15 Ocak 2020 Çarşamba

🎆 İYİ Kİ DOĞDUN NAZIM HİKMET 🎆






Nazım Hikmet Ran, 2019 Yazarlar, Edebiyat ve Aktör. 

(15 Ocak 1902 - 3 Haziran 1963)



Ben Senden Önce Ölmek İsterim


Ben
senden önce ölmek isterim.
Gidenin arkasından gelen
gideni bulacak mı zannediyorsun?
Ben zannetmiyorum bunu.
İyisi mi,beni yaktırırsın,
odanda ocağın üstüne korsun
içinde bir kavanozun.
Kavanoz camdan olsun,
şeffaf, beyaz camdan olsun
ki içinde beni gorebilesin
Fedakarlığımı anlıyorsun
vazgeçtim toprak olmaktan,
vazgeçtim çiçek olmaktan
senin yanında kalabilmek için.
Ve toz oluyorum
yaşıyorum yanında senin.
Sonra, sende ölünce
kavanozuma gelirsin.
Ve orada beraber yaşarız
külümün içinde külün
ta ki bir savruk gelin
yahut vefasız bir torun
bizi ordan atana kadar...
Ama biz
o zamana kadar
o kadar
karışacağız
ki birbirimize,
atıldığımız çöplükte bile zerrelerimiz
yan yana düşecek.
Toprağa beraber dalacağız.
Ve bir gün yabani bir çiçek
bu toprak parçasından nemlenip filizlenirse
sapında muhakkak
iki çiçek açacak :
biri sen
biri de ben.
Ben
daha ölümü düşünmüyorum.
Ben daha bir çocuk doğuracağım
Hayat taşıyor içimden.
Kaynıyor kanım.
Yaşayacağım, ama ,çok, pek çok,
ama sen de beraber.
Ama ölüm de korkutmuyor beni.
Yalnız pek sevimsiz buluyorum
bizim cenaze şeklini.
Ben ölünceye kadar da
Bu düzelir herhalde.
Hapisten çıkmak ihtimalin var mı bugünlerde?
İçimden bir şey :
belki diyor.












{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-





not:yazıda kullanılan görsel Yandex' ten alıntıdır.







26 yorum:

  1. İşte yaptın yine! Yine dile getirdin, müzikle dans ettirdin dizeleri! Nasıl da iyi geldi yorgun zihnime ve benliğime! Ünlem! Çok ünlem!!! Çünkü yazarken anlatmak zor tüm duyguları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Manxcat/KuyruksuzKedi,
      Ah cansın yaa.. Biliyor musun şu ara benden de çok ünlem.. benim de bir anlatım güçlüğüm var. :(

      Sil
    2. Bu aralar çok ünlem, bolca üç nokta... Belki arada bir de nokta :) Hayat da her şeyin bir değeri var, bu aralar noktalama işaretleri değer kazanıyor gözümde :)))) Sevgiler...

      Sil
    3. Şu anın değerini biliyorum! Yazdıklarının, ünlemlerinin, gülümsemenin, hezeyanlarının herşeyin, hepsinin karşılığı var. (3 nokta dersem çık dışarıya) <3

      Sil
  2. İyi ozan,değerli insan;"Yaşamak güzel şey be kardeşim!" sözcüklerini iliklerinde hisseden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güven Serin,
      Ve aynı zamanda okuyanlara da hissettiren. Teşekkürler,

      Sil
  3. Ölüm yıldönümü yerine doğum günlerinin kutlanmasını çok seviyorum. İyi ki doğmuş mavi gözlü dev!

    YanıtlaSil
  4. Doğum günlerini kutlamak hep en güzeli.Müzik ve şiir çok güzel bir paylaşım olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adadenizi,
      Evet aynı fikirdeyim. Teşekkür ederim beğeni ve yorum için :)

      Sil
  5. İyi ki🙏😊Ne güzel olmuş harika bir parça eşliğinde Nazım'ın şiirini okumak harika oldu👍Çok teşekkürler 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayata Dair,
      Ne mutlu bana.. lezzetli bir şiir ve ona eşlik eden bir şarkıdan keyif aldıysanız. Nazım ustanın kocaman yürekli şiirleri hepimizi mutlu ediyor. 😊 Ben de teşekkür ederim.

      Sil
  6. müzikle çok iyi gitti şiir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi çay,
      Teşekkürler, beğenmene sevindim :)

      Sil
  7. yaşayacağız çok ama pek çok sen de beraber! daha o kadar çok şey var ki yaşayacak! sevgiler Momentos!... : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nessuno Ç,
      Yaşamak güzel şey :) Dostlarla hele, daha da güzel :)

      Sil
  8. İyi ki doğdun mavi gözlü dev, harika müzik eşliğinde güzel dizeler. Üstadın doğu günü kutlu olsun, emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz Yakalı,
      İyi ki doğmuş, hepimizin içine işleyen şiirler yazmış.. :) Teşekkür ediyorum doğum gününe katıldığın için.

      Sil
  9. Nazım gibi olmak varmış..İyi ki doğdun Nazım amca..🙂Şiirle müzik güzel olmuş bence,emeğinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ertuğrul Yıldırım,
      Ah bir de biri seslendirseydi şiiri, daha da mükemmel olurdu :) Çok teşekkürler katılımınıza :)

      Sil
  10. müzikle şiirin uyumu beni yorum yapmaya zorladı :) beğendimmm

    YanıtlaSil
  11. Ölümsüz şiirlerin şairi kalplerimizde yaşıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya,
      Haklısın, 7 den 70 e herkesin illa ki bir Nazım dörtlüğü vardır söyleyecek. O denli kalpte 👍❤

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H