22 Ağustos 2024 Perşembe

BİR KELİME = NAFAKA






Nafaka : (Arapça) 1. (isim) Geçinmek için gerekli olan şeylerin bütünü, geçimlik.

"Çoluk çocuğunun nafakası için geceli gündüzlü örs başından ayrılmayan demirciyi göreyim, dedim, bir gün." - Necip Fazıl Kısakürek

2. (isim, hukuk) Birinin geçindirmekle yükümlü bulunduğu kimselere, mahkeme kararıyla bağlanan aylık.



Birleşik Fiil veya Kalıp Söz olarak kullanımı :

Nafaka bağlanmak : Yasaca, bakılması zorunlu olan kişiye mahkeme kararıyla evlat, koca gibi bir kimsenin, geçim parası vermesini sağlamak.

Nafaka sağlamak : Geçinecek kadar para temin etmek.




Kelime Kökeni :

Arapça nfḳ kökünden gelen nafaḳa, "1. Gider, harcama, bedel, 2. İslam hukukunda eşin geçimi için harcanan tutar" sözcüğünden alıntıdır. Arapça sözcük, "çıktı, sarfetti, harcadı" sözcüğünün ismi merresidir.


Aynı kökenden gelen infak ve nifak kelimeleri için de etimoloji sözlüğündeki açıklamalar aşağıdaki gibidir.

Arapça nfḳ kökünden gelen infāḳ "harcama" sözcüğünden alıntıdır. Arapça nfḳ kökünden gelen nifāḳ "1. İslam cemaati içinde ikilik çıkarma, 2. Genelde bölücülük, hizipçilik" sözcüğünden alıntıdır. 






{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-






not: görsel, internetten alıntıdır.






8 yorum:

  1. Nafaka ve nifak sözcüğünün aynı kökenli olmasına kocaman bir tebessüm :-) 😂😂😂 Nafaka artık verene bir alamayana bin dert anlamına geliyor sanırım. Müziğe yine bayıldımmm 😎🥳

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mai hoş geldiniz,
      Evet, görünce ben de şaşırdım açıkçası. :) Çok zor durumlar gerçekten.
      Beğeni ve yorumunuz için çok teşekkür ederim. :A :F

      Sil
  2. Müzik huzur veriyor. Adeta, kelimenin çağrıştırabileceği bazı sert anlamları yumuşatıyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EkmekçiKız merhaba,
      Yardım amacı taşıyan ama evrile çevrile, acımasız taraflar yaratan bir olgunun ismi olarak anılıyor maalesef. Müzik okurken sakinleştirir diye düşünmüştüm. :) :F
      Sevgiler,

      Sil
  3. Merhabalar.
    Nafaka her ne kadar geçimlik için kullanılsa da, bir müddet bir avukat arkadaşımla beraber ofisinde çalışmam nedeniyle kendimi nafaka davalarının içinde bulurum.

    Nafaka kelimesi ile ilgili yaptığınız çalışmayı bizlerle paylaşıp, nafaka kelimesi konusunda bizi bilgilendirip aydınlattığınız için emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey hoş geldiniz,
      Sosyal yaşamın içinde bireyleri acıtan bir kelime olmuş zamanla maalesef, davaları da çok fazla haliyle.
      Yorumunuzla ziyaretinize çok teşekkür ederim.
      Saygılar,

      Sil
  4. Kelimenin 2. hukuksal anlamına kimsenin düşmemesini temenni ediyorum. Çok zor bir durum.
    Müzik çok hoştu sevgili Sezer Hanım. Bilgi ve müzik paylaşımınıza teşekkür ediyorum. Kıymetli emeğiniz dert görmesin. ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nazlı Toaç,
      Dileğinize amin diyorum. Daha anlayışlı ilişkiler ve iletişimi başarılı toplum diliyorum ben de. :A
      Beğeni ve yorumunuz için kalpten teşekkürler. :F

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H