17 Eylül 2023 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵





The Buggles

The Buggles, şarkıcı ve basçı Trevor Horn ve klavyeci Geoffrey Downes tarafından 1977'de Londra'da kurulan bir İngiliz müzik grubudur.

1979'daki ilk single'ları "Video Killed the Radio Star" ile piyasaya çıkıp, UK Singles Listesinde zirveye ulaştıkları gibi diğer 15 ülkede de bir numarada yer aldılar. İlk albümleri "The Age of Plastic" den sonra 1981' de  "Video Killed the Radio Star" müzik videosu, ABD'de MTV kanalında gösterilen ilk video oldu. Ertesi yıl Buggles, "Adventures in Modern Recording" adlı ikinci bir albüm çıkardı. Ticari başarısının olmaması, grubun dağılmasına yol açtı. 1998'den beri, Horn ve Downes ara sıra davet edildikleri etkinliklerde Buggles'ın şarkılarını seslendirdiler. Ekim 2011'de Buggles, Londra'daki O2 Arena'da British Music Experience' da çalmak için yeniden bir araya geldi. 2016 Progresif Müzik Ödülleri'nde, Buggles bir ödül kazandı.

Grubun adı için açıklama yapan G.Downes, bir kelime oyunu olarak türetildiğini söyleyerek devamında şunları eklemiş: "Orijinal olarak Bugs, stüdyo böcekleri olarak adlandırılıyordu, kayıt stüdyolarında yaşayan ve hasara yol açan hayali yaratıklar gibi. Sonra birisi şaka olarak, Bugs'ın asla Beatles kadar büyük olamayacağını söyledi. Biz de onu Buggles olarak değiştirdik." 

Grubun diğer üyesi T.Horn ise konuyla ilgili şunları iletmiş: "İsmin berbat olduğunu biliyorum, ama o zamanlar büyük punk çağıydı. Genelde aptal olan ama kendilerine her türden zeki isimler koyan insanlar görmekten bıkmıştım. Konu ismimizi seçmeye geldiğinde, mümkün olan en iğrenç ismi seçeceğimi düşündüm. Geriye dönüp baktığımda sık sık kendime Böcekler dediğim için pişman oldum ama o günlerde grubu paketleyerek satmayı gerçekten hiç düşünmedim, beni gerçekten endişelendiren tek şey listeler ve dinlenme rekoruydu."

Güzel bir nostalji şarkısı olduğunu ve insanı hareketlendirdiğini düşünerek yayına aldığım şarkı, hepinize enerjik bir gün getirsin.

Keyifli ve müzikli pazarlar,







{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-





16 yorum:

  1. Pazar günü müziğini dinlemeye geldim canım:)
    Elimde kahvem kulağımda senin müziğin keyif yapıyorum şu an :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DüşTasarımcısı, :)
      Kahve ve müzik sana yeni haftaya kadar enerji versin canım. <3 :)

      Sil
  2. Ben bu şarkıyı GTA Vice City'den öğrenmiştim. Oyun 80'li yıllarda Miami'de geçiyordu. Dolayısıyla şarkı Miami sahilinde, neon tabelalı motellerin önünde yaptığım sanal araba gezintilerini hatırlatıyor bana direkt olarak. Oynayan başka kişiler varsa bahsettiğim o huzur veren nostalji hissini çok iyi anlayacaktır :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vulnicure,
      İlginç, ben de bu oyundan bihaberim :)
      Dediğin gibi bu oyunu bilenler o hissi yakalayacaktır. :T

      Sil
  3. Daha önce dinlememiştim, bilmiyordum, yalnız yazıda okumasam bile derdim ki bunlar kesin İngiliz. :) Hoş bir zaman yolculuğu oldu aynı zamanda, sound -gruptan bağımsız olarak- The Beatles sayesinde ve vakti zamanında ninni gibi kazınmış kulaklarıma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros,
      Beatles etkisinden sıyrılan grup azdır, zaten isim benzerliği de bir işaret. :)

      Sil
  4. Üniversite yıllarında pek çok kez severek dinlediğim bir parçaydı ama kimin söylediği hiç aklıma gelmemiş, merak etmemişim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Açıkçası ben de yıllar sonra derinlemesine öğrenmiş oldum :)

      Sil
  5. Ne kadar neşeli bir melodi. Dinlememiştim ben daha önce. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz Adsız,
      Beğenmenize sevindim.. :)
      Benden de teşekkürler,

      Sil
  6. Ay isim seçme hikayeleri çok eğlenceli ve bana mantıklı geldi açıkçası. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Evet değil mi? Ne kadar samimice anlatmışlar. :)

      Sil
  7. Hiç hatırlayamadım bu grubu belki de küçükken duymuşumdur 🤭

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya,
      İlla ki müziklerini duymuşsundur ama fazla öne çıkamadıkları için diğer gruplardan, arada kaynamış olabilir. :T :)

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H