15 Şubat 2012 Çarşamba

bereketli pazar (5)



 Ve Tophane-i Amire binasının yanındaki Boğazkesen yokuşundan yukarı doğru yürümeye başladık. Kim kim mi?

Hayal Kahvem, İstanbul, Buket, Aylardan Şubat, Kara Kitap yokuşu tırmanıyorlar bile!... geride kaldım eyvah :)

 Apartmanlardaki işçilikten, tahta panjurlarından, renklerinden gözümü ve vizörümü alamadım. Arka arkaya bastım deklanşöre..

 Bina detayı

 Tarihi Strongilo Apartmanı

 Strongilo Apartman kapısı

 Ah yeşil tahta panjurlarım olsa :)

"Issız Adam" filminden de hatırlayacağınız, eski 45 lik plaklarıyla ünlü nostaljik bir bar-cafe.  Adı  da 45lik :)

Yokuş yukarı çıkarken Türker İnanoğlu' nun kurduğu Türvak Sinema-Tiyatro Müzesini gördük. İçeri girip çay içerek günü soluklandırmak kaçınılmazdı. (sadece bu fotoğraf Türvak sayfasından alıntıdır.)

 Çaylarımızın gelmesini beklerken onlarca afiş arasında, hepimizin gözü bu afişe takıldı. Kadro zenginliğine bakar mısınız.. Rejisör: Nazım Hikmet, Oyuncular: Ferdi Tayfur, Mediha, Arif Dino ve sesiyle Safiye Ayla, üstad Neyzen Tevfik ve Dekorlar: Abidin Dino. Bundan iyisi can sağlığı :)

 Hamarat blogdaşlarımızdan Buket elleriyle hazırladığı kalpli kurabiyelerini,

 Aylardan Şubat ise çukulatayı çıkardı. Ayrıca çayın yanında servis edilen tarçınlı kurabiyelerle birlikte aslında yorulduğumuzu ve hafif şiddette acıktığımızı da anlamış olduk. Yaşasın paylaşım! :)

 İstiklal Caddesine çıktığımızda, Galatasaray Lisesi önünde bu ağacı ve kalp biçiminde bir de çerçeveyi yerleştirmişlerdi. Tahmin edersiniz ki, önü müthiş kalabalıktı.

Sırayla, "Aşk Çarpması" adı verilen bu ağacın yanında poz veriyordu herkes.

O kalabalıktan rehberimiz İstanbul sayesinde hemen ara sokaktaki bir pasaja kaçtık. Diğer taraftan sokağa çıktığımızda ise bir başka sergi karşılıyordu bizi duvarlarda.



Çıktığımız sokaktan Cihangire doğru yürümeye başladık. Güneşle bulut, ebelemece oynuyorlardı. Güneş saklandığı anda her yan buz kesiyordu ama tatlı sohbetleri, gülüşleriyle dostlarla yürümek ve Beyoğlu' nun arka sokaklarını keşfetmek herşeye bedeldi.





(devamı var)





{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-



n
ot: fotoğraflar ​
M©
MENT©S
​ arşivindendir.​




4 yorum:

  1. Sen beni çatlat bakalım yetmedi yazı dizisi yap bunları oh oh....
    Ama duuuurrr ben bi geleyim oraya bi de çörekleneyim başına,"her yeri bana da gezdireceksin,beni de götüreceksin" diye,o zaman görürsün sen...
    Ozaman anlarsın belki bana neler ettiğini :)))

    Çok güzelmiş çoookkk...

    YanıtlaSil
  2. çok güzel bir seriydi, tadı damağımda kaldı!
    ve yaşasın blog kardeşliği:)

    YanıtlaSil
  3. çay ve simit.. :) ah ben demiyor muyum hep sen bi gelsen.. ah bi gelsen, hem tanışacağın kişiler, hem de gezeceğin yerler çok olacak :))
    Neyse 6 da bitiyor bu seri nihayet.. :)) hadi gözün aydın :P
    Çok sağol beğenmene çok sevindim.

    YanıtlaSil
  4. Alkım sizin gibi gezi ve foto üstadından bunu duymak çok keyifli :))) binlerce teşekkürler.. ama söylemeliyim ki bir bölüm daha var :))
    ve evet yaşasın blog kardeşliği :)

    YanıtlaSil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H