9 Haziran 2024 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵 TAMMY WYNETTE






Tammy Wynette 
(5 Mayıs 1942 - 6 Nisan 1998)

Asıl adı Virginia Wynette Pugh olan sanatçı, 1942'de Mississippi' de dünyaya geldi. Annesi öğretmen, babası  ise bir grupta gitar çalan ve şarkı söyleyen hevesli bir müzisyendi. Babası o daha 9 aylıkken beyin tümörü nedeniyle öldü. Annesiyle birlikte büyükanne ve büyükbabasının yaşadığı Tennessee' ye taşındılar. Babasının müzik aletlerini çalmaya başladı. Okulda piyano dersleri aldı ve iki arkadaşıyla beraber bir grup kurdular. Üçlü sık sık gospel etkinliklerinde birlikte şarkı söyledi. 17 yaşındayken annesine rağmen bir evlilik yaptı ve hemen hamile kaldı. Büyük zorluklar yaşadıktan sonra evliliğini bitirdi, dede ve ninesinin yanına Alabama' ya taşındı.

Şansı yaver giden sanatçı bir tv şovunda çalışmaya başlayarak, ekranda boy gösterdi. Müzik şirketleriyle görüşmeler yapan Tammy, bazısından olumsuz cevaplar aldı ama yılmayıp devam edince sonunda 1966'da Epic ile bir kayıt sözleşmesi imzaladı. Listelere giren bir single çıkardı ancak hala istediği çıkışı yapamamıştı. 1967'de Epic, "Your Good Girl's Gonna Go Bad"i yayınladı. Billboard country single listesinde üç numaraya yükseldi ve Wynette'in ilk liste başarısı oldu. Aynı adlı ilk albümü de 1967'de piyasaya sürüldü ve Billboard Country LPs listesinde yedi numaraya ulaştı. Ardından David Houston ile düet yaptığı "My Elusive Dreams" şarkısı, bir numara olduğu ilk country single'ı oldu. Albümün devamı, 1967'de Billboard ülke listesinde bir numaraya yükselen solo single "I Don't Wanna Play House" oldu. Daha sonra Tammy'e En İyi Kadın Country Vokal Performansı dalında Grammy Ödülü kazandırdı. Sonraki single'ları 1968'e kadar ülke listelerinde bir numara oldu. 1969' da ikinci Grammy ve en iyi kadın vokalist ödüllerini kazandı. Kazandığı ödüller ile birlikte Tammy, country müziğin ticari açıdan en başarılı ve popüler sanatçıları arasındaydı artık. Bu dönemde Tammy'nin kişisel hayatında çeşitli olaylar meydana geldi. Bu olaylar arasında 3 kez evlenip boşanması, kısa süreli ilişkileri ve polisiye olaylar yer aldı. Ayrıca ağrı kesicilere bağımlılığa yol açan sağlık sorunları ortaya çıktı. Yine de ticari başarısı devam etti. Solo single'ları listelerde zirveye çıkmasa da ilk ona girmeye devam etti.  Tammy, beşinci ve son kez George Richey ile evlendi. Çift daha önce birlikte şarkılar yazdı ancak evlendikten sonra eşi tam zamanlı menajeri oldu. Ticari ilişkilerin yanı sıra birkaç albümünün de yapımcılığını üstlendi. 

1993'te Tammy, Loretta Lynn ve Dolly Parton ile birlikte "Honky Tonk Angels" adlı stüdyo albümünü kaydetti. Parton bu çalışma için, "birimiz gitmeden önce bu projeyi yapmak istediğini" açıkladı. Tammy hayatı boyunca sağlık sorunlarıyla boğuştu. Hayatının son yıllarında sağlığı daha da kötüleşti ve 6 Nisan 1998'de Nashville, Tennessee'deki evinde uyurken öldü. Öldükten sonra da olaylar durulmadı. Kızları için yazdığı vasiyeti, o süreçte kayboldu ve mirastan başkaları yararlandı. Kızları da bunun üzerine annelerinin ölümünü soruşturmaya başladılar. Ceset mezardan çıkarılıp otopsiye alındı, şaibeli sayılacak ilaçlar bulundu ancak daha sonra davalı kişilerle uzlaşmaya varıldı. Vikipedi' de daha fazla detaylarını bulacağınız hayatı oldukça yoğun ve fırtınalı geçmiş. Onca yaşanmışlıktan geride kalan şarkılarında her şey oldukça açık. 

Ses rengini beğendiğim sanatçının, söylediği yıllarda feminist gruplarca çok tutucu ve muhafazakar bulunarak eleştirilen şarkısını yukarda yayına ekledim. Sanatçı önerisi için Sevgili Nazlı Toaç' a teşekkürlerimle,



Bu yayından sonrası için bir yaz molası istiyorum izninizle. 3 ay sonra tekrar buluşmak üzere.
Sevgi, saygı ve müzikle kalın,





{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-









21 yorum:

  1. Sevgili Sezer Hanım, sezon finalini Tammy Wynette ile yapmanız büyük incelik, onur duydum ilginize. Nasıl güçlü, buğulu bir ses...Country müziğini hep sevmişimdir. Tammy Wynette, bu tarzın en yukarılarında olmuştur benim için. 1985 yılına kadar sanatçıdan hiç haberim yoktu. Taa ki orjinal kaseti hediye edilinceye dek...O zamanlar internet yok, sanatçıyı araştırmak mümkün değil. Tek kasetle yetinmeyip çevremdeki kasetçileri habire arşınlayıp durmuştum, başka albümleri var mı diye. Yok, üstüne üstlük sanatçıyı tanıyan, bilen de yok. :)
    Yalnız son paragrafta dediğiniz bu şarkının feminist gruplarca eleştiriler aldığını bilmiyordum. Şarkıyı kaç kez dinledim hatırlamıyorum ama eleştiriden ziyade müziğin ve sesin bende hissettirdiği duygulara bakıyorum sanırım. :)
    Işıklarda uyusun sanatçı. İyi ki varmış, müzikseverler de dinlemiş bu güçlü sesi.
    Size paylaşım için teşekkür ediyorum. Emeğinize sağlık olsun.
    Tatiliniz güzel geçsin. Mutlulukla dönün blog sayfanıza. 3 ay sonra görüşmek üzere, siz de sevgi, saygı ve müzikle kalın. ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nazlı Hanım,
      Ben de teşekkür ederim bu sanatçının hayatını incelememe vesile olduğunuz için. Müthiş zorluklarla büyümüş, babasızlığın etkisi bu kadar yanlış evliliğe neden olmuş, arayışları onu hep bir yerlere taşımış, sonunda herkesin tanıdığı sevdiği, ödüle doymayan bir sanatçı olmuş.
      Ben de hem radyoda, hem blogda bir mola ihtiyacı hissettim. Yine güzel yayınlarda görüşmek üzere, desteğiniz yorumlarınız için kalpten teşekkürler :A :F <3

      Sil
  2. Çok güzel bir ses. Ne değişik yaşamlar var, insan düşünmeden edemiyor. Yaz tatilini hakettik değil mi? Şimdiden iyi tatiller momentos!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buket, :)
      Hak ettik gerçekten.. bol bol kitap okuyup, müzik dinlemeyi planlıyorum. Sana da huzurlu, keyifli tatiller canım. :) :F

      Sil
  3. Hiç bilmiyor olmam ve ilk defa sizin sayenizde dinlemem... *-*
    Mutlu yaz tatilleri! ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MyReal merhaba,
      Kendi ülkesinde oldukça tanınan biriymiş, ben de sesini duymuş ama tanımıyordum. Teşekkür ederim yorumunuza. :)
      Güzel bir yaz dilerim size de <3

      Sil
  4. Bilmediğim bir sanatçıydı. Rastlaşmak güzel oldu, tanıştım. Nazlı Hanım'a ve elbette Momentos'a teşekkürler. Sayılı gün çabuk geçer derler, yokluğuna alışmaya gayret ederiz elbette:) İyi tatiller Sevgili Dostum, hakkındır, yaptığın iş büyük bir emek ve bize kazandırdıklarına paha biçilemez. Ve bu beceri her insanın harcı da değildir kesinlikle! Görüşmek üzere... Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros,
      Bu güzel sözlerin duygulandırdı beni gerçekten :A Biraz uzaklaşıp, sadece kitap ve müzikle dinlenmeye çekilmek bana çok iyi gelecek. Dileklerin için kalpten teşekkürler. :)
      Sevgiler benden de :F

      Sil
  5. "SEZER zarafeti, SEZER inceliği bu olsa gerek... dedim paylaşımın son cümlesini okuyunca. Her zamanki ince, naif, düşünceli haliyle izleyicilerden İZİN" isteyerek tatil molası vermek...
    Seni, programlarını, bilgilerini, varlığını çoook özleyeceğiz.
    Yüreğine, emeğine, gönlüne sağlık. Kendine iyi bak lütfen.
    Tatil sonrası anılarını sabırsızlıkla bekleyeceğiz.
    Sevgiyle kucaklıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Makbule Hocam,
      Zarif sözleriniz için çok teşekkür ederim. Bu yaz hepimize huzur ve güzellikler getirsin dilerim. Görüşmek üzere :)
      Sevgiler :F <3

      Sil
  6. Eklemeyi unutmuşum; yarın sabah kahvaltısında bu harika sesi dinlerken "Anı fincanları" da masamızda yer alacak. İletmek istedim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ne harikasınız Makbule Hocam,
      Ahmet hocama da sevgiler, saygılar iletin lütfen. :A :)

      Sil
  7. Aaa ben 1 yıl ücretsiz izin alıp sahalara dönecekken sen gidiyorsun :/ Umarım çok güzel keyifli bir yaz geçirirsin şahane kitaplar ve melodilerle dönmen dileğiyle..
    Sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırmızı Ruh,
      Yazılanlara ya da yayınlananlara bakıp yorum yazarım, o anlamda bir yere gitmedim :)
      Şimdiden izlemedeyim seni bilesin :T :F
      Sevgiler benden <3

      Sil
    2. Tamam o zaman, bende korktum ara veren diziler gibi gün mü sayacağız diye 💕

      Sil
    3. A ahahahahah ilahi :) <3

      Sil
    4. Gözler dün pazar müziğini aramadı değil hani, bilesin 🌸

      Sil
    5. İnan ben de yapmam gereken ve unuttuğum bir iş varmış hissindeyim 😄

      Sil
    6. Ne diyordu Mevlana "Gel ne olursan ol yine gel" 😊

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H