2 Haziran 2024 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵 ABBA



ABBA

1972 yılında kurulan, 1982 yılına dek etkin olan İsveçli bir pop müzik grubudur Abba. 1966 yılında bir müzik grubu kurmaya karar veren Björn Ulvaeus ve Benny Andersson, 1969 ilkbaharında ABBA'nın diğer yarısını oluşturacak olan Agnetha Fältskog ve Anni-Frid Lyngstad'in katılımı ile grubu tamamladılar ve üyelerinin adlarının ilk harflerinden oluşan ABBA adını aldılar.

Benny ve Björn müzik çalışmalarına 18 yaşında başladılar. Single çıkarmaya ve başka şarkıcılara şarkı vermeye devam ettiler. Haziran 1972'de "People Need Love" single'ı yayınlandı. Bu single Björn & Benny, Agnetha & Anni-Frid adı ile yayınlandı. Single, İsveç listelerinde ilk 20'ye girince dörtlü olarak bir albüm yayınlama kararı aldılar ve 26 Eylül 1972'de ilk albümlerinin kayıtlarına başladılar. 1973'te Eurovision'a katılmak için "Ring Ring" şarkısını kaydettiler ancak İsveç elemelerinde üçüncü oldular. Grubun ilk albümleri Ring Ring de bu dönem yayınlandı. "Ring Ring" single'ı birçok Avrupa ülkesinde ve Güney Afrika'da bir hit oldu.

1973'te grubun menajeri olan Stig Anderson, uzun olan grup adını ABBA diye kısaltmaya başladı.  Benny'nin fikriyle ilk B grubun logosunda ters çevrildi ve ᗅᗺᗷᗅ grubun logosu olarak kullanılmaya başlandı. Grup 1974 yılında "Waterloo" ile Eurovision Şarkı Yarışması'na katıldı. Bu sırada grup ABBA adını aldı. 6 Nisan 1974'teki Eurovision Şarkı Yarışması'nda ABBA "Waterloo" ile birinci oldu. Bu başarı ABBA'nın tüm Avrupa ülkelerinin yanı sıra ABD'de de ünlü olmasını sağladı. Abba, "SOS" adlı üçüncü albümüyle ününü pekiştirdi. Tüm dünyada büyük ilgi gören "Fernando" ve "Dancing Queen" gibi single çalışmaları, kısa sürede klasikler arasına girdi. "Dancing Queen" İngiltere listelerinde bir numaraya yükselen ilk ABBA şarkısı oldu. 1976 sonunda dördüncü albümleri olan "Arrival" piyasa çıktı. "Money Money Money" ve "Knowing Me, Knowing You" başta olmak üzere tüm parçalar büyük başarı kazandı. Ardından 1977 yılının başlarında Avrupa ve Avustralya turnesine çıktılar. 1979'da "Voulez-Vous" albümü piyasaya çıktı. Bu yılın son çeyreğine girilirken "Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight)" adlı single çalışma piyasaya sürüldü. ABBA'nın en çok beğenilen parçalarını içeren toplama albümün ikincisi, "Greatest Hits Vol. 2" de, aynı yıl uluslararası başarı yakaladı. 1980 yılının Mart ayında ABBA, Japonya'da bir konser verdi. Birkaç ay sonra, "The Winner Takes It All"u da içeren "Super Trouper" adlı albüm piyasaya çıktı. Yıl sonunda ABBA'nın sekizinci albümü olan "The Visitors" piyasaya sürüldü. Öne çıkan parçaların başında "One of Us" geliyordu.

1982'de grup dışı çalışmalara başladılar. Björn ve Benny çeşitli müzikal denemelere yönelirken Agnetha ve Frida da solo kariyerlerini sürdürdüler. Bu dönemde tek çıkan albüm "ABBA LP" grubun ilk on yılında kaydettiği en iyi şarkıları içeriyordu. Aynı yılın sonunda ABBA, müzikal çalışmalarını bir süreliğine askıya alma kararı aldı ve dinlenmeye çekildi. Birkaç yıl sonra yeniden bir araya gelseler de kayıt yapmadan ayrılarak ABBA'nın aktif yaşamına son vermiş oldular. 1992'de piyasaya çıkan "Abba Gold" büyük ilgi gördü. 1993'te "More Abba Gold" ile devam eden serinin üçüncü albümü "The Box Set: Thank You For The Music" oldu. Eylül 2018'de Ulvaeus, "I Still Have Faith in You" ve "Don't Shut Me Down" adlı iki yeni şarkının olduğunu açıkladı. Ocak 2019'da Ulvaeus, hiçbir şarkının henüz bitmediğini ve üçüncü bir şarkı olasılığını ima etti.


Ve 40 yıl aradan sonra, Kasım 2021' de hazırlanan yeni albüm "Voyage" piyasaya çıktı. Yeni albümde 10 şarkı var ve Abba karakteristik özelliğinden hiç bir şey kaybetmemiş. Dinlemek isterseniz Youtube' dan ulaşabilirsiniz.

Onca muhteşem şarkıları varken neden yukardaki şarkıyı aldığımı merak edebilirsiniz. Uzun zamandır -bildiğiniz üzre- müziğin muhteşem dünyasında dolaşırken, duygularımı ifade edecek bir şarkının ABBA tarafından zaten yapılmış olduğunu gördüm. Bu şarkıyı belki bugün dinleyenler ya da daha önce dinlemiş olanlar vardır. Özellikle şarkı sözlerinin Türkçe çevirisi olan bir videoyu eklemek istedim, dinleyip okuyarak pekiştirmek için. 

Hayata, müzik için teşekkür ediyorum. 

İyi ki var!





{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-




not: fotoğraf, bbc.com' dan alıntıdır.




22 yorum:

  1. İnanın sevgili Sezer Hanım, hep aklımdaydı ABBA grubu, size öneri olarak sunmak istemiştim. Sonra daha önceden paylaşmış olabilirsiniz diye vazgeçmiştim. ABBA grubu, benim için parçalarını dinlediğim en en favori gruplarındandır. Eurovision'da birinci oldukları yarışmayı da net hatırlıyorum.
    Radyolu zamanlara gitti anılarım şimdi. Grubun hit olmuş parçalarını büyük keyifle dinlerdim.
    Müzik seçimi için de tebrik ediyorum. Türkçe çevirisinden alıntılayarak ben de kendilerine diyorum ki, çok minnettarım ve gururluyum. Bu yüzden onlara, bizlere sunduğu müzik için teşekkür ediyorum. :)
    Emeğinize sağlık olsun sevgili Sezer Hanım. Müzikli ve mutlu günler diliyorum size. ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nazlı Hanım,
      Nasıl güzel bir grup değil mi? Yıllarımız onlarla geçti.. :)
      Aklınıza gelen başka şarkıcı ve gruplar olursa söyleyin lütfen, ben yayına alıp almadığımı söylerim. :)
      Abba' nın bu parçası gerçekten müziği çok sevenlerin duygusunu anlatıyor, beni çok etkiledi.
      Ben de yorumunuz, ziyaretiniz için çok teşekkür ederim.
      Müzikli ve mutlu günlerimiz olsun :A <3

      Sil
    2. Rica ederim, ne demek sevgili Sezer Hanım...Hem de harika ötesi bir gruptur. :)
      İlginize çok teşekkür ediyorum. Tamamdır o zaman. Aklıma gelen ilk sanatçı, benim 80'lerde hediye kasetle keşfettiğim, Tammy Wynette desem...:) Orjinal kasetini hâlâ saklarım. Tıpkı Dalida gibi erken vefatına çok üzülmüştüm.
      YouTube'da Dolly Parton ile düetini dinlemenizi tavsiye ederim. Düetteki parçalar, bendeki Stand By Your Man albüm kasetinin parçalarıdır. Kasetçalarım yok artık ama neyse ki YouTube bu açığı kapatıyor. :)
      Huzurlu, gülümsemeli günleriniz olsun.❤️

      Sil
    3. Önerinize çok sevindim, şarkısını dinleyince tanıdım sanatçıyı, çok keyifli parçaları ve sesi var. Hemen incelemeye alıyorum.
      Teşekkür ederim Nazlı Hanım.
      Keyifli bir gece diliyorum. :) :F <3

      Sil
  2. Grubu bilmiyordum, şarkı çok hoşmuş. Nostaljik şarkılar ayrı güzeldi ve samimiydi. Bu şarkı da öyle hissettirdi. Keyifle dinledim, teşekkürler Sezercim. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygucuğum çok sevindim beğenmene. Bir ömür en iyisini yapmaya çalıştıkları mesleklerinde hep üst sıralarda ve kaliteli şeyler ortaya koydular.
      Teşekkürler benden de :) :F

      Sil
  3. Nedense bana çok zaman geçmiş gbi gelmedi, sanırım senin de altını çizdiğin gibi -özellikle bir nesil için- hep hayatımızda olmalarıydı buna sebep. Elbette tanınmalarında Eurovision'un etkisi inkar edilemez. İyi ki varlardı, Eurovision kıskançlığı nedeniyle sanırım bazı çok bilen müzik dehaları ve grupları tarafından arkalara atılsalar da bir nesilde bıraktıkları masalsı iz onları bugünlere kadar getirdi. Çok doğru bir seçim ve enfes bir yazıydı, Sevgili Dostum. Teşekkürler.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Dostum,
      Dediğin gibi bir zaman tüneli içinde "hep aynı" devam ediyor gibiyiz. :) İyi ki varlar, hayatımıza notaları ve şairane şarkı sözleriyle değer kattılar.
      Yorumundaki cümlelerin için çok teşekkürler. :A :F
      Daima, müzikle ve sevgiyle...

      Sil
  4. Mamma Mia filmini hatırladım :)

    YanıtlaSil
  5. Ah ahh ! ABBA ! Gençliğimiz, ve sonraki her anımız! <3
    Ve bir de Mamma Mia'daki Meryl Streep!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekmekçikız,
      Söylediğiniz gibi, "gençliğimiz ve sonraki her anımız" <3
      Bize dolu dolu yaşattıkları duygular için hepsine teşekkürler...

      Sil
  6. Popüler grup, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senay Bn,
      Popüler kategorisinden "kült" kategorisine geçtiler :T
      Ben de teşekkür ederim yorumunuza. :)

      Sil
  7. Zihinlere iz bırakmış unutulmaz sanatçılardan; teşekkürler Sezer...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güven Serin,
      Dediğin gibi unutulmaz bir grup ve her bir şarkı sözünde bir derinlik var.
      Ben de yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  8. ABBA grubu efsanedir çok severim. Money money money en sevdiğim şarkılarıdır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düş Tasarımcısı,
      Yazdığın gibi o parçaları da mükemmel.. :T Gerçi hepsini ayrı ayrı seviyoruz :)

      Sil
  9. Geçenlerde Ayşe Arman yazmıştı "Voyage" konserini;

    https://www.instagram.com/p/C6JAE5BM95E/?img_index=6

    Geçmişe gittik sanıyorduk geleceğe gitmişiz diye başlık atmıştı.

    ABBA belli bir yaş grubu için ne çok anlam içerir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Evren, yazdığına katılıyorum. Belli bir yaş grubu için çok daha özel ABBA grubu. <3
      Hologramlı konserleri müthiş ilgi çekmiş, müzeleri bile var :) Geçmişten geleceğe imza atmış canlı bir grup. :Y

      Sil
  10. ABBA varmış diye duydum geldim. :) Ben müzikten anlayıp dinleyecek yaşa geldiğimde bırakmışlardı müziği ama müzik alt yapımda hep varlardı. Agnetha'nın yeni nesil müzisyenlerden biriyle solo çalışmalarını izlemiştim bir belgeselde, on sene olmuş mudur? (Baktım, Take That'tan Gary Barlow'muş, sene 2013'müş) Sanal avatarlar olarak yaratıp çıkardıkları albümü de hatırlıyorum. Hatta bu seneki Eurovision'da eski gençlik hallerini yaratıp konser verdirdiler. Mamma Mia filminde de ne güzel kullanırlar şahane şarkılarını. Size de pek thank you for the music o zaman! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş gelmişsiniz o zaman Mindmills :)
      Agnetha' nın tek başına çalışmaları da çok hoşuma gitti. Hep daha romantik ve şairane gelmiştir bana Agnetha.
      Uğraştıkları işin en mükemmel halini yarattılar, daha ne olsun. :Y
      Teşekkürlerimiz karşılıklı <3

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H