14 Şubat 2012 Salı

bereketli pazar (4)



Ve günü paylaştırdığımız bir başka sergi. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi' nin Tophanedeki binasında sergilenmekte Dali resimleri. Ve doğal olarak pazar günü olduğundan,  kalabalığın içinde yüzdük birer nokta gibi.  



 Osmanlı İmparatorluğu' nda Fatih Sultan Mehmet 'in yaptırdığı ve uzun yıllar top dökümünün gerçekleştirildiği Tophâne-i Âmire binası zaman içerisinde, birçok padişahın eklemeler yapması ile iş hacmini genişletmiş ve imparatorluğun en önemli askeri sanayi teşekkülü olma özelliğini uzun süre korumayı başarmıştır.

 Bina hakkında detay bilgi için şurayı tıklayabilirsiniz.


Sanatçının hayal dünyasının kapıları açılsın ve

 
 gözümüzden gönlümüze ulaşacak derin yolculuk başlasın.

Sergide yer alan eserler Dali'nin İlahi Komedya, Sürrealizm İzleri ve Gala ile Akşam Yemeği başlıklı çalışmalarından oluşuyor. Bu sergi de haftaiçi bir ziyareti hakediyor, not alındı!

 Ruhların kayığı

 Dante

 Virgil' in sureti

Dante ve Beatrice' in kavuşması 

Arınmış Dante


Artık sokaklara düşme zamanı. Zira hayat, sergisini sokaklarda özellikle de ara sokaklarda sergiliyor.




(devamı var)





{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-








n
ot: fotoğraflar ​
M©
MENT©S
​ arşivindendir.​
(detay bilgiler vikipedia' dan)




10 yorum:

  1. Olsun olsun zevkle.
    Dali çok severim ben.

    YanıtlaSil
  2. Güzel mekanda, zengin eserler.. Haklısın Nehir İda, derinliği olan çalışmalardı. İzlemişsindir belki de.. :)

    YanıtlaSil
  3. Benimde aklımdan yedikleriniz ,içtikleriniz sizin olsun(hımmm aslında,buda doğru değil yaaa),gördüklerinizi anlatın diye aklımdan geçiriyordum ki..bu bereketli yazılar iyi geldi..=)))sevgilerr...

    YanıtlaSil
  4. Olsaydınız daha da kanatlanırdık ya, bir dahaki sefere vapurda tek ayak üzerinde seyahat var size (sana ve Dilek' e) ceza olarak bilesin Oya :)))
    Şaka bir yana inşallah bir araya gelmek kısmet olur. Teşekkürler sevgili Oya :)

    YanıtlaSil
  5. yaşasınnn,vapurda tek ayak üstünde gitmeye bayılırım,kendimi vapurun arkasından su kayağı yapar gibi hissederim hep,bu bana ödül gibiii=))nolurrr şaka deme banaaa=))

    YanıtlaSil
  6. vaaoowww demek bu sana ödül gibi geldi... hıımmmm o zaman bir de tek ayak üstünde martılara simit atılacak.. ok mi? :)))))))
    (aman sen yeter ki gel de)

    YanıtlaSil
  7. yazmadan geçemedim
    Son cümlene bayıldım...

    çay ve simit

    YanıtlaSil
  8. Teşekkürler çay ve simit.. :)) bir seri de senin yaşadığın şehirden bekliyorum desem ne dersin? :) bu arada niye url'en gözükmüyor? istersen ben yapayım..

    YanıtlaSil
  9. Daha bir güzel havada beni katın yanınıza. Ama beni vapurda bırakın. Siz gezip gezip gelin. Ben vapurda kadiköy beşiktaş arası martılarla güvertede vakit geçireyim..kitabımı okiyim.
    Yada hepberaber boğaz gezisi yapalım. Ne dersiniz.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Dilek seni tek başına vapurda komayız.. mazaallah bir martı senin aklını çeler, uçurur götürür :))
    anca beraber, kanca (ne demekse, çengel mi takacağız birbirimize? :)) beraber...

    Yürekten sevgiler,

    YanıtlaSil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H