27 Haziran 2017 Salı

dilek











Altı sene önce bu kutsal kabul edilen yere gönderdiği mektubun cevabı için, uzak bir ülkede yaşadığından ancak şimdi uygun zamanı yaratıp, teşekkür ziyareti yapabiliyordu.  

Aslında tepede konuşlanmış bu yere, eskiden insanlar yürüyerek çıkar ve dileklerini bırakıp, dualarını ederek huzur içinde geri dönerlermiş. Günümüzde insanlar, olayın bu ruhani kısmını görmezden gelerek teknolojiyi sonuna kadar kullandıklarından, mekanın bulunduğu yere koca koca otobüsler ve irili ufaklı bir sürü özel araç yığılması olmakta şu an.



Kırılmış taşlardan yapılmış yoldan yürüyerek, kocaman ağaçların çevrelediği oldukça küçük taş evin kapısından içeri girdi, kendi inancına uygun ibadetini hazırlanmış yerde oturarak yaptı. Sonra iki mum alarak Meryem Ana' nın önünde durup, biraz daha dua etti ve dış avluya geçerek mumlar için hazırlanmış alanda, onları kumlara saplayıp yanışlarını seyretti.


(Altı sene önce)


Yıllar yıllar öncesinde güzel başlayan ilişkilerini evlilikle noktaladılar. Çevrede gıpta edilen evlilikleri, erkeğin aniden bir başka kadına aşık olduğunu söylemesi ve evi terk etmesiyle gölgelendi. Kadın ona ve ilişkilerine olan inancını kaybetmemişti. Yapılacak herşeyi yaptı ancak erkek eve dönmemişti. Son çare olarak oturup Meryem Ana' ya bir mektup yazdı, zarfladı ve sınırlar ötesinde yaşayan dostlarına gönderdi, ziyaretlerinde bırakmaları için.

Dostları onun için mektubu alıp, götürdüler ve heykelin hemen oraya bıraktılar. Gündüz öğle saatlerinde bırakılan mektubun ardından, erkek aynı günün akşamı eve dönüş yapmıştı.






{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-




not: fotoğraflar ​M©MENT©S​ arşivindendir.​



32 yorum:

  1. Eve dönüş yapınca şaşırdım. Bizim dilekler uzay boşluğuna gidiyor da.. :) Çok güzel bir yazıydı teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu gerçekten yaşanmış bir olay. Sanırım ne kadar yürekten istediğimizle alakalı bu durum. Zira kendim için egede bahçeli ev istemiştim ve 5 sene sonra oldu. :) Uzay boşluğu senin isteklerle doluysa yakın zamanda yıldız olarak geri dönmeleri an meselesi :) ben teşekkür ederim sevgili şef :)

      Sil
  2. Güzel bir yazı olmuş yine. Sanırım gönülden,samimi bir şekilde istenince dilenen şey gerçek oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba işin sırrı bu sevgili arkadaşım :) Çok teşekkür ederim yorumuna ziyaretine.

      Sil
  3. Bazen ben de kendim veya yakınlarım için gerçekleşmesini istediğim bir şeyi yürekten dilerim. Her zaman değil ama çoğu kez olur.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üst kat komşumdan öyle sıkıntı çektimki, canhıraş bir şekilde yakardığımı hatırlıyorum :) Her zaman dileklerimiz kabul olsun ümidiyle, sevgiler İzmir' den.

      Sil
  4. Merhabalar, çok güzel bir yazı olmuş. Teşekkürler.

    blogsözlükten geliyorum bu arada, bana da beklerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz Nermin hanım, Blogsözlükten ikinci arkadaşım oldunuz, ne güzel. Beğeninize teşekkür ederim. Hemen ziyaret edeceğim sayfanızı. Sevgiler, :)

      Sil
  5. Rabbim herkesin gönlünden geçen dualarını dileklerini kabul eylesin inşallah 😊 çok güzel bir yazı olmuş emeğine sağlık canım benim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gönülden amin ! Teşekkür ederim yorumuna, sevgiler yürekten :)

      Sil
  6. ilginç, güzel bir yazı olmuş,Allah gönülden edilen tüm duaları kabul etsin inşallah....

    YanıtlaSil
  7. Çok çok güzel bir yazı olmuş ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim beğeni ve yorumuna :) Sevgiler

      Sil
  8. Sanırım Momentos, benim hayatımın şu gidişatında dilek dilemek gibi bir şansım yok. Ama dilemesi gerekenin de böyle bir niyeti yok. Sevmek çaresizlikten başka bir anlam içermiyor artık benim için. Anlatıya inandım. Kalemine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Ece, dilek dilemek isteğe tabi, bence bunu sen de istersin. Çünkü benim (fiziki olarak değil ama yazdıklarıyla kalbini, hayatını ortaya koyan biri olarak) tanıdığım Ece Evren, aslında cıvıl cıvıl bir insan ! Hepimizin hayatında kalp ve güven kırıkları var, yalnız değilsin. Hayatın getirecekleri arasında yeni şeyler olacak ama Satürn mü, Merkür müdür nedir işte onun yüzünden eskiden tanıdıklarımızın hayatımıza yeniden girmesi söz konusuymuş ama buna müsaade etmemek gerektiğini okudum. Bence her ne olduysa hayrına olmuştur. Çok değişik bir yere tatile gitmelisin, Yurdagül'ün gittiği gibi kısa bir tatil mesela :) Sana çok iyi geleceğini söylüyor kalbim. :) Sana kocaman sevgiler gönderiyorum.

      Sil
    2. İyi geldi yazdıkların canım. Bu durumuma sebep olanın etki alanından çıkarsın Rabbim dilerim. Çok teşekkür ederim canım. Benden de sevgiler :)

      Sil
    3. İnşallah canım, bir an önce kurtulacak ve hayatın yeni seyrine başlayacak :)

      Sil
  9. Ben de bir şeyi gerçekten dileyince olduğunu düşünenlerdenim. Çünkü insan tamamen oraya odaklanıyor o zaman ve kapılar da açılıyor...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru tesbit, odaklanma çok etkili ! Sevgiler Yasemin :)

      Sil
  10. Sizin bloğa ne zaman uğrasam ilk işim müziği dinlemek oluyor:)
    içten bir dua nelere sebep..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Çok sevindim.
      Ancak çok çok içten olması gerek.
      (Blogda yeni yazıyı gözlerim arıyor? Kutlamalar halen devam mı ediyor yoksa?) :))

      Sil
    2. tabi yürekten bir dua. Kutlamalar bitti, yakında gelicem bloğa :)

      Sil
    3. Bir yayın görünce çok sevineceğim :) bekliyorum.

      Sil
  11. Benim de mektup yazasım geldi :) Şaka bir yana inanılarak yapılan her ritüel,olumlu sonuç verir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence yaz ve ver birilerine götürsün oraya, kimseyi bulamazsan bana gönder ben gider bırakırım... :)

      Sil
  12. çok ilginç ve çok hoş hikaye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim deeptone :) gerçekliği de üstüne kaymak!

      Sil
  13. Olay güçlü bir şekilde istemekte bitiyor galiba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kanıtlanmıştır bile diyebiliriz 😊
      Teşekkür ederim ziyaretinize.

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H