3 Ocak 2020 Cuma

BİR SERGİ : PİCASSO 🎭





İzmir' de 18 Eylül 2019 dan itibaren güzel bir etkinlik var. Ve 5 Ocak 2020 de de bitiyor. Maalesef yoğun talep olduğundan ancak 2 Ocakta gezebildim. Pablo Picasso' nun eserlerini fotoğraflamaya çalıştım ancak okul grupları ile gezince net görüntüler alamasam da, bu güzellikleri paylaşmak istedim. Vaktiniz varsa ziyaret etmenizi tavsiye ederim.


Mavi şapkalı kadın portresi


Dans eden Arlecchino
 

Pulcinella ve Arlecchino



Pulcinella balesi için kostüm çalışmaları


Bale için kostüm çalışmaları


 Bale için kostüm çalışmaları


 Bale için kostümler


 Bale için kostümler


Otoportre


Otoportre


Boğa kafası


Boğa güreşi : Matadorun ölümü


Cuadro Flamenco Balesi için dekor çalışması


Merkür Balesi için üç sahne perdesi çalışması







{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-





not: fotoğraflar ​M©MENT©S' a aittir.





20 yorum:

  1. Hepsi çok güzel ve değişik. Bale kostümleri enteresanmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lady Wednesday,
      Bir salonda o balenin sahne tasarımı ve kostümlerini film olarak izledik. Cidden değişik çalışmalar yapmış. :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Ebemkuşağı,
      Gerçekten sanatçının yaratıcı gücü sınır tanımıyor.. bu sergide bunu gördüm. Teşekkürler

      Sil
  3. Farklı kostümler, bilgilendirme için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Ayyy harika görünüyor hepsi.. Keşke İzmir'de olup, ziyaret edebilseydim🤔Paylaşım için çok teşekkürler 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayata Dair,
      Ben Ege bölgesindesiniz sanıyordum.. Çok keyifli bir sergiydi. Ben teşekkür ederim ziyaretinize :)

      Sil
  5. dahi ressamın gösteri sanatı muhteşem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu,
      Çok geniş bakış açısı var.. her nesnede bir başka oluşum görüp üzerinde çalışmış.

      Sil
  6. Keşke... dediğim sanat etkinliği :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülin,
      Hoşgeldiniz. Haklısınız görmeye, o deli/dahi adamın dünyasını izlemeye değerdi. Çok istemişsiniz, bence bir gün bir yerde kısmet olacak :)

      Sil
  7. Mükemmel eserler, siz de güzel bir şekilde fotoğraflamışsınız. Özellikle "Mavi şapkalı kadın portresi" ve benzeri eserleri çok hoş. Aklıma ilk okulda yaptığımız Salvador Dali'nin eserleri gezisi geldi... Orijinal çalışmaları mı acaba, biliyor musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semih Keçecioğlu,
      Bizim gezimiz esnasında da bir kaç okul öğrencilerini getirmişti. Müze gezme, sanat eserleri hakkında bilgilenme için harika yaşlar 👍

      Orijinal eserleriydi. Özellikle defterlere çala kalem yaptığı çizimlerini görmek bile keyifliydi.

      Sil
  8. Edgar Dega ve Picasso da beden estetiğinin en üst düzeyi olan baleyi görüyoruz. Ressamlara ilham kaynağıdır dans sanatı. loutrec de balerinleri sık sık konu ederdi. yirmili yaşlarda rahmetli babam -mekanı cennet olsun!- dişçisine götürdü beni. duvardaki resimler dikkatimi çekti. Sonradan düzenli gidecğim dişçi Edgar Dega'nın balerinlerini kopyalıyordu yağlı boyayla. Etkilendim. muhtemelen bir yıl sonra resme başlayıp yağlı pastelle ben de bu ressamların balerin konulu resimlerini kopyalamam da etken oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nessuno Ç,
      Hepimiz tam o sihirli "anda" bir şeylerden etkileniyoruz. Bu dişçi hikayesi harika. Ben de doktorların hep bir sanat dalı ile yakından ilgilendiklerini gözlemledim. Seramik, heykel,edebiyat, fotoğraf ve resim.

      Bu sergiden çıktığımda yeniden resime başlamak için atölyeler araştırıyorum şimdilerde. Sanat, hayatı dönüştüren! :)

      Sil
  9. Çok ilginç eserler fotoğraflamışsınız. Bale çalışmalarını daha önce gördüğümü animsamiyorum. Büyük ihtimalle 90 larda AKM de bir sergisi vardı onu ziyaret etmiştim ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmgündemi,
      Çok güzel sergiydi, bazı eserleriyle yeni tanıştım ben de. Sabancı kültür merkezinde bir gösterim vardı İstanbul'da benim bildiğim.. AKM yi hatırlatınca içim sızladı şimdi 😯

      Sil
  10. Ne güzel çok isterdim gezmeyi ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya,
      İstanbul' da da olmmuştu bir sergisi ama gidememiştim, kısmet İzmir' e imiş :)

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H