28 Ağustos 2024 Çarşamba

BİR KELİME = TONALİTE






Tonalite : (Fransızca) 1. (isim, müzik) Belirli bir tonda yazılmış müzik parçasının niteliği.

2. (isim) İnsan sesinin rengi.

"Sesinizin tonalitesi mükemmel." - Nazım Hikmet



Kelimenin Kökeni :

Tonalite, Fransızca ton “1. gerilim, 2. çalgı telinin gerilimi, ses perdesi, vurgu” sözcüğünden alıntıdır. Bu sözcük Latince aynı anlama gelen tonus sözcüğünden evrilmiştir. Eski Yunanca aynı anlama gelen tónos τόνος sözcüğünden alıntıdır.  








{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-




not: gif, pinterest' ten alıntıdır.





7 yorum:

  1. Sözcüğü biliyorum, müzik seçimine bayılmış durumdayım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros,
      Hoş bir kelime. Atatürk; kelimelerin kökeniyle ilgili bir toplantıda bu kelimeyi de araştırmış, hatta tüm dillerin etimoloji sözlüklerini de getirtmiş. Okuduğum bir nottan buralara geldim işte. :)
      Müziği de beğenmene mutlu oldum. :A

      Sil
  2. Kelimeyi bilmiyordum, yanlışlıkla totalite diye okumuşum. Söylenişi tatlı, sevdim. 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu özkan,
      Ah evet totaliter diye br kelime var, ona da bakarım. TDK nda varsa alırım yayına. :) Kullanırsın belki öykülerinde bu kelimeyi. :F

      Sil
  3. dağarcığımız zenginleşiyor, ne güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      Gerçekten kelimeler çoğaldıkça, zenginleşiyoruz. :) :F

      Sil
  4. Kelimeyi ilk kez kızımdan duyup öğrendiydim. Kökenini bilmiyordum, şimdi sizden okuyorum. :)
    Müzik çok güzeldi sevgili Sezer Hanım. Gif ise müthiş yakışmış kelimeye. :)
    Kıymetli paylaşımınıza teşekkür ediyorum. Mutlu ve sağlıkla kalın. ❤️

    YanıtlaSil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H