23 Temmuz 2023 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵





Pérez Prado

(1916 - 1989)

Küba' da doğan Prado, çocukluk döneminde klasik piyano eğitimi aldı ve daha sonra yerel kulüplerde org ve piyano çaldı. Bir süre Küba'nın en tanınmış müzik grubu olan Sonora Matancera'da piyanist ve aranjörlük yaptı . Ayrıca 1940'ların çoğunda Havana'daki kumarhane orkestralarıyla çalıştı.

1949'da, kendi grubunu kurduğu Meksika'ya taşındı ve Mexico City'deki RCA Victor'un Uluslararası bölümü ile bir kayıt sözleşmesi imzaladı . Küba danzón'unun iyimser bir uyarlaması olan mambos konusunda hızla uzmanlaştı.

Tabii şimdi danzón ve mambos nedir diye aklınıza takılabilir, hemen açıklamasına bakalım.
Danzón, Küba' nın resmi müzik türü ve dansıdır. 1879'da gelişmiş ve bugüne kadar Küba müziği için önemli bir kök oluşturmuştur.  Mambo, Meksika ve ABD'deki Kübalı müzisyenler tarafından orijinal olarak Küba'da geliştirilen bir müzikal form ve dans tarzıdır. "Mambo" kelimesi Kikongo 'dan, Küba'ya götürülen Kongo kölelerinin konuştuğu dil olan "tanrılarla konuşma" anlamına gelir.

Benim yaş ve öncesi grubuna oldukça tanıdık gelecek bir parça bu. Özellikle trompetlerin girdiği bölüm, eski Türk filmlerinde sıkça kullanılmış bir şarkıdır.

Solunum yolu rahatsızlığım nedeniyle 2 gündür gerçekleştiremediğim radyo yayınlarına şükür bugün itibariyle de kavuştum. O yüzden biraz gülümseten bir şarkıyı aldım yayına. Umarım beğenmişsinizdir.

Müzikli pazarlar dileğimle,





{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-





 

22 yorum:

  1. Öncelikle geçmiş olsun. Evet 17 olsak da çok ama çok tanıdık geldi... Valla güne yakışan, sabah güneşini de iyice parlatan bir keyif oldu. Bilgisayarların bulaşmadığı plak kayıtları candır. Elbette RCA... da:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahha evet di mi, 17 ler her şeye kadirdirler :)
      Çok sağol Sevgili Buraneros, şükür ibre aşağı inmeye başladı hızla. Bunda bana tarif ve tavsiye edilen kanyaklı özel bir şurup da etki etti desem haksız sayılmam..
      Beğenmene sevindim.. güzel bir pazar diliyorum sana :F :)

      Sil
    2. Yazındaki üç harfli vurgu tetikledi ve gün dahilinde konuyla ilgili kısa bir bilgi ile birlikte bazı fotoğraflar yayınlayabilirim Sevgili Momentos:)

      Sil
    3. Hangisi bilemedim :) takipteyim..

      Sil
  2. Ah bu şarkı! Hatırlanmaz mı? Çok tatlı bir pazar müziği oldu. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim Ekmekçi Kız.. :)
      Keyifli pazarlar diliyorum. :F

      Sil
  3. Geçmiş olsun momentos . umarım iyisindir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Edischar,
      Çok teşekkür ederim, :A şükür daha iyiceyim, çabuk toparladım.
      Bu vesileyle de seni özlediğimi söylemiş olayım :) :F
      Hoş geldin! <3

      Sil
  4. Ah ah yetmişler , gençliğimiz" Türk Filmleri" gözümün önünden geçti. Seyrederken dinlemişiz o yıllarda,hiç merak etmemişiz sonraki yıllarda... Çok teşekkürler sevgili Momentos ;anıları anarken ne güzel öğrendiklerimiz sayende. Emeklerine sağlık. 🧿🥰

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Arzu,
      Bu melodiler öyle değerli ki, belki de yeniden gündeme getirmenin tam zamanıydı şimdi... kulaklarımız ve ruhlarımız şenlendi :)
      Teşekkür ederim güzel yorumuna. :F

      Sil
  5. Bilgilendim,neşeyle dinledim,dinliyorum; teşekkürler Sezer

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güven, çok memnun oldum ilgini çekmesine. Bazı parçalar hayatımızın muhtelif yerlerine saçılmış ve yeniden seslenmeyi bekliyorlar işte.
      Ben de teşekkür ederim ilgine, yorumuna. :) :F

      Sil
  6. Çok geçmiş olsun canım.
    Melodi çok tanıdıktı. Müziği duyunca reklamlardan hatırladığımı sandım ama filmlerde de sıkça kullanılmış. Hatta fazla sık dinliyorduk sanki... :)
    Sağlıklı, huzurlu, neşeli, serin :) bir hafta geçirmeni diliyorum canım.
    Bu dilekler çok hoşuma gitti aynısından kendime de diliyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Zülalciğim,
      Geçti şükür, çok sağol :A :)
      Evet reklamlarda da duyardık, hatta ben eski reklamlarda da arattım bu müziği ama bulamadım hangisindeydi diye. :)
      Ah evet serinliğe çok ihtiyaç var. Dileklerine dört elle sarıldım :) <3
      Kalpten sevgiler,

      Sil
  7. Geçmiş olsun. Bizi geçmişe götüren müziklerden:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turgay Aksoy,
      Çok teşekkürler :A Değil mi, ne kadar eski :)

      Sil
  8. Dün takipçiniz oldum çok ilginç yorum yazamadım takip listesinden çıktım okuduğunuz üzre yorum butonu açık..bu arada diger arkadaşlarım içinde aynı sorunu yaşadım bunun bir açıklaması mutlaka vardır aydınlatırsanız çok memnun olacağım şimdiden teşekkürler esen kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hikayelerdirgeriyekalan,
      Hoş geldiniz, bahsettiğiniz sorundan bihaberim. Buradaki arkadaşlarıma da bu vesileyle soralım böyle bir problem yaşayan var mı diye. Ben bu konuda bir problem yaşamıyorum. Bloğa cep telefonundan mı, masa üstünden mi giriyorsunuz? Bazen cep telefonundan problem yaratabiliyor. Biliyorsunuz blogger birçok defalar yeniden düzenlemelere gitti ve gitmekte. Belki de geçici bir durumdur diye düşünüyorum. Umarım çabucak atlatılır.
      Sevgiler,

      Sil
  9. Müzikli pazarlar yerine müzikli haftalar dilemek istiyorum hepimize, zira izin sonrası işe dönüşte bu motivasyoan çok ihtiyacım var. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Ah tabii her daim müzikli haftalar ve günler olsun :)
      İşlerin harika şekilde hallolsun :A

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H