20 Mart 2021 Cumartesi

OTOPSİ














O T O P S İ 
 
 
Ve gördüler ki zeytin kökünün altını damlamış kalbinin
gizli oyuklarına.
Ve kim bilir kaç gece mum ışığında uyanık kalıp günün
ağarmasını beklediği için, garip bir sıcaklık yayılmış
bağırsaklarına.
Derinin biraz altında, mavi ufuk çizgisi iyice belirli.
Ve bol bol mavilik var kanının her damlasında.
Büyük yalnızlık saatlerinde ezberlemeye başladığı kuş
çığlıkları, belli ki, bir anda dökülüvermiş gövdesinden,
bu yüzden bıçak daha derine işleyememiş.
Herhalde niyet etmek yetmiş kötülük için
Gene belli ki, suçsuz insanların o korkunç konumunda
karşılaşmış bu kötülükle. Gözleri açık, gururlu,
o koca orman hâlâ yürüyor gibi gözlerinin lekesiz
ağtabakalarında.
Beyinde göğün ölü yankısından başka bir şey yok.
Yalnız sol kulağının boşluğunda ince kum tanecikleri,
deniz kabuklarında görülen. Demek ki sık sık
deniz kıyısında yürümüş tek başına, aşkın acısı
ve rüzgârın uğultusuyla.
Uyluklarındaki ateş parçalarına gelince, bunlardan
anlaşılıyor ki, epeyce önünde gitmiş zamanın
bir kadını kollarına aldığında.
Bu yıl erken meyve verecek ağaçlar.
 
 
 
Odisseus E L İ T İ S
 
Çeviren: Cevat ÇAPAN










{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-

 

 

 

not: 1- Çağdaş Yunan şiirinin üç büyük ustasından sayılan Nobel Edebiyat Ödülü sahibi ELİTİS, 25 yıl önce yaşamını yitirmişti. (2 Kasım 1911, Kandiye - 18 Mart 1996, Atina)

      2- kullanılan gif Yandexten alıntıdır.

 

7 yorum:

  1. Yazına tamda kahvemi içerken denk geldim. Gifle birlikte tam uyumlu olduk (:
    Ve yine her zaman ki gibi muazzam bir şarkı daha. Huzur verici gerçekten de.
    Yazarı daha önce hiç duymamıştım. Paylaştığın şarkı gibi tıpkı yazarın dizeleri de beni geçmişe götürdü: " Ve kim bilir kaç gece mum ışığında uyanık kalıp günün ağarmasını beklediği için... "
    Emeğine sağlık. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meczup Yazar, benim de gifi gördükten sonra kahve istedi canım. :) Şairin yazdığı otopsi eşliğinde ancak böyle ağır, tane tane dökülen notalar eşliğinde bir müzik gerekirdi.
      "Yalnız sol kulağının boşluğunda ince kum tanecikleri, deniz kabuklarında görülen. Demek ki sık sık deniz kıyısında yürümüş tek başına, aşkın acısı ve rüzgarın uğultusuyla." dizesi çok etkiledi beni.
      Çok teşekkürler değerli yorumun için.

      Sil
  2. Çok etkileyici... Teşekkürler paylaşım için. Keyifli bir hafta sonu dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl, şairle ben de bugün tanıştım ve etkilenmemem mümkün değildi. Sizlerle paylaşmak ise en büyük keyif. Yorumunuz çok kıymetli, ben de size iyi haftasonları dilerim.

      Sil
  3. İlkaycığım ben çok neşeleniyorum seçtiğim müziklerden bahis edilince :) Kalpten teşekkürler değerli yorumuna. <3

    YanıtlaSil
  4. "Yalnız sol kulağının boşluğunda ince kum tanecikleri,
    deniz kabuklarında görülen."
    Çok güzeldi. Özellikle bu cümleden çok etkilendim. Paylaştığınız için teşekkürler 🌸😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi Dünyasında garip tesadüf ben de tam sayfanızda İstanbul' lu şiirleri okumaktaydım. :))
      Bu yazdığınız cümle beni de derinden etkiledi. Yorumunuza çok teşekkür ederim. :) Sevgiler,

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H