1 May─▒s 2017 Pazartesi

­čÄł Bir festival ­čÄë






Urla 

Enginar 

Festivali









Urla' da Enginar Festivalinin 3. y─▒l─▒ kutland─▒. Neredeyse tezgah a├ž─▒lmam─▒┼č sokak yok gibiydi desem yalan olmaz. Cidden ├žok iyi organize olmu┼č bir ekip, geni┼č meydanlar, ├žok keyifli darac─▒k sokaklar her bir yer ┼čenlik i├žindeydi. ├çok s─▒k konser alanlar─▒ yap─▒lm─▒┼č, her birinde farkl─▒ etkinlikler sergilendi. Enginar tariflerinin haz─▒rland─▒─č─▒ bir ekipman kurulup, sunumlar yap─▒ld─▒. ├çok keyifli tadlar vard─▒. Hemen a┼ča─č─▒da macunu g├Âr├╝yorsunuz. Sonra enginar─▒n tuzlusundan tatl─▒s─▒na her┼čey vard─▒. Hava da g├╝zel olunca ciddi bir insan ak─▒n─▒ oldu. Foto─čraflarla ba┼čba┼ča b─▒rak─▒yorum ┼čimdi.

































Baz─▒ kafeler ilgin├ž tasar─▒mlar yaparak, oturulan mekan─▒ daha ne┼čeli hale getirmi┼čler.
























Haz─▒r Urla' ya gelmi┼čken, ├╝nl├╝ yazar-┼čair Necati Cumal─▒' n─▒n do─čup b├╝y├╝d├╝─č├╝ ve ┼čimdi m├╝zeye d├Ân├╝┼čt├╝r├╝len evini ziyaret etmemek olmazd─▒. 





Ild─▒r' da gece g├Âky├╝z├╝, t─▒pk─▒ Van Gogh' un tablolar─▒ndaki f─▒r├ža darbeleriyle bezenmi┼č gibiydi. ─░nsan─▒ ┼čair edecek t├╝rde bir g├Âr├╝nt├╝, ─▒┼č─▒k ve renk uyumu vard─▒.


Sabah erkenden ku┼č seslerini dinlemeye ve tabiat─▒n sundu─ču kokular─▒ i├žime ├žekmeye y├╝r├╝y├╝┼če ├ž─▒kt─▒m. Yol arkada┼člar─▒m da vard─▒ bana e┼člik eden. Festivalin ard─▒ndan dinlenceli g├╝nlerimize ├žekiliverdik usulca.












{Ó▓á,Ó▓á}
|)__) 
-”-”-






not: foto─čraflar ​M©MENT©S​ ar┼čivindendir.​




36 yorum:

  1. Ne g├╝zel bir festivalmi┼č, umar─▒m her sene deva├ eder. Bu tarz farkl─▒, kendine ├Âzg├╝ festivalleri desteklemek gerek. Foto─čraflar─▒n da her biri ayr─▒ g├╝zel, iyi ki payla┼čm─▒┼čs─▒n haberimiz oldu ☺️ Te┼čekk├╝rler.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Evet bu y─▒l 3. s├╝ yap─▒l─▒yor, san─▒r─▒m bu devam eden bir festival olacak.. Urla ├žok keyifli bir yer.. merkezi ayr─▒, deniz kenar─▒ olan ├že┼čmealt─▒ denilen yer ayr─▒. ├çok te┼čekk├╝r ederim yorumuna :)

      Sil
  2. Bu aralar enginarla uyuyup enginarla uyan─▒yorum, nas─▒l i├žim gitti, nas─▒l orada olmak istedim belli de─čil.. :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ke┼čke gelebilseydin.. ne g├╝zel olurdu :) (aynen ben de enginar depoluyorum ┼ču anda) :)

      Sil
  3. Ne g├╝zel bir festival olmu┼č enginar─▒ annem ├žok sever ­čśŐ ├žok g├╝zel kareler eme─čine sa─čl─▒k sevgiler

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Enginar ila├ž bence.. o derece faydal─▒ bir sebze. Bulduklar─▒n─▒z─▒ dondurucuya koyun.. ├ž─▒kart─▒r ├ž─▒kart─▒r pi┼čirirsiniz :) Te┼čekk├╝rler sevgiler,

      Sil
  4. Festivalden Necati Cumal─▒ya oradan da en son kareye kadar ne ho┼č karelermi┼č.Eme─činize sa─čl─▒k...

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Oraya kadar gitmi┼čken cidden ziyaret etmesem olmazd─▒ Necati Cumal─▒ m├╝zesini. :) asl─▒nda konser verenleri de ├žektim ama yar─▒da kesildi─či i├žin yay─▒nlamak istemedim :) ├çok te┼čekk├╝rler :)

      Sil
  5. Ge├žti─čimiz yaz Urla ├žar┼č─▒da dola┼č─▒rken enginar tatl─▒s─▒ afi┼čini g├Ârd├╝m ve ilk defa duymu┼č oldum. Ama etli dolmas─▒, baklal─▒ zeytinya─čl─▒s─▒n─▒ ├žok ├Âzledi─čimden ┼čimdilik o kadar─▒ ilgimi ├žekmedi. May─▒s ve eyl├╝l en g├╝zel zamanlar..

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ah ah sormay─▒n, ben de tatl─▒s─▒, re├želi daha bilumum ┼čekerlendirilmi┼č halini g├Ârd├╝m.. hatta kolonyas─▒ bile var :) Ama ben hi├ž bir sebzeyi ┼čekerlendirilmi┼č ┼čekilde t├╝ketme ihtiyac─▒ hissetmiyorum. O y├╝zden varsa yoksa zeytinya─čl─▒ enginar.. :)

      Sil
  6. Momentos, sayende gitmi┼č kadar oldum:)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Bir dahaki sefere de beraber oluruz in┼čallah :)

      Sil
  7. Harika... Festivalleri, fuarlar─▒ ├žok seviyorum. Ke┼čfedilecek ├žok g├╝zel ┼čeyler oluyor. Ge├žen yaz bir s├╝reli─čine Urladayd─▒k, ├žok sevdik.

    Festival foto─čraflar─▒ ne kadar g├╝zel. D├Ân├╝p d├Ân├╝p yeniden bakt─▒m. Her bak─▒┼čta ba┼čka bir ┼čey buldum. Ah┼čap i┼člemeli kap─▒ harikayd─▒. Dekoratif mini k├╝t├╝kler ├ži├žeklerle nas─▒l g├╝zel uyum sa─člam─▒┼č.
    Necati Cumal─▒'n─▒n evini ziyarete de imrendim do─črusu.
    ─░yi ki gitmi┼čsiniz. ─░nsan─▒n i├ži a├ž─▒l─▒yor.
    Sevgiler.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. 1.5 sene ya┼čad─▒─č─▒m Urla' ya bu gidi┼čim nostalji gezisi oldu adeta. Her bir soka─č─▒n dokusunu de─či┼čmi┼č mi diye teker teker gezdim. Epey yenilikler var. Festivale de ├žok iyi haz─▒rlanm─▒┼člar. Her sokakta bir etkinlik vard─▒, her lokantada bir e─člence.. Urla postahanesindeki memurla ┼čiir sohbeti yapmak da cabas─▒ :)
      Cidden her detay─▒ ben de foto─čraflamaya ├žal─▒┼čt─▒m. ─░n┼čallah bir dahaki seneye gelirsiniz :) Sevgiler g├Ânderiyorum.

      Sil
  8. O etkinli─či yerinde g├Ârm├╝┼č olmay─▒ ├žok isterdim.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Seneye t├╝m festival d├Âk├╝m├╝n├╝ ├ž─▒kar─▒r─▒m ben size.. belki ayarlar gelirsiniz. ├ľnce Ala├žat─▒, ard─▒ndan Urla ve 19 may─▒sta da Barbaros k├Ây├╝nde korkuluk festivali var.. :)

      Sil
  9. Yan─▒tlar
    1. Be─čenmene sevindim :) ama daha iyilerini ├žekmek i├žin haz─▒rlan─▒yorum valla bir dahaki seneye.

      Sil
  10. ├çok g├╝zeldi Momentos. Merak ettim oralar─▒. Enginar─▒n tatl─▒s─▒n─▒ merak ettim en ├žok. Te┼čekk├╝rler, sevgilerimle can─▒m :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Art─▒k her┼čeyi bir tarafa b─▒rak─▒p, g├Ânl├╝nce gezmelisin :) ─░n┼čallah seneye bir ka├žamak yapars─▒n. Sevgiler,

      Sil
  11. instagramdan arkada┼člar─▒m─▒n payla┼č─▒mlar─▒ndan takip ettim say─▒l─▒r festivali ├Ân├╝m├╝zdeki y─▒l in┼čallah bende gitmek istiyorum, g├Ârseller harika bu arada,,

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Seneye hepimiz gidersek bir blog bulu┼čmas─▒ da ayarlar─▒z belki kimbilir :) ├çok te┼čekk├╝r ederim.

      Sil
  12. Festival g├╝zel g├Âz├╝k├╝yor ama enginar─▒ bir t├╝rl├╝ sevemedim gitti :(

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Sevmedi─čin enginarlar mutlaka k├Ât├╝ cins k─▒ll─▒ olanlar─▒d─▒r. Ah ├çe┼čme enginar─▒n─▒ mutlaka denemelisin, Sak─▒z enginar derler burda. Zeytinya─č─▒, taze so─čan ve dereotlu pi┼čirilecek.. yemeye doyamazs─▒n :)

      Sil
  13. ├çok e─členceli ve g├╝zel g├Âr├╝n├╝yorr sayende bizler de gitmi┼č kadar olduk ♥

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ho┼čgeldin Gizem :)) ├žok te┼čekk├╝r ederim yorumuna. Sevgiler,

      Sil
  14. aa sen gittin demek, ben de gitmek istedim ama
    olmad─▒ bu y─▒l. bakal─▒m belki ├Ân├╝m├╝zde ki y─▒l. bu kadar iyi
    olaca─č─▒n─▒ tahmin etmemi┼čtim. ne kadar g├╝zel organizasyonlar oluyor son y─▒llarda. enginar en sevdi─čim sebze bu arada. bizim buralarda da ├ž─▒kmas─▒n─▒ bekliyorum.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Evet Buketci─čim, bir dahaki seneye in┼čallah denk geliriz. ├çok e─členceliydi. Hatta Ala├žat─▒' y─▒ fersah fersah ge├žti diyebilirim. Ala├žat─▒ hem ├žok pahal─▒, hem de ├žok dar alanda s─▒k─▒┼č s─▒k─▒┼č yap─▒lan bir organizasyon. Sak─▒z enginar bulursan ka├ž─▒rma depola derim ben :)

      Sil
  15. Enginarrrrr, can─▒m ├žekti valla :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Nas─▒l ├žekmez :)) ├Âyle lezzetli ve ┼čifal─▒ bir sebze ki.

      Sil
  16. Ben de ─░zmir'e gitmek istiyorum. ─░n┼čallah seneye gidebilirim

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ne g├╝zel.. gel de tan─▒┼čal─▒m in┼čallah :)

      Sil
  17. Rahmetli kay─▒nvalidem ├žok g├╝zel enginar dolmas─▒ yapard─▒, asl─▒nda b├╝t├╝n yemekleri ├žok lezzetliydi....
    Durum b├Âyle olunca, ben enginar yeme─či yapmaya o rahmetli olduktan sonra ba┼člad─▒m. Dolma yapmak ├žok zahmetli. Ta├ž yapraklar─▒n─▒ s─▒y─▒rarak yemek istiyorum ama ├ži├žek t├╝ylerini temizlemek ├žok zor. ─░nternetten yeni bir tarif ├Â─črendim, iki y─▒ld─▒r ├žok lezzetli oluyor. Enginar─▒ en taze haliyle al─▒yorum, d─▒┼č yapraklar─▒n─▒ temizledikten sonra ortadan kesip dolma yap─▒yorum, i├ž bakla da koyuyorum. B├Âyle ├žok kolay oluyor. Bu y─▒l iki defa yapt─▒m, m─▒mmmmm m├╝thi┼č lezzetli....

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ah ne g├╝zel.. Allah rahmet eylesin.. o tarifi de belki yay─▒nlars─▒n─▒z blogda.. :) sizin de elinize sa─čl─▒k, ┼čifa olsun :)

      Sil
  18. Bayildimmm. ├çok severim b├Âyle yerleri incikler boncuklar hersey harika ­čśŐ

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. E─člencenin ve o tadlar─▒n i├žinde olmak ├žok ho┼čtu.. 17 sinde de korkuluk festivali olacak. Ordan da g├Âr├╝nt├╝ler yay─▒nlayaca─č─▒m :)

      Sil

{Ó▓á,Ó▓á}
|)__)
-”-”-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...