12 Mart 2017 Pazar

Neden blog yazıyorum?




Blog Tecrübem sayfası için (TIK)



Aslında daha öncesi de var ama blog tutmaya başlama yılım, burda görüldüğü üzere 2008 şubat olarak kayıtlı. Yazmaya aşık herkes gibi, benim hikayem de.

Ortaokuldan itibaren -Orhan Veli' den esinlenme ile- şiir yazıyordum. Daha sonra Özdemir Asaf' ı keşfedince, işin felsefe boyutunu farkettim. Gittikçe farklılaşıyordu şiirlerim. Daha demini alıyor, olgunlaşıyor ve farkedilebiliyordu.

Bir arkadaşım, bunların mutlaka kitap haline gelmesi konusunda ısrar ediyordu. Bir iki ön araştırma yapmış ve yayınevlerinin -söz meclisten dışarı- bir kurt kapanı olduğunu, çok iyilerinin ise burnundan kıl aldırmadığını bizzat gözlemlemiştim. Oysa benim tek istediğim, bu şiirleri insanlarla paylaşmaktı. En sonunda tanıdığım bir matbaa sahibi ile herşeyi cebimden ödemek şartıyla anlaştım. Kapak tasarımını ve dizgi işlerini iki yakın arkadaşım hazırlamış, bana da şiirlerin sırasını ve kitabın ismini belirlemek kalmıştı.

Dizelerimin uğrunda koşturduğum bu mecrada, satışını da kendim bizzat sevdiğim kitabevlerine gidip, konsinye bırakarak yapıyordum. Sonuçta para kazanma amacı güdülmediği için daha bir değerli olmuştu sanki kitap.

Geçen zamanla şiirler arttı. İkinci kitap beklentisine giren arkadaşlarıma bir blogda herşeyi toparlayacağımı söylediğimden bu yana -sanırım 2003 dü- epey zaman geçti. Blog maceram böyle başladı ve artık sadece şiir değil, öykü, anı, gezi, fotoğraf, arada yemek tarifi bile yayınlıyorum. :)

Peki bu yazı nerden çıktı? En üstte bloğunu fotoğrafladığım, Blog Tecrübem' in yayınında sorduğu sorudan.

Blog dünyasında yardımlaşmak, birbirini haberdar etmek, hatta ve hatta bir araya gelmek bildik şeylerdi. O zamanlar kalabalık bir grup iken, yavaş yavaş suskunluklar oldu, yeni sosyal medya araçlarına kapılanlar, kapısına kilidi vurup gidenler ve anahtarı da denize atanlar... 

Bir süre ara verdikten sonra tekrar döndüğüm bu mecrada unuttuğum, takıldığım, korktuğum konularda yardımını esirgemeyen Blog Tecrübem' i tanımaktan çok mutluyum. Blog ve bloğu oluşturan kodlarla ilgili her tür detay ve ipucuna yer veren, sorulara cevaplarıyla blog yardımlaşma ruhunu çok iyi yansıtan biri kendisi. Sizlere de bu vesile ile tanıtmak istedim.






{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-




not: fotoğraflar ​M©MENT©S​ arşivindendir.




40 yorum:

  1. Şiir kitabınız olduğunu bilmiyordum. Merak ettim şimdi. Bu yazınızı okuduktan sonra sizi çok az tanıdığımı fark ettim. Şiir kitabınızı nereden temin edebilirim? Sizi tanımak güzeldi. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. Tşekkür ederiz. "Blog Tecrübem"deh istifade edeceğiz demektir.

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle çok teşekkür ederim, bende sizi tanıdığım için çok memnunum. Şiirlerinize özellikle hayranım gerçekten. İlk kitabınızın ismi nedir bu arada?

    YanıtlaSil
  4. Hikaye Kalpli Kadın ben size gönderebilirim. Çünkü araya bir hastalık girmişti, sonrasında da şehir değiştirince, bir daha kitapçılara gidemedim. Yeterince kitap var elimde.. mail adresime, adresinizi yazarsanız seve seve postalarım :) Sizi de tanımak güzel. Teşekkür ederim, Yürekten sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten mi? Çok sevinirim. Hemen mail gönderiyorum size :)

      Sil
  5. Benim de severek takip ettiğim bloglardan :)

    YanıtlaSil
  6. Evet Profösör.. bilgisayarlarla ilgili altyapısı olan biri kendisi. Tanımanızdan memnuniyet duyarım. Teşekkür ederim yorumunuza.

    YanıtlaSil
  7. Yüzümde kocaman gülümseme oldu Blog Tecrübem, zira şiir denince akan sular durur :) ilk ve tek kitabın adı "Anıltı" idi. Ne güzel bir sinerji oluştu sayenizde.. yürekten teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Daha Mutlu Yaşam çok sevindim.. bilgi paylaşımına (hele söz konusu bilgisayar, blog ve blog mutfağı olunca) önem veren bloglardan biri. Çok teşekkür ederim ziyaretinize. Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Hikaye Kalpli Kadın mail adresim sezerozsen@gmail.com :)

    YanıtlaSil
  10. Ümit kardeşimi blogunu açtığından beri tanıyorum. Her konuda yardımcı olan değerli bir arkadaşımız. Blog tecrübelerini ve kod bilgisini görmek için sayfasına gidebilirsiniz. Böyle bir yazı ile karşılaştığım için mutlu oldum. Başarılar dilerim herkese

    YanıtlaSil
  11. Blog yazanlar yavaş yavaş azalıyor, eski tadı kalmadı şu instagram,
    vlog olayları başladığından beri. ee insanlar yazı okumayı fotoğraflara
    kısa kısa bakmaya tercih ediyorlar. olsun biz bize de
    kalsak devam edelim bence. hele sen hiç ara verme momentos.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buket meğer denetime takılmış bu yorum, anca farkettim kusura bakma :) yok yok bırakmam.. kimselerin de bırakmaması için çabalarım, itelerim, dürtüklerim valla :)

      Sil
  12. Ne güzel ve ne değerli arkadaşlıklar Doğuş Hakan Yılmaz.. Sizlerin bilgileri, paylaştıkları bize yol gösteriyor. Çok teşekkür ederim yorumunuza. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  13. Hey! Ben de imzalısından var:)
    Aaa! İyi oldu Blog Tecrübem'i öğrenmem. Sorunlarım var. Paylaşayım hemen:)

    YanıtlaSil
  14. Aaaa demek istiyorum. Kardeşimizin şiir kitabı var ama biz bilmiyoruz. O zaman bana sadece satıldığı yer hakkında tüyo verir misin yavrum? Ben İstanbul'dayım
    , temin edebilirim. Benim yüz elli kadar şiirden oluşan dosyam hazır, kitabımın hikayesinin devamı da dosya halinde ama son olaydan sonra şaşırdım ne yapacağımı. Notere gidip fesih gerçekleştirmeden harekete de geçemem :(( Şiir yazmayı çok seviniyorum. Post bilgilendiriciydi, birbirimiz hakkında bilgi sahibi oluyoruz, ne güzel. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  15. Ah Hayal Kahvem ne güzel günlerdi :))
    Evet bak tanıştırayım Blog Tecrübem, evet sorularına cevap olabilir :)

    YanıtlaSil
  16. Sevgili Ece Evren, kitabı dağıtım firmalarına vermeyip, kendim istediğim yere konsinye bırakıyordum. Dolayısıyla şu anda piyasalarda yok. Kabul ederseniz size göndermek isterim.. Bugün İstanbul' a doğru 2 kitabı postahaneye vereceğim. Sizin için de veririm zevkle. :))
    Zamanla yüreklerimize dokunan şeyler öğreniyoruz birbirimiz hakkında, ne güzel derinleşiyoruz.. :)

    Sıcacık sevgiler benden..

    YanıtlaSil
  17. Yazmak insanın kendi varlığını yaşadığı zaman dilimine kaydetmesidir. Cesaret ister.

    YanıtlaSil
  18. Çok sevinirim. Umarım yorumunu geç görmemişimdir. Adres mi vermem gerekiyor? Çok sevindim :) Mailimi veriyorum. Çoook teşekkür ederim. Sevgiler ve güzel bir gün dileklerimle :)

    eceevren20@gmail.com

    YanıtlaSil
  19. mabelard, yazıyoruz ama herşeyi değil sanırım.. yine derinlerde bir kaç kelime saklı kalıyor... yorumunuz sevindirdi beni, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  20. Ece Evren fiziki adres gerekli zira kitabı postalayacağım :) size mail adresimi blog sayfanızdaki iletişim kutusundan yazdım.

    YanıtlaSil
  21. Bu kadar eski olduğunuzu düşünmüyordum doğrusu. :)
    Ben de o tarihlerden beri blog yapmaktayım fakat çok isimler ve adresler değiştirdim.

    YanıtlaSil
  22. müfred demek siz de eskisiniz :) adınız neydi o zamanlar acaba?

    YanıtlaSil
  23. aaa kitabının adını sölesene alıp okuruuum :) blog da çok güzel bişi yaa :)

    YanıtlaSil
  24. Meraba :)isminizi görüpte bir türlü blogunuzu incelemeye fırsat bulamamıstım.Şiir yazdığınızı görmek beni fazlasıyla mutlu etti.İyikide girmişim dedim. :) Çünkü çok fazla seviyorum şiirleri.

    Ellerinize,kalbinize sağlık...Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  25. Şimdiki gibi yine 3-5 blogcu tarafından tanınıyordum ozamanlarda. Mesela bolg adresi olarak "ebedi mutluluk" ismini kullanmıştım. Bir ara "sadece kitaplarım" Bundan önce de "renklerle yolculuk" fotoğraf bloğuydu.

    YanıtlaSil
  26. deeptone artık satışta değil ama buna bir formül bulmam gerekecek galiba.. Kadıköy Akmar pasajında arkadaşımın dükkanına gönderirim olmazsa..ya da isteyenlere postalarım :)
    Bloğu beğenmene çok sevindim :)

    YanıtlaSil
  27. ANNESİ'nin PRENSES'i hoşgeldiniz.. şiir sevmenizle beni kalbimden vurdunuz :)) çok teşekkür ederim ziyaretinize.

    YanıtlaSil
  28. müfred renklerle yolculuğu hatırlar gibi oldum.. internette baktım ama kırıntısı bile yok :) Belki yine fotoğrafları kullanırsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuan bloğumdaki bütün fotoğraflar kendime ait. :)

      Sil
    2. Harika.. inceleyeceğim :)

      Sil
  29. Ne güzel arkadaşlarınız varmış ve iyi ki bastırmışsınız :))

    YanıtlaSil
  30. Merhaba. :) Hikaye Kalpli Kadın'ın bloğundaki sizinle ve kitabınızla ilgili sıcacık paylaşım üzerine geldim. Balıkesir adı da geçince iyice bi gelesim geldi açıkcası, zira ailem oralıdır, benim de birkaç yıl yaşamışlığım vardır.

    Kitabınızın yayınlanma süreci ne kadar naif ve içten anlatılmış yazınızda. Sizin adınıza çok sevindim, isteğinizin zor da olsa gerçekleşmiş olmasına. :)

    Takibe de alıyorum izninizle, merak ederseniz bana da beklerim kahveye, sohbete. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  31. Hoşgeldiniz complete_the_sentences, sayenizde haberim oldu :) çok teşekkür ederim.. evet hayatımın 5 yılı Balıkesir' de geçti ve şiirlerin çoğunluğu orda yazıldı. Sizi de ziyarete geliyorum hemen :) Sevgiler,

    YanıtlaSil
  32. wow!Şiir kitabı?O zaman yetenek büyük demek ki :)
    İnşallah başarılarınızın devamı en güzel şekilde gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz :) çok teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  33. Ne kadar sosyal medya olsada.Blog tutmak güzel bence ,ki yazmaya daha bi kaç ay önce başladım.Blog yazmanın güzel tarafı biri bişey sorunca hemen link atabilmek :)
    Herkese tek tek aynı şeyi anlatmak zorunda kalmıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğunuz cidden çok hoşuma gitti. Gezmek güzeldir ama detay bilebilmek önemlidir. Bir kaç seyahatte bu detaylar işime oldukça yaradı. Bence çok iyi yapmışsınız blog yazmaya başlamakla. Bize de güzel yazılarınızdan faydalanmak düşüyor :)
      Çok teşekkür ederim yorumunuza. Sevgiler,

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H