27 Nisan 2017 Perşembe

Her çıkış başka bir yerin girişidir - Tom Stoppard



-->
Bu sabah okula gelmek için ne yaptım?
Evden çıktım, 2 numaralı metroya bindim, ondan çıkıp başka bir trene bindim, ondan da indim, istasyondan çıktım ve varış noktama ulaştım.
Buraya kadar her şey normal.
Evdeydim, derse gelmem gerekiyordu, bunun için öncelikle olduğum yeri fark ettim, kabul ettim, olmak istediğim yere odaklandım ve oraya giden yolda bir sürü kez bir yerlere girip çıktım. En önemlisi bunların hiç birini sorgulamadan yaptım.

“Ee tamam Miia ya, toplu taşıma ile üniversiteye gitmişsin, amma uzattın..”

Doğru.
Peki, fiziksel olarak bu kadar kolayca yaptığımız bir şeyi, söz konusu duygular olduğunda neden yapmakta zorlanıyoruz?

Örneğin başarılı olmak istiyoruz, fakat tembellik trenine biniyoruz.
Veya doyumlu bir ilişki istiyoruz, fakat artık kullanımda olmayan terk edilmiş bir durakta aylar, hatta yıllarca bekliyoruz.

Sanki devreye duygular girince, sebep – sonuç ilişkisi ortadan kalkıyor.
Nereye varmak istediğimizi bilsek bile, alakasız yollardan gitmek doğal oluyor.

Aklıma Randy Pausch’un Zaman Yönetimi ile ilgili konuşması geliyor.
Hayatlarından memnun olmayan insanlar ile yaptığı bir konuşma örneği veriyor:
      “Yani, bir işim var ama yaparken çok keyif almıyorum” diyen insanlara, 
     “Şey, işini değiştirebilirsin?” diyorum
     “Ama bu çok zahmetli olur.”
     “Haklısın, her gün iş yerine, yapmaktan hoşlanmadığın bir iş yapmaya gitmelisin. Teşekkürler, iyi  geceler.”


Şu aşamada her birimizin 'ama' larını duyuyor gibiyim. - Ama hazır değilim, - ama üzülmesin, - ama sorumluluklarım var, - ama bahsettiğin kadar kolay değil …

Evet değil, biliyorum.
Yukarıda gördüğünüz fotoğrafı çekmeden önce bir süre metronun çıkış kapısının önünde kalakaldım bu sabah.
Fakat bahanelerimiz ne olursa olsun, bu, zamanın geçtiğinin gerçeğini değiştirmiyor.
Mutlu olsak da, olmasak da zaman geçiyor. Geriye baktığımızda nasıl bir hayat görmek istiyoruz?

Ben şimdi biraz kendime zaman ayırıp hayatımın bu döneminde ne istediğime ve nelere ihtiyaç duyduğuma göz atacağım.
Sonra da, o yönde gitmeyen yolların ilk çıkışından çıkmak için cesaretimi toplayacağım.

Bakalım neler olacak.


{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-

not: kullanılan resim miia.stella 'ya aittir.



36 yorum:

  1. Tıkanmış yollarda, ilişkilerde, işlerde bir çıkış noktası mutlaka vardır. Belki öncelikle o çıkışı keşfedip en kısa zamanda dönüşe geçmelidir. Her zaman kolay olmasa da yol yakınken dönülmelidir.
    "Bir kapı kapanır, bir kapı açılır."
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? "Bir kapı kapanır, bir kapı açılır" sözü bana hep umut vermiştir

      Sil
  2. Hayat hep inişli çıkışlı Tıpkı dik yokuşlar gibi Her zaman inersin rahatlıkla ama her zaman kolay çıkamazsın Bazen tıkanmış yollara mutlaka bir çıkış yolu vardır Arayıp bulmak gerek Rabbım Bir Kapıyı kapatır birini açar Dilerim her şey güzel gönlünce olur Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, hepimiz için en güzeli olması dileği ile

      Sil
  3. Hoş geldin Mia. Seni okumak da zevkli olacak. -Ama-sız olmuyor. Günde belki kerelerce kulandığımız bir sözcük. Hiç birimiz diğerinin -ama-larının sebebini, değip değmediğini bilemeyiz. Kaçırılan sevgiyse bence -ama-lar gerekli diye düşünürüm. Zaman zaten kaçar ama sevgi kaçırılmamalı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş bulduk :) Teşekkür ederim. Sevginin olduğu yerde, gerisi de bir şekilde yolunda gidiyor sanki.

      Sil
    2. Adını yanlış yazmışım Miia. Mazur gör canım :(

      Sil
  4. 20'lerin başındaki ben :)
    Haklısın Mia fakat yaptığın korelasyon pek sağlıklı değil söz konusu duygular olunca...Mesela terk edilmiş bir durakta aylar yıllarca beklenir arkadaşım.Beklediğin sadece o değildir,bir tutunamayan halidir.Pasif agresif vir direniştir inceden. Neyse ya...eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunla 20’lerimin başına gittim ben de :) ah ah..
      Doğru diyorsun, o durakta yıllarca beklemek de var. Teşekkürler

      Sil
  5. Zamanın kıymetini yaş ilerledikçe anlıyorsun tabi ki momentos ama icraata geçmeye gelince yılların getirdiği alışkanlıkları, bağları kolayca koparan çok az.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Pelinpembesi, icraata geçmeye gelince emek gerekiyor.

      Sil
  6. Bakalım ne olacak? Güzel olacak güzel.Elimizdeki güzelliklerin farkına vardığımız,huzurlu,mutlu, cesur yarınlarımız olacak.:)

    YanıtlaSil
  7. İşte bu aradığım yazı! Amaları bir kenara bırakıp, ne istiyorsak onu yapmalı artık. En azından bir adım atmalı.

    YanıtlaSil
  8. Isteklerimize ve hayallerimize dogru biz adim atmazsak hayal olarak kalirlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle durumlarda kendime hep Walt Disney'in "Hayal edebilirseniz yapabilirsiniz." sözünü hatırlatırım :)

      Sil
  9. Aferin Miia, genç bir insan olarak böyle düşünmek zorundasın, aksi takdirde değiştirebileceğin şeyleri değiştirmeden sadece mızıldayıp geçirilmiş bir hayata yazık olur.
    İnşallah amaçlarına ulaşıp gönlüne göre bir ömür geçirirsin....

    YanıtlaSil
  10. Kapılar aslında bir yere girmek ya da çıkmak değil, geçiş için kullanılır. İnsan manen de hep bir takım kapılardan geçip durur. Halden hale geçer. İnşaallah durumumuzun farkında olanlardan oluruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de, farkındalık yaşamın en değerli malzemelerinden bir tanesi.

      Sil
  11. Hayatın içinde gerçekten ne istediğimizi bilmek önemli.Ben de o yüzden ücretsiz izne ayrılma dilekçemi verdim.Hayallerimin peşinden koşabilmek için.Herkes şaşırdı ama gerçekten eminsen istediğinden devam eder gidersin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle! Hayallerine giden yolda güzellikler diliyorum :)

      Sil
  12. Basit gibi görünüyor ama çoğu kez bu kararsızlık, tembellik ya da cesaretsizlik yüzünden kaybediyoruz. Kapıların gizemi de bu, her çıkış bir yere varıyor. Haydi demeli sık sık..

    YanıtlaSil
  13. Hayatın Duraksama anları diyorum ben buna. Beyin kendini programlak için güncelliyor. Kendine yollar arıyor şimdilik fakat tembelliği aşmak için zinde olmak önemli. Beyin beslenmezse ruh uzaktan bakar durur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 'Beyin beslenmezse ruh uzaktan bakar durur.'
      Çok güzel

      Sil
  14. Merhaba! :)

    Cesaret... Değişime açık olmak aslında doğrudan cesaretle ilgili bir durum. Kendimiz için cesur olamayacak kadar korkak mıyız acaba?

    Güzel günler dilerim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? O yüzden "Cesaret, korkuya rağmen adım atmaktır" cümlesini çok seviyorum :)

      Sil
  15. ivit yapmak lazım tabii ki. hayat bizim ve kısacık. mesela işte okumak yazmak çok güzel başka şey yapmasak da olur yiaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahaha, müzik ve film de ekleyelim listeye tam olsun :p

      Sil
  16. Öğrendiğimiz yoldan gitmek daha kolay geliyor galiba. Yeni bir şey öğrenmek bilmediğimiz sularda yüzmek korkutuyor.
    Misal, hayatımı çok kolaylaştıracak bir çözümüm var ama trafiğe çıkmaktan çok korktuğum için bir türlü hayata geçiremiyorum.
    Yazınızdan enerji aldım. Bakalım ilerleyen günler ne gösterecek. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, derler ya bilindik acı, bilinmeyen mutluluktan daha güvenlidir diye. Bazen o güven alanından çıkmamak adına, hayatımızı zorlaştıran durumlarda takılı kalıyoruz. Geçmişte saatlerce otobüs yolculuğu yaptığımı bilirim, uçağa binmemek adına. :)

      Sil
  17. Yazınıza ba-yıl-dım!Farkındalık yaratmaya çalışmışsınız ve benim üzerimde kesinlikle işe yaradı.
    Alıntıyı çok sevdim bu yüzden ss aldım :)
    Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H