28 Temmuz 2024 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵 ALKİSTİS PROTOPSALTİ






Alkistis Protopsalti
(18 Ekim 1954 İskenderiye)

 İskenderiye' de dünyaya gelen Yunan şarkıcı, Mısır'da gerçekleşen siyasi olaylar nedeniyle, ailesi ile birlikte 6 yaşındayken Atina'ya yerleşti. Sanatçı atletizm alanında bir kariyer sürdürmeyi planlarken ünlü besteci ve söz yazarı Dimos Moutsis ile tanıştı. Moutsis, ondaki müzik yeteneğini keşfedip, 1975 yılındaki ‘Tetralogia’ adlı ilk albümünde kendisi ile işbirliği yaptı. Sanatçı, bu tarihten itibaren her biri altın ya da platin statüsü kazanmış bulunan 28 albüm çıkarmıştır. Ayrıca ünlü söz yazarı Lina Nikolakopoulou'yla olan çalışmaları ile de tanınmıştır. 

Birçok Yunanlı ve yabancı sanatçı ile ortak çalışmalar yürüten Alkistis Protopsaltis, Yunanca’nın yanı sıra İngilizce, İspanyolca, Fransızca, İtalyanca, Çince gibi dillerde de şarkılar söylemiştir. Protopsaltis, başarılarla dolu sanat yaşamının yanında, 2015 yılında geçici kurulan hükümette Turizm Bakan Yardımcısı olmuştur.

Dinlenmeye çekildiğim şu dönemde kitap okuyup, film seyretmekteyim, Netflix'te yayınlanan bir filmde bu şarkı ile karşılaşıp, müziğe bağlandım ve YouTube' da aratınca ünlü şarkıcı George Dalaras' ın seslendirdiği bir video buldum. Algoritmalar, internette arattığınız bir şeyin çeşitli versiyonlarını önünüze serdiği için hemen akabinde yayına aldığım sanatçının videosuna tıkladım, tıklayış o tıklayış. 😍
Şarkıyı ezberleyip sürekli söylemeye başlayınca, tatili falan bir tarafa bırakıp bu pazar için yayın hazırlamam gerektiğini anladım. Şarkıda kullanılan enstrümanların zenginliği kulakları doldurduğu kadar kalbi de, tek bir boş yer kalmamacasına dolduruyor. İnsanı fark ettirmeden sarıp sarmalıyor. Zaten sözleri de, şu aralar iyice sıkkın olan canlara bir dokunuş, bir renk veriyor. Abarttığımı düşünüyor olabilirsiniz ama inanın ben evde bağıra çağıra bu şarkıyı söylüyorum ve içi kararmış, neşesi sönmüş herkese, her şeye "sizi seviyorum" demek istiyorum, sevgiyi canlı tutmanın bilinciyle.

Hepimizin payına düşen pazar günü müziği işte budur dostlar.
Müzikle ve sevgiyle kalın.





{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-




24 yorum:

  1. çok güzel, teşekkürler:) iyi pazarlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      Beğenmenize çok mutlu oldum. :A
      Sevgiler ve iyi pazarlar :) <3

      Sil
  2. Yunan müziğinin tınısı beni gülümsetiyor. Bu şarkı da ilk dakikalarından gönlümü kazandı. Şarkıcının kariyeri de maşallah dedirtiyor. Hele Çince mi, vaov! Paylaşım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkay,
      Neşe, hüzün, keyif, mutluluk, keder hep bir arada şarkılarda. O duygu geçişlerinin farkına bile varamıyor insan. :)
      Müthiş birikimli ve sanat hayatı halen aktif.
      Beğeni ve yorumun için teşekkürler :A <3

      Sil
  3. Yokluğun belliydi, özlemiştik sevgili Sezer. Bu sabah saat 07.30'da Okuma Listesinde paylaşımını görünce çok sevindim. Üstün görev anlayışın ve sorumluluk bilincinle hazırlanmış bu harika "Pazar Günü Müziği" tam zamanında evlerimize ulaştı.
    Teşekkürler. Yüreğine-emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Hocam :)
      Ben de özlemişim, o yüzden kendime saklamak istemedim bu şarkıyı ve yayına girdim. Müzik her daim kalplerin kapısını açmayı başarıyor, bu şarkı da onlardan biri.
      Güzel yorumunuz için çok teşekkürler. :A
      Keyifli pazarlar :F

      Sil
  4. Günaydın Momentoscum :) Güne pazar müziği ile başlıyoruz sayende. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KuyruksuzKedim harikaa 😄
      Şarkıyı da ezberleyip hep bir ağızdan söyleyelim yakında 🙏🥰
      S'agapo Rüyacığım ❤️

      Sil
  5. Bende İlkay gibi, Yunun müziği duyunca keyiflenendenim. İstemsiz kendini Ege koyunda denizi izlerken hayal ediyorsun.
    Özlenmiştin, iyi geldi müzikte sen de 🥰

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırmızı Ruh,
      Yazdığın gibi o duyguyu vermede çok başarılı bu müzik 👍 İnşallah yakında Egede olacaksın 🤗
      Çok sağol canım, ben de özlemişim 🥰❤️

      Sil
  6. Blog yazılarını açtım okuyorum ve alttan çalıyor,çok hoşşşşş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Dada,
      Beğenmene çok sevindim :A :) <3

      Sil
  7. Pazar keyfi, müzik ve yazı ne iyi geldi. Çok sevgiler, öpücükler !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pelinpembesi,
      Hayatın içinden tüm duyguları barındıran bir parça ile birlikte, güzel ve huzurlu bir pazar günü geçirmişsinizdir ailecek umarım. :A
      Kalpten sevgiler, kucak dolusu öpücükler benden de <3

      Sil
  8. Şahane bir yayınla hoş geldiniz sevgili Sezer Hanım.
    Şarkının sözleri kısa ama anlamları ise aksine yüce duyguları ifade ediyor. Sanatçının güçlü sesiyle enstrümanların tınılarına hayran kaldım. Enfes bir parça...
    Mısır'da kalsaymış, müzik yeteneği keşfedilir miydi bilinmez ama hayat insanı bir yerden koparıp diğer yöne sürüklediğinde yeni kapıları da açabiliyor. Üstelik hiç kolay olmayan altı dilde şarkı söylemek, her ses sanatçısının yapabileceği de değildir.
    Bilmediğim sanatçı hakkındaki bilgi ve paylaşım için teşekkür ediyorum size.
    Sevgi ve müzik her daim yanınızda olsun. ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nazlı Hanım, hoş buldum (gerçi tam zamanlı dönmedim henüz ama dayanamadığım müzikleri paylaşırım). :)
      Aslında insanların anlaşmaları için kelimeler ve müzik yeterli. Üstelik oldukça basit anlatılmış duyguların, notalarla, enstrümanlarla nasıl da şahlandığına tanık oluyoruz her defasında.
      Sevgi ve müzik hepimizin yanında olsun. :A <3

      Sil
  9. Paylaşımların çok güzel. Dolu dolu içerikleri bizle paylaştığın için teşekkürler. Müziği dinliyorum, kulağa hoş geliyor. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygucuğum, güzel sözlerin için çok teşekkür ederim. :A :)
      Kalbin daima güzellikle, iyilikle, ışıkla ve sevgiyle dolsun. :F

      Sil
  10. Sürpriz muhteşem, ve seçim, kesinlikle yazlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buraneros,
      Ah çok haklısın, doğru tanımlama "yazlık" :)
      Teşekkürler :A :F

      Sil
  11. Süper:) Yunan müziğini çok severim ama bu sanatçının adını ilk kez sizden öğrenmiş oldum. Açık söylemem gerekirse bu müziği ben pek çok Türk sanat müziğinden fazla seviyorum. Belki de kan çekiyordur:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros hoş geldiniz :)
      Benim gönlümde de yeri ayrıdır, kullandıkları enstrüman topluluğuna bayılıyorum. Beğenmenize sevindim.
      Teşekkürler :F

      Sil
  12. Biraz geç oldu ama eser güzelmiş
    Size iyi dinlenmeler (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler MyReal, :A
      Beğenmene sevindim, iyi müziğin zamanı yok bence. Her daim! :) <3

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H