20 Ağustos 2017 Pazar

Polikhne / Balıklıova (*)


 Ege' nin enfes kıyı köylerinden biri Balıklıova, tarihteki adıyla Polikhne.

Sahil şeridinde evler, lokantalar mevcut.

İstanbul' da martıların bir simit parçası için birbirleriyle dalaşmasına alışkınsanız, burda öyle bir görüntüye şahit olamayacaksınız. Ne kadar yiyecek atılsa da, hiç istifini bozmayan martı kardeşler bunlar.

Her güzellik detaylar da gizli

Geniş açıdan bakarken

 Oldukça küçük ve yolları dar olan bir köy. Eğer bir araç sağda park etmişse, geçebilmek için yavaşlama, hatta durma esnasında etraftaki dükkanlardan ilginç, yöreye özgü şeyler alabilme fırsatını da elde edebilirsiniz.

Yörenin antik adını kullanan bir otel. 

 Zevkle tasarlanmış bir mekan.

Dinlence köşeleri

Odalar ve bahçeden görünüş.

Denizin ortasında oturuyormuş duygusu veren alan.

Doğaya uyumlanmış binalar, takdiri hak ediyor.

Ağaç gölgesinde.

Saksı seyri.


 Genel görünüş.

Heykel ve duvardaki mozaik düzenleme ince bir zevki işaret ediyor.

Sunulan bir fincan kahve, 40 yıl sürecek ziyareti işaret ediyor.

Dönüş yolunda güzel anları, gözlerimiz ve yüreğimizde saklayarak mutlu şekilde veda ediyoruz.













{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-




not: fotoğraflar ​M©MENT©S​ arşivindendir.​
(*) (Vikipedia' dan alıntı: Balıklıova'nın tarihteki ilk ismi Polikhne'dir. Yerleşim yerinin ismi tarihte komşuları Klazomenai'nin MÖ 413'teki istila girişiminde geçmektedir. Yakın tarihte, Osmanlı zamanında da bu isimle anılagelmiş bir Rum köyudür. Cumhuriyet sonrası Rumların göçe zorlanması ve mübadeleyle köy boşalmış, köyün eski yerleşim yeri terk edilmiştir. Şu anki ismi Polikne'den Türkçeye Balıklı ve Balıklıova olarak geçmiştir.) 


29 yorum:

  1. Orada olmak istedim. Nefis bir yer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle güzel yerler var ki.. ömür yeter mi gezmeye bilmem :)

      Sil
  2. Harika kareler... Bir an orada olasım geldi.

    YanıtlaSil
  3. İçim açıldı, en çok da denizin ortasında hissi veren alanda.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ordayken ayrı keyif aldım, yayını hazırlarken ayrı keyif aldım. :) mutlu oldum senin de beğenmene :)

      Sil
  4. Böyle dinlendiren, huzur veren yöreleri ben de çok seviyorum. Belli dönemlerde özellikle sakinlik arıyor insan.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kesinlikle... hele Ağustos sıcağında müthiş bir kaçış oldu bende :) Sanırım sonbaharın sonlarında da orayı ziyaret edeceğim.

      Sevgiler,

      Sil
  5. Fotoğrafların hepsi birbirinden iç açıcı.. Denizin verdiği huzuru başka hiçbir şey veremiyor. Harika bir kaçamak olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Ezgi, deniz insanı sakinleştiriyor. Dağ ve ormanı da seviyorum ama ormanlık bir yolun hemen ardındaki kıvrımda denizle karşılaşınca kalbim hopluyor yerinden :) beğenmene sevindim, teşekkürler.

      Sil
  6. Ne güzel kareler :) Bu yıl denize gitmedim.Yurt dışına gitti nisanda,sanırım ekimde de tekrar çıkacağım.Değişik bir yıl oldu benim için :)Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet İtalya çok güzel bir geziydi senin için. Ekimdeki gezini de merakla bekleyeceğim :) Seneye bol deniz diliyorum senin için :)
      Sevgiler,

      Sil
  7. Gitmiş kadar olduk herhalde bu kadar resmi izledikten sonra .)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) öyle ama siz yine de gidin.. kamera açılarının alamadığı daha nice güzellikler var.. Teşekkürler.

      Sil
  8. İşten, masa başından sesleniyorum, içimiz açıldı bu hoş resimlerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah o masa başlarını iyi bilirim... emekli olmadan önce de bol bol gezmek nasip olur inşallah :))

      Sil
  9. Hayat sıkıcı falan değilmiş lan Hayri,sadece biz fakirmişiz:)
    Denizin ortasında oturuyor algısı yaratan bölmeye bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maddi fakirlik görecedir Hayri, manitu bizi duygu fakirliğinden korusun :)
      Cidden güzel bir yer yaratmışlar.

      Sil
  10. Güzel bir yere benziyor. Gezilmesi gereken yerler panom var Pinterest'te. Oraya ekledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sakin ve çok güzel bir koyda yer almış. Pinterest' te ayrı bir cennet :) hemen bakayım sayfanıza.. ben de ordayım. :)

      Sil
    2. O sayfanızı takibe aldım.

      Sil
  11. ay gitmiştim baksanaaa çarşısında nefis bir pideci var nefis pidesi. nazilli pidecisi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz kenarında balıkçıda oturmuştuk.. bir dahaki sefere pideci kaçmaz :) Sağol

      Sil
  12. Balıklıova'yı çok severim, bu yıl gitmedim ama aklımda kaldı. Sakin ve sade hali hoşuma gidiyor tam Ege havası.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sırf bu yüzden Ege' de yaşamaktan ziyadesiyle memnunum... İnsanın yaşamının tüm gaileleri bitirdiği döneminde kendini keyfe çektiği bir bölge, her yeriyle hem de.. :) Teşekkür ederim katılımınıza.

      Sil
  13. Bugün siz Balıklıova yazıma yorum yazınca, a ben Momentos'un yazısını okumamıştım dedim geldim ki okumuşum. Sayfada gözüme takılıyor hep insanın fikri ne ise zikri de o oluyor, aklım hep bir denizdir kıyıdır gidiyor işte. Eylül ama özellikle bahar ayları daha bile güzel oralar, denizin iyotuna toprak ve çimen çiçek kokusu da katılır ya o başka işte..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Evet cidden göz takılıyor ki benim de öyle oldu. Aslında seviyorum bir sayfanın eski yazılarını okumayı, tıpkı Eylül geldiğinde terkedilen deniz kıyısı kasabalarının boş sokaklarını gezmeyi sevdiğim gibi :)

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H