14 Şubat 2012 Salı

bereketli pazar (3)




Ve hatırı sayılır bir kalabalıkla içerideyiz. Her zamankinden çok farklı bir sergideyiz ve karanlık bir dehlizden geçip, ara ara projeksiyonlardan perdelere yansıyan resimlerin ortamı aydınlatmasıyla yönümüzü bulup, uygun bir yere çöküyoruz. Salonda eserlere enfes müzikler eşlik ediyor ve kendinizi resmin içinde kaybolmuş hissediyorsunuz. Öncelikle bu ortamı size yansıtmak için makinemin video kısmını çalıştırdım, ancak çıkan sonuç beni tatmin etmediğinden, sergi hakkında en iyi videoyu bulduğumu düşünerek aşağıdaki linki yayınlıyorum.





İzlediğiniz üzere ortam böyleydi. Tabii bu görüntülere bir de insan kalabalığını da katın ve çekmek istediğiniz karelerin tam önüne farkında olmadan geldiklerinde, ortaya ne kadar verimsiz vizör çalışmaları çıkacağını da. Öncelikle bir uyarı; fotoğraf makinelerinizin flaşını çalıştırmayın zira sadece bembeyaz bir perde görünümü elde ediyorsunuz. Gece çekimi yapabileceğiniz bir ayarda rahatlıkla çekim yapabilirsiniz ama bu sefer de gezinen insanların çekmek istediğiniz kareye başrol olma ihtimali var. Bu yüzden hafta sonu gitmenizi özellikle önermem, çok kalabalık. Kendinize bir yer bulun, çokün oturun ve keyifle izleyin görsel ve işitsel şöleni. Aşağıda çektiğim en ehveni şer kareleri sizlerle paylaşacağım.

Çiçeklenmiş badem dalları


Van Gogh resimde tükendiğini düşünürken yazıya tutunmuş. 



  

İşte fotoğrafa konuk diğer seyirciler :)


Sanatçıya ait odanın fotoğrafı



Sanatçı ölmeden önce yatağında yatarken "Mutsuzluğum sonsuza kadar sürer" (*) demiş araştırdığım kaynaklara göre. Hala öyle midir bilmiyorum ama ben ve çoğunluk sanatsever onu tanımış olmaktan dolayı sonsuz mutluyuz !...



(devamı var)




{ಠ,ಠ}
|)__) 

-”-”- 






not: (fotoğraflar M©MENT©vizöründen.)
       (video görüntüsü youtube' dan, bazı bilgiler vikipedia' dan.)
       (*) Bu cümleden yola çıkarak yazdığım minik bir öykü.








4 yorum:

  1. Momentos olağanüstü fotoğraflar! Hemen aşırdım bir kaçını:) Ben bu sergiye illa giderim bir daha. Ama kim bana arya söyleyecek? Of, alıştım ya şimdi senin sesinin melodisiyle seyretmeye... Ne yapacağım peki? Çok fena:))

    YanıtlaSil
  2. Fotoğraflar ortaya çıktıktan sonra bazı karelerde istediğim görüntüler olmayınca ve ayrıca ortamın büyülü havasından etkilendiğim için "kesinlikle bir kez daha, hatta bir kaç kez daha gitmeliyim" diye düşünmüştüm.. Bak istersen bunlardan en azından bir tanesinde yine birlikte olabiliriz :) Ayrıca ne çok kare çekmişim HayalKahvem yaa.. uzun bir seri oldu bu valla :) Teşekkürler sabah sabah iyi kahve sohbeti oldu.. :)

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle, "fotoğrafa konu diğer seyirciler" çok güzel, hatta bence sanatsal bir fotoğraf olmuş. O atmosferi sahiden yaşamış kadar oldum, çok güzel bir paylaşım olmuş. Evet, ben de kendisiyle ilgili bir sunum yaparken araştırmamda son cümlesini öğrenmiştim, doğrudur. Kaleminize sağlık, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  4. O müthiş sergiyi yeniden hatırladım sayenizde.. üstelik blog arkadaşlarımla birlikte gitmiştik.

    Asıl ben teşekkür ederim blogda yer verdiğiniz için bu değerli üstada. :) umarım bir gün sergiyi yinelerler.

    YanıtlaSil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H