1 Mayıs 2021 Cumartesi

BİR KELİME = LÂEDRİ











Lâedri : (Arapça) 1. (sıfat, edebiyat) Anonim.

 "Birçok halk şiiri lâedri olarak ağızdan ağza geçerek ezberlenmiştir."

 2. (sıfat, felsefe) Bilinemezci.

 *Bilinemezci' yi biraz daha açmak için bir başka kaynaktan aşağıdaki paragrafı buldum:

 Metafizik bahislerinde, yani "Mutlak Varlık", "Eşyanın Hakikatleri", "Ruhun Tabiatı" ve "Mebde ve Mead" gibi meseleleri insan aklının kuşatamayacağına inanan ve bu konuda bilgisizliğini itiraf etmekten çekinmeyen düşünürlere "lâedri" yani bilinemezciler denir.
(paragraf lafsozluk' den alınmıştır.)








{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-

 

 

not: kullanılan gif Yandexten alıntıdır.

 

 

 

28 yorum:

  1. Laedri'yi öğrendik ama "Mebde ve mead" meselelerini merak ettim ben şimdi de :) Müzik yine muhteşem tabi ki <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KuyruksuzKedim, Bu kelimeler islâm ilmiyle alakalı. Mebde başlangıç, mead ise dönüş ve varış yeri anlamında. :) Teşekkür ederim canım ilgine <3

      Sil
    2. İlk kez duydum ama normal tabi benim için :))) çok teşekkürler açıkladığın için Momentoscum :)

      Sil
    3. Mebde - mead epey derinlikli kelimeler, ortada bırakmak istemedim canım.. merak ve ilgin beni şevklendiriyor sevgili öğretmenim <3 :)

      Sil
  2. Bir şey daha öğrenmiş olduk, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu Emanet, ben teşekkür ederim bu seriye ilginize :))

      Sil
  3. Bilmediğim bir kelime daha. Telaffuzuna da bir bakayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynadaki Yansıman, Lâ inceltilerek okunacak, zaten şapkayı o yüzden koyuyorum ki anlaşılsın diye. Edri kısmında ise r ye kuvvetli bir vurgu yapılmakta. Daha olmadı bu kelimeleri de podcastte söylenişleri ve anlamlarıyla yayınlayabilirim. İyi fikir :))

      Sil
  4. Seviyorum bu seriyi, gerçekten kelime haznemi dolduruyor, teşekkürler 🙏 ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl, inanın sayenizde ben de daha dikkatle eğiliyorum kelimeler üzerine. Katkınıza çok teşekkürler :)

      Sil
  5. Laedri kulağa çok hoş gelen bir kelime;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten, söylenişini ben de seviyorum. Güçlü ama bir o kadar da nahif yanı var. :)) Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  6. Lâedri terimini tanıttığınız için teşekkür ederiz.
    Bu bilgi benim anlayışıma katkıda bulunuyor.
    Endonezya'dan selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Himawan Sant, hoşgeldiniz. Size bir katkı sağladığıma çok sevindim. Türkiye' den, Endonezya' ya sevgiler :))

      Sil
  7. Felsefedeki agnostikler sanırım bunlar.
    Buna benzer bir kelime de muamma sanırım o da bilinmez anlamına geliyor diyor görmüştüm biryerde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanat Penceresinden, haklısınız. Zaten kelimeyi bir edebi, bir de felsefi açıdan açıklamış sözlük. Muamma' yı da kontrol ettim, açıklama olarak o anlamda ama sanırım derinlik olarak lâedri boyutunda değil benim anladığım. Çok teşekkür ederim değerli yorumunuza.

      Sil
  8. Yani agnostik düşüncenin Arapça adı. Sağlam düşüncedir. Metafizik bizden çok başka bir durum ve çok düşünmeden sekülerist bir düzlemde var olmak gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serkan Aydemir, çok doğru söylediniz. Düşünerek çıkılamayacak bir yerde olmaktan çok, etrafında dolanıp bakıp algılayarak yürümek en iyisi. Yorumunuzla katkınızdan dolayı çok teşekkür ederim.

      Sil
  9. Günümüzde insanların benimsemediği bir kavram bilinemezci sanki. Sevdim bunları, hiç duymamıştım. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adadenizi, katkım olduysa ne mutlu :)) ben teşekkür ederim.

      Sil
  10. Bu kelimeyi ilk kez duydum. Agnostik felsefeyi biliyorum. Ne kabul ne de reddeder, bunu kimse bilemez der, arafta bırakır. Bana uymaz yani:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha, ben de yazıyı hazırlarken biraz bakındım. Uzaktan bakmaya karar verdim :))

      Sil
  11. laedriyiz hepimiz ya nerden bilcez :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep, tam anlamıyla ortaya karışık diyorsun yani :))

      Sil
  12. Merhaba Sezer,

    Ben Laf Sözlük bloğunun yöneticisiyim. "Bir Kelime = Laedri" ve "Bir Kelime = Minval" adlı yayınlarınızdan benim bloğuma "yazı içine gömülü" gizli bağlantılar geliyor. Sanırım bu bir hatadan kaynaklanmış. Sayfalar normal görüntülendiğinde görünmüyor ancak ilgili sayfalarda sağ tıklayıp "sayfa kaynağını görüntüle"ye tıkladıktan sonra sayfada "lafsozluk.com" şeklinde bir arama yaparsanız gizli bağlantıları görürsünüz.

    Bu bağlantılar orada durduğu müddetçe hem sizin bloğunuza hem de benim bloğuma zarar veriyor ve google'ın bloglarımızı olumsuz değerlendirmesine neden oluyor.

    Bu bağlantıları kaldırmak için ilgili yayınlara girip tekrar düzenlemeniz gerekmekte. Bağlantılar "Oluşturma görünümünden" görünmeyebilir. Yayını "HTML görünümünde" düzenleyerek silmelisiniz.

    Her ihtimale karşın bir acemiye anlatır gibi anlattım kusura bakmayın. Umarım bu hatayı kısa sürede düzeltirsiniz. Ben bu yayınları düzelmişmi diye ara ara kontrol etmeye devam edeceğim.

    İyi günler, iyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Admin merhaba,
      Çok şaşırdım, böyle bir şey nasıl olabilir??
      Haklısınız, dedikleriniz bana bir şey ifade etmedi. Şimdi bir arkadaşımdan yardım isteyeceğim.
      Teşekkürler haber verdiğiniz için.

      Sil
  13. Sorunları çözülmüş olarak görüyorum. Bir de bağlantı vermişsiniz. Teşekkürler. İyi bloglar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. admin,
      Mesajınızdan sonra "Blog Dedektifi" hemen yardıma koştu ve iki yayın için de düzeltmeler yapıldı. Uyardığınız için ben teşekkür ederim. :A
      Size de iyi yayınlar.

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H