19 Ocak 2018 Cuma

Yerleşik Yabancı







Kiminin dikenleri vardır 
Katlanamaz üstüne. 
Hep dikine durur 
Delmemek için gövdesini.

Kiminin yoktur bir tek kemiği, 
Doğrulamaz ayaklarının üstünde. 
Ona göre varsa yoksa kendisi, 
Dürülüdür ütülü bir mendil gibi 

Ben eğilmem gündüz ama 
Geceleri kanatırım kendimi 

Ben bir söz söylediğim zaman, 
Kendine küçük bir pıtrak edinir. 
Çok sürmez anlar başına geleceği, 
Çarşılarda pazarlarda ondan selam kesilir. 

Ben birini sevdiğim zaman 
Göğünü durmadan genişletir. 
Ama herkes rahattır kozasının içinde, 
O sevgi artık kimsesizdir. 

Ölsem ayıptır, sussam tehlikeli 
Çok sevmeli öyleyse, çok söylemeli.




Metin Altıok







{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-



not: video youtube' dan alıntıdır.



14 yorum:

  1. Momentos, ruh iklimime şiir iyi geldi. Teşekkür ederim.
    Du bi... Metin Altıok'un Aykırı Sevda Sözleri'nden iki dize ilave edivereyim:
    "Bu ham dünyada zoraki bir söz gibi sevgim.
    Sevsem sana yazık, sevmesem incinirsin."

    Mahsus selam ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma, benim de şiir okuyasım gelmiş ve özelikle Metin Altıok' un bu şiiri aynen bana da iyi geldi.

      Sevelim kardeşim, yazık mazık demeden sevelim. :)
      Eyvallah, aldım kabul ettim..

      not: bir sarılmak geldi ki içimden kaburgayı hissedercesine :)))

      Sil
  2. Video o kadar güzeldi ki..coşkun bir aşkın iliklerime kadar aktığını hissettim.
    Paylaştığın için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin yazını bugün okuduktan sonra yüklendiğim hisler bunlar :) iyi ki yazmışsın gördün mü o keyif nerelere uzandı... Şiiri ben yazabilsem böyle ifade ederdim, görüntü ve müzikse, bir kanattan kopmuş tüy ile gözümü ve ruhumu okşuyorlar gibiydi.. eh bana sadece paylaşmak kaldı..
      Kocaman sevgimle..
      not: HayalKahvem' le tanışırız ve ilk sarıldığımızda yazındaki gibi kaburgalarımıza kadar hissetmiştik.. böyleyken böyle :)

      Sil
    2. Nasıl hoş ettin gönlümü anlatamam❤
      Hangi yazımı okudun?

      Sil
  3. Daha ilk dize de vay ablam ne yazmış diyecektim ki rahmetli Altıok'a aitmiş bu anlamlı sözcükler.
    Fazıl Say'ın yaşamında Metin Altıok'un özel bir yeri vardır babası vesilesiyle.Son yazdığı kitabında şöyle bahsediyor Fazıl:
    Şiirleriyle nazım ve Altıok benim en yakın dostlarım oldu...
    ...Bahçeme onların heykellerini dikeceğim...
    ...Altıok'un şiirleri ise daha çok iç dünyayı vermesine karşın, derinlikli biçimde söylendiği için onlarda heyecan vericidir..."
    Bu güzel Altıok bestesi Hayal kahvem ve sizlere gelsin ;)

    https://youtu.be/Rg0bcczNeHA

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana cevap yaarken şu anda dinliyorum eseri.. Say çok haklı, okurken "tamam anladım" sanıyorsun ama sonradan o derinliğe bir çekiliyor ve kalıyorsun.. daha çok okuyasın, hatta ben yazdım bunu diyesin geliyor... ama değil :)

      Sağol Balthus, günden geceye çok iyi gidiyorum. :)

      Sil
  4. Şiire ihtiyacım varmış, okurken onu anladım. Sevmeli ve sevdiğimizi söylemeliyiz çokça.:) Bu güzel paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya değil mi, aynen benim de öyle.. biraz şiirle hemhal olalım ve söyleyelim sevgiyi her dem.
      Kalpten kalbe sevgiler,

      Sil
  5. Benim şu son iki cümleye çok ihtiyacım varmış..
    Teşekkürler sevgili Momentos!

    YanıtlaSil
  6. herteldenşef
    İnan okudukça içim ısınıyor benim de.. benden de sana kocaman bir teşekkür :)

    YanıtlaSil
  7. Ah Kremithanem,
    Ben çorba etmişim yazıları ve sahibini.. gönlünü hoş ederek kalayım iyisi mi :) Sevgiler yürekten..

    YanıtlaSil
  8. Coksevmeli gercekten. Ne güzel siirmis 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söz az ama anlam çok şiirlerde.. o yüzden çok severim ben de :) Beğenmene çok sevindim.

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H