23 Mayıs 2017 Salı

Oyuk (Korkuluk) Festivali



Bu sene ikincisi düzenlenen Barbaros köyündeki festival oldukça eğlenceli görüntülere sahne oluyor. Tarlalardaki ürünleri korumak için kullanılan tarla korkulukları festivalin simgesi. Köyde yaşayanlar, nine ve dedelerinden kalma kıyafetleri korkuluklara giydirip, pencere, balkon ya da kapı önlerinde sergiliyorlar. Saksılar için hazırlanan minik korkulukları da kadınlar tezgahlarında, evlerinde hazırladıkları yiyeceklerle beraber satışa sunuyorlar. Bu sene kaçırdıysanız bir dahaki seneye mutlaka ziyaret etmelisiniz. 
Daha geniş bilgiye site sayfasından (tıklayınız) ulaşabilirsiniz.



 


 



 








































 



















































{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-




not: fotoğraflar Nuray Özdinç' e, yayın hakkı M©MENT©S​ ' a aittir.



42 yorum:

  1. Ah, çok güzel. O çatkapı evine bir uğramalı... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nisan ve Mayıs ayları buralarda hep festival var.. aslında seneye böyle bir program yapmalı. Çınaraltı kahve' yi denedim, enfes yemekleri var. Bekleriz :)

      Sil
  2. Fotolar da festival de ilginç geldi bana :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet epey ilginç, bu festival kimin aklına geldiyse sağolsun valla, epey şenleniyor köy, internet sayfalarına baktım epey de sponsor var. Seneye gel mutlaka :)

      Sil
  3. Ben de çok ilginç buldum. Dükkânların isimleri ve korkuluklar harika. Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sıcak, sevimli bir köy. Ziyaret edilmeyi hakediyor :) Teşekkürler <3

      Sil
  4. Çok ilginç ve güzel bir festivale benziyor.Fotoğraflar da bunun kanıtı gibi.Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de şimdiye kadar hiç duymadığım bir şeydi korkulukla ilgili bir festival. Ama bunu hakeden yer de elbette bir köy olmalı :) Çok teşekkürler :) Sevgiler,

      Sil
  5. Bu korkuluklar acaba işe yarıyor mudur gerçekten? Kargalar zeki hayvanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korkuluk üstünde uçuşan bir şeyler varsa eh bir süreliğine uzak tutuyor ama dediğiniz de haklısınız.. karga inanılmaz zeki :)

      Sil
  6. Çok keyifli görünüyor. Yurt dışında olur böyle orijinal festivaller:) Çok hoş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok eğlenceli, tiyatrasal bir havaya da bürünüyor an-an.. :) teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  7. Ama bunlar hem çok güzel hem de çok orjinal. Ben festivallere bayılıyorum ya çocuklarla gezmekten en keyif aldığım yerler içindedir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korkuluklar için özel giysi dikenler de var, kendi dedesinin, ninesinin kıyafetini giydiren de.. Gerçekten ortam çok keyifli oluyor. Çocuklara da eğlencelik :)))

      Sil
  8. harika gözüküyor keşke bende orada olsaydım ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takvime işaretlemeli o halde.. seneye mutlaka bekleriz.. önce Alaçatı ot festivali, ardından Urla enginar festivali, sonra da Barbaros korkuluk festivali :))

      Sil
  9. ya nerde bu neresi ya. bi daakine gideyim. egedeydi di mi senin orda bi yerlerde olmalı di mi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Ege' de. Urla' dan sonra İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü (İYTE) önünden devam eden yol yaklaşık 2 km sonra sağa giriş veriyor, ordan giriyorsun ve hemen Barbaros köyüne ulaşıyorsun. Köye girmeyip devam edersen de Ildır' a varıyorsun. Çok güzel yerler.. :))

      Sil
    2. yani karaburun yönü diy mi :)

      Sil
    3. Evet evet.. Ildır' dan devam eden yol var Karaburun' a.. Balıklıova' dan geçiliyor :)

      Sil
  10. Momentos, çok hoşuma gitti. Ne kadar neşeli bir festival, üstelik korkuluklar bence sanat eserleri. 2 ve 6.resimlerdekiler harika. Onlardan ne kurt, ne de kuş korkar :)) Şimdi tekrar dolaşacağım. Teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay canım benim.. seni birazcık olsun neşelendirdiysem ne mutlu :) Cidden hem yaratıcılar, hem de eğlenceli :) inşallah seneye sen de ziyaret edersin :) Sevgiler,

      Sil
  11. İlk kez duyduğum bir festival. Neden haberlere yansımamış acaba?
    Halkımızın yaratıcı zekasına hayran olmamak mümkün değil.
    Çok özenle hazırlanmış.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir tek Milliyette geçmiş küçük bir haber olarak. Aslında haklısınız, eğer o yerin adı Alaçatı olsaydı çok daha şaşaalı bir duyuru olurdu :(( Ama neyseki azimliler, bu sene de 2. seneleri. İnşallah daha nice senelere erişir bu eğlenceli festival :)
      Benden de yürekten sevgiler.

      Sil
  12. Bi korku filmi senaryosu çıkar buradan ben diyeyim :)
    Korkuluklar hep neden insan figürüdür,en korkunç yaratıklar olduğumuz için di mi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vayy ! işte bu müthiş bir saptama.. çok haklısın, yerden göğe, denizden mağmaya kadar :)

      Sil
  13. Ben bunu görmüştüm, TV'de ama. Korkuluk festivali olmasına rağmen çok renkli değil mi :) geceleri nasıldır, korkunç olabilir o zaman bence..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında gece de devam ettirirler belki ilerki senelerde. Biraz daha donanımlansınlar süper fikir bu 😀👍

      Sil
    2. Hakikaten hiç fena fikir değil, kulaklarına kar suyu kaçırayım bari ben :))))

      Sil
  14. Çok hoş bir festivalmiş :)) Küçükken ben de bahçemizde korkuluk olmasını çok istiyordum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saksılar için yapmaya karar verdim ben.. çok sevimli duruyorlar çünkü. İnşallah korkuluğu olan bir bahçeniz olur :)

      Sil
  15. aa momentos şimdi gördüm. Ne güzel bir festival bu böyle. korkulukları çok severim . inşllh seneye gelmek isterim. İlkbaharda sizin o bölge de çok etkinlik oluyor. aslında onlar başlamadan bir liste hazırlayıp blogundan bildirsen bize ne olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Buketciğim, bahar aylarında burda etkinlik çok fazla, tamam ben tarihleri bir ay öncesinden yazar yayınlarım :) İnşallah gelmek kısmet olur. :)

      Sil
  16. Ne çok festival varmış Urla'da. Bu festivali hiç duymamıştım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ege Bölgesi epey eğlenceli bahar aylarında :) Bu festivalde daha 2. senesinde.. seneye bekleriz :)

      Sil
  17. Bu festivalden haberim yoktu. Ne güzel görüntüler bunlar! Bayıldım, gitmek istiyorum. Bu tarz güzelliklerden hiç haberimiz yok maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Festivalleri haber veren bir yayın yapacağım bir dahaki bahar öncesinde.. belki siz de bir tanesini ziyaret edersiniz ama sanırım korkuluk festivali yeni olmasına rağmen hepsini geride bırakacak :) çok teşekkür ederim yorum için :)

      Sil
  18. Bunlar ne güzel seyler... yakindan görebilmeyi çok isterdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke gelebilseniz :) etkinlik tarihlerini yayınlayacağım, olur a belki buralarda olursunuz :)

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H