12 Eylül 2019 Perşembe

PHİLTRUM/Bir Kelime-Bir Anlam







Philtrum, üst dudağınızla burun delikleriniz arasındaki oyuğun anatomik adıdır. Yunanca öpmek anlamına gelen "Philtron" kelimesinden türetilmiştir.

Şöyle de bir mitolojik hikayeye sahipmiş; bebekler doğmadan önce hayat ve ölüm hakkında bütün bilgilere sahipmişler. Herşeyin başlangıcı ve sonunu, yaratılış ve evren hakkındaki bütün sırları bilirlermiş. Bir bebeğin doğma vakti geldiğinde melekler, bu bildiklerini kimseye anlatmasın diye onun dudaklarına işaret parmaklarıyla dokunurlarmış. İşte bu oyuk o anda oluşur, bebek susturulur ve bildiği her şey kendine kalırmış.









{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-







24 yorum:

  1. Aa latince ismi ne değişikmiş :) bu hikayeyi duyuştum, hatırlamak güzel oldu Momentos :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edischar,
      Biraz konu değişikliği yapmak bana da iyi geldi :) Teşekkür ederim <3

      Sil
  2. Hikayeyi duymadım ve o bölgenin isminin bu olduğunu da bilmiyordum. Çok teşekkürler canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      Ne güzel, bugün de yeni bir şey öğrendik hep beraber.. ben teşekkür ederim katkıda bulunduğun için canım :)

      Sil
  3. Ne güzel bir mit bu. Daha önce hiç duymamıştım, çok anlamlı geldi ve hoşuma gitti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. akkurttaha,
      Ne güzel sevindim :) Bu kelimeden bir öykü bekler beni. Teşekkürler yorumuna.

      Sil
  4. Teşekkürler, ilginç bir hikaye:)
    Oblivion'u dinlemekse muhteşem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Öyle konulardan konuştuk ki, uçuruma doğru kayıp giderken tutunuverdim bu kelimeye:)
      Müzik, ah müzik.. hayatı olumluya dönüştüren ! Teşekkürler benden de :)

      Sil
  5. İlginç bir hikayesi varmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz Kadriye,
      Beğenmenize sevindim :) teşekkürler

      Sil
  6. Bebeklerle ilgili hikayeyi duymuştum ama dudak üstündeki bölge ile ilgili kısmını ve "philtrum" kelimesini bilmiyordum. Bu yeni ve ilginç bilgi için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Manxcat/KuyruksuzKedi,
      Çok sevindim, zira ben de yeni öğrendim. Paylaşmaktan çok hoşnutum :) Teşekkürler güzel yorumun için.

      Sil
  7. VAY BE, ÇOK ENTERESAN BİR HİKAYE MOMENTOS, BELKİ DE O BÖLGE ÇOĞUNLUKLA ÖPÜLDÜĞÜNDEN BU İSMİ ALMIŞ OLABİLİR Mİ? ÇOK FARKLI BİR BİLGİ ÖĞRENDİM. ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim Pınarı,
      Elbette olabilir.. ama ne güzel bir hikayesi var değil mi :) Ben de sevdim. Ben de teşekkür ederim yorumun için.

      Sil
    2. RİCA EDERİM, BAŞARILAR.

      Sil
  8. çok sevdim bunu unutmaaam :)

    YanıtlaSil
  9. Yanıtlar
    1. istanbulacilelektrikcisi,
      :) okuyup yorumladığınız için ben teşekkür ederim.

      Sil
  10. vay be
    çok şukela bi yayın bu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu,
      Bu yorum da çok şukela 😀🤗
      Teşekkürler,

      Sil
  11. İlkay Özgür,
    Beni o kadar mutlu ettin ki anlatamam.. müzik; yazdıklarım kadar önemli benim için, at başı gidiyorlar nerdeyse. :) Farkedilmesi ve bunun için bir kaç satır yazılması günüme renk katıyor daima.. <3 :) Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  12. Ilginçmiş canım bilmiyordum ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya,
      Teşekkür ederim ziyaretine canım. 🤗

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H