köklü kelimeleri velhasıl. :)
      Teşekkür ederim katılımınıza. Hürmetler,

      Sil
    2. Evet, Arapça kökenli isim türünden bir kelime olup, Osmanlıca da ki yazılımı da HULASA'dır. Önemli olan aynı anlamı karşılamış olmasıdır.
      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Arapça hep dikkatimi çeken bir dil olmuştur paylaşımınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Esten, o zaman sırada yayınlayacağım kelimeler çok ilginizi çekecek :)
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  5. Kelime tanıdık ama meğerse anlamını bilmiyormuşum sadece kulak aşinalığı imiş bendeki.
    Bana kazandırdığınız bu kelime ve hoş müzik için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülsüm merhaba :)
      Evet bazen sık kullandığımız keliemelerde bu tür hatalar oluyor. Hep beraber yeni kelimeler öğreniyoruz işte. :) Ben teşekkür ederim katkıların için.

      Sil
  6. Arapça kelimeleri ben de çok seviyorum. Ara ara telefonuma indirdiğim App'ten çok faydalanıyorum. Görünce özellikle bu yazınıza geldim. Dilerim yenilerini de eklersiniz bu seriye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. melyblog hoşgeldiniz :)
      Sırada yayınlanmayı bekleyen epey kelime var, ilginizi çekeceğinize eminim. Çok teşekkürler yorumunuza. Sevgiler,

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H