1 Şubat 2012 Çarşamba

cüce şubat - dev şiir








"Bugün kullandığımız Gregoryen takviminin kökeni, Roma İmparatoru Julius Caesar’ın, Mısırlı astronomi bilgini Sosigenes’e yaptırdığı “Julyen” takvimidir. Bu takvime göre bir yıl 365 gün sürer ve her yıldan 6 saat artar. Artan bu saatler her 4 yılda, bir gün eder ve yıla eklenir. Böylece bir yıl, 4 yılda bir 366 güne çıkar. Ne var ki 366 sayısı 12’ye tam olarak bölünmediğinden bazı ayların 30 bazı ayların da 31 çekmesi uygun görülür. Julyen takviminde yılbaşı, mart ayındadır ve buna göre şubat, yılın en son ayıdır. “July” olarak bilinen temmuz ayı, Julius Caesar’ın adını taşır ve 31 gün sürer.

Caesar’dan sonra yaşayan bir başka Roma İmparatoru Augustus da kendi adını bir aya verir. Ne var ki Ağustos  (Augustus’un adından) ayının 30, Caesar’ın adını taşıyan Temmuz ayının 31 çekmesini haşmetine yakıştıramayan İmparator Augustus, kendi adıyla anılan ayın da 31 gün sürmesini emreder. Bunun üzerine astronomlar, yılın son ayı olan şubattan bir günü alıp, ağustos ayına ekler. Böylece 30-29 gün döngüsü yaşayan şubat ayı 29-28 gün olarak belirlenir."

İşte Şubat ayı, bu iki adam arasındaki ego çatışmasında, 12 ay arasında cüce bırakılarak nasibini alan tek ay olmuş.  Şehrin her yanının karlarla kaplı olduğu bugünlerde Şubat' a güzelleme yapan bir kaç şairin dizeleriyle tatlandıralım bari yazıyı, daima söylendiği üzre; "Dünyayı şiir kurtaracak!"....


"..........
ellerim üşürdü...
üşürdüm.
ve şubatta başlardı bir masalın ilk cümlesi.
seni düşünürdüm.."

Ellerim üşürdü - Ali Ulurasba


**************


"Kim ne bilsin neydi beni uyutan?
Uyanmadığım o sabah uykudan.

Henüz yaşıyordum yeniden yeni
Bir şubat gününün güzelliğini."

Şubat Günü - Cahit Sıtkı Tarancı

**************



"seni kim çizebilir şubat yolcusu
yalnız akşam olsun dağınık olsun
ceplerinde bozuk bir bulut uğultusu
geceleyin dörtte bir ölüm korkusu
dörtte dört sabaha karşı yağmursun"

Şubat Yolcusu - Attilâ İlhan

********************






{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-



Not: Bilgi dökümanı, şiirler Vikipedia ve Google' dan, fotoğraf Google görsellerden alıntıdır.






2 yorum:

  1. Sevgili Momentos, uzun zamandır uğrayamamıştım yazılarından aldığım tadı çok özlemişim :) ben aylara Roma imparatorlarının adının verildiğini biliyordum ama Şubat'ın cüce oluşunun bu iki imparatorun çatışmasından kaynaklandığını bilmiyordum, keyifle biraz da hayret ederek okudum :) şiirler yine her zamanki gibi özenle seçilmiş, hepsi etkileyici ama en derini Attila İlhan :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Giz :) Tarihler 1 şubatı gösteriyordu ve dokunmadan edemedim bu konuya. Şiir ise birleştirici madde hayatımda biliyorsun :)

    YanıtlaSil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H